Презентація до уроку №29 з ОМЗ для 11 класу на тему: «План дій на етапі під вогнем».

Про матеріал
Сформувати у здобувачів освіти розуміння основних дій учасників бою з надання само- та взаємодопомоги у разі поранення в умовах бою, навичок швидкої оцінки ситуації та вироблення алгоритму дій, переведення поранених у стабільне положення; виховувати відповідальність, взаємодопомогу; розвивати життєзбережувальну компетентність, уміння швидко та критично мислити, приймати рішення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: План дій на етапі під вогнем Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: сформувати у здобувачів освіти розуміння основних дій учасників бою з надання само- та взаємодопомоги у разі поранення в умовах бою, навичок швидкої оцінки ситуації та вироблення алгоритму дій, переведення поранених у стабільне положення; виховна: виховувати відповідальність, взаємодопомогу; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність, уміння швидко та критично мислити, приймати рішення.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Що є головним для бійця під час бою? За яких умов можна спробувати надати допомогу пораненому товаришу? Якими діями обмежений комплекс можливої допомоги в секторі обстрілу? У яких випадках допомогу не надають? Які засоби є обов’язковими в індивідуальній аптечці? За яким принципом вони дібрані?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Абсолютний спокій — це той стан нашого організму, яке прийнято вважати нормою. При ньому людина може повністю контролювати себе, адекватно оцінювати ситуацію, осмислювати те, що відбувається, і приймати зважені рішення. Та не усі можуть залишатися у такому стані навіть у повсякденному, буденному житті, що вже казати про нестандартні життєві ситуації. Більш критичну ситуацію, ніж обстріл, годі й уявити. В арміях світу по-різному долають психологічні проблеми бійців. В СРСР, наприклад це був активний вплив політруків на патріотичну складову свідомості бійців та погрози загороджувальних загонів розстріляти тих, хто боявся йти в бій. У сучасних арміях світу відкинули у бік емоції та розробили відповідні інструкції поведінки бійців у бойових умовах. Тренуванням з їх виконання відведено не менше часу, ніж вогневій чи фізичній підготовці.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Загальні положення надання домедичної допомоги у секторі обстрілу Сучасні основи та засоби розроблені на запити армій США та Ізраїлю. Найвідомішій протокол тактичної медицини — «Тактична допомога пораненим у бою» і «Порятунок життя в бою». ТССС створений 1996 року, згодом удосконалювався. План дій не вимагає чіткого бездумного слідування його пунктам, він дає загальні рекомендації та приписи, які мають логічне підґрунтя та спрямовані на виконання бойової задачі з найменшими втратами живої сили.

Номер слайду 6

Перегляд відео Тактична медицина https://www.youtube.com/watch?v=9WZrcocpZPs&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%A2%D0%91%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Коли ви перебуваєте під вогневим впливом противника і бачите пораненого солдата, який також знаходиться під обстрілом противника, найдоцільніші такі дії: - Відстрілюватися і переміститися в укриття. У жодному разі не наближатися до пораненого на відкритій місцевості під вогнем супротивника. Зберігаючи розуміння бою, постаратися за можливості, на відстані, визначити, чи живий поранений, за зовнішніми ознаками. Визначити наявність свідомості шляхом усного звертання: «Ти в порядку? Тобі потрібна допомога?». Відсутність відповіді трактують як непритомність і потребу надати допомогу.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу - Голосно накажіть пораненому переміститися в укриття та надати собі самодопомогу. Накажіть пораненому самому зупинити собі кровотечу: «Наклади собі джгут!». Якщо ви знаходитесь поряд, за можливості зупинити виключно небезпечну для життя кровотечу. Накласти джгут та перемістити пораненого в укриття. Під час виконання будь-якої маніпуляції в секторі обстрілу поранений і той, хто його рятує, перебувають у небезпеці, тому все необхідно робити максимально швидко з дотриманням правил особистої безпеки (рятувальник не підіймається вище тіла пораненого, який лежить на землі). Знімати з пораненого засоби захисту (шолом, бронежилет) не можна.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу - Посилити вогневу відповідь, прикриваючи вогнем пораненого. Перед переміщенням в укриття слід визначити небезпеки, знайти безпечний шлях евакуації з пораненим. - За можливості вжити необхідні засоби евакуації пораненого з палаючого транспортного засобу чи будівлі, перемістити в укриття, зупинити процес горіння. Роботу з дихальними шляхами відкласти до фази тактичної польової допомоги.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Передати інформацію про обстановку керівнику підрозділу. Транспортвати пораненого із сектору обстрілу слід тільки в тому разі, коли дозволяє тактична ситуація. За особливостей тактичних умов перевести пораненого в положення на боці.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу 2. Переведення пораненого в положення на боці Якщо поранений в стані коми протягом 5-6 хвилин не буде повернутий на бік, він може загинути від западання язика і потрапляння блювотних мас, крові у дихальні шляхи. Розвиток коми супроводжується блюванням, пригніченням ковтального і кашльового рефлексів. Час перевертання пораненого — до 5 секунд.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Повертати пораненого на бік можна в напрямку до себе і від себе. Щоб покласти пораненого на бік в напрямку до себе (більш зручно), треба: а) витягнути ближчу до вас руку пораненого за голову. Витягнута рука утворюватиме вісь повороту та захищатиме шийний відділ хребта від поперечних рухів, небезпечних при можливому переломі шиї; б) зігнути іншу руку в лікті та завести тильну сторону долоні до ближчої до вас щоки пораненого; в) зігнути дальню від вас ногу пораненого в коліні. Використовуючи зігнуті руку і ногу пораненого як важіль, повернути його на себе. Таким чином можна без зусиль повернути людину будь-якої комплекції; г) підтягнути зігнуту ногу трохи вище, поправити руки пораненого, надаючи йому зручне стійке положення на боці.

Номер слайду 13

Закріплення знань Гра «Заповни пропуски»

Номер слайду 14

Закріплення вивчення матеріалу Робота в парах: Змоделюйте першу допомогу при кровотечі під час обстрілу.

Номер слайду 15

Закріплення вивченого матеріалу Розгадайте ребуси.

Номер слайду 16

Підсумки уроку Складіть план дій у секторі обстрілу за можливих ситуацій: а) вас поранено; б) поранено бійця поруч; в) поранено бійця на відстані кілька десятків метрів від вас. Продемонструйте перевертання потерпілого на бік.

Номер слайду 17

Домашнє завдання Вивчити 15. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 18

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://ua.textreferat.com/referat-16234-1.html https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=9WZrcocpZPs&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%A2%D0%91%D0%94%D0%BD%D1%96%D0%BF%D1%80%D0%BE

ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
5132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку