Презентація до уроку №33 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Навально-польові збори. Застосування турнікетів для кінцівок».

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти із видами, будовою та особливостями використання та зберігання турнікетів для зупинки кровотечі; виховувати відповідальну громадянську позицію; розвивати життєзбережувальну компетентність, логічне мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Застосування турнікетів для кінцівок Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: ознайомити здобувачів освіти із видами, будовою та особливостями використання та зберігання турнікетів для зупинки кровотечі; виховна: виховувати відповідальну громадянську позицію; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність, логічне мислення.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Що таке крововтрата? Які кровотечі вважають критичними? Чому? Яка функція тромбоутворення в організмі? У чому небезпека пошкодження великих вен та великих артерій?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Статистика свідчить, що понад половину поранених на полі бою вмирають від кровотечі. Але немає статистики, скільки життів урятовано завдяки застосуванню такого простого засобу, як джгут. І дуже мало хто замислювався, скільки доль покалічено неправильним накладенням джгута. Після накладення джгута пошкоджену кінцівку вдалося зберегти тільки в 48,7 % випадків.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Турнікет — це джгут для використання в умовах бойових дій. Турнікет не можна залишати в пакуванні. Правильне складання (надає можливість застосувати турнікет однією рукою) та зберігання джгута гарантують можливість швидкого накладання. Для цього слід просунути стрічку джгута тільки через один отвір пряжки. Розмір власного турнікету слід відрегулювати таким чином, щоб у нього вміщалася найбільша кінцівка зі спорядженням, яке на ній носиться. Хвостик джгута слід загорнути та приклеїти до самого себе, утворивши петлю. Джгути повинні бути розміщені у місцях, доступних для будь-якої руки з мінімальними зусиллями. Бажано, щоб у кожного бійця завжди було 2 джгути.

Номер слайду 6

Перегляд відео Джгут-турнікет САТ https://www.youtube.com/watch?v=620LJDKX1ds&t=1s&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D0%91%D1%8E%D1%80%D0%BE

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Застосування турнікетів Основні правила: Накладати джгут тільки при кровотечі, що є небезпечною для життя, за можливості використовувати інші кровоспинні засоби. При незначних пораненнях слід виконати тактичну задачу, переміститися у сектор укриття і вже там зупинити кровотечу прямим тиском, підняттям пораненої частини, гемостатичними засобами, ізраїльським бандажем тощо. Джгут САТ використовується тільки на кінцівках і ніколи не накладається на шию або голову;

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Якщо точне місце поранення кінцівки невідомо, у секторі обстрілу не слід гаяти час і наражатися на небезпеку, шукаючи точне місце поранення — накласти джгут максимально високо на стегні або плечі пораненої кінцівки, за можливості місце накладання скоригувати; якщо у пораненого відірвана кінцівка, накласти джгут, навіть якщо рана не сильно кровоточить — незабаром природні захисні механізми організму відмовлять і це призведе до сильної артеріальної кровотечі; розміщати джгут мінімум на 5 см вище неушкодженої ділянки шкіри вище рани та максимально високо на місцях, де одна кістка (плече, стегно); джгут накладати поверх одягу; не накладати джгут безпосередньо в проекції суглобу (на Коліно, лікоть), перелому; не накладати джгут у місці розташування накладних елементів спорядження (ремені, кишені з речами тощо);

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Джгут в аптечці повинен бути розташований у межах безпосередньої доступності; спочатку використовують джгути пораненого, і тільки у разі їх відсутності можна скористатися джгутами з власної аптечки; за необхідності можна поверх першого джгута накласти другий; за можливості записати час накладання джгута не тільки на турнікеті, а й на видній частині тіла, почавши з літери «Т» (турнікет); джгут повинен бути видним (не накривати одягом, пов’язками).

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Техніка використання турнікету Дістати турнікет. Просунути кінцівку через петлю стрічки-липучки джгута або обгорнути стрічку-липучку навколо кінцівки та просунути знову через пряжку. Затягнути вільний кінець стрічки-липучки та приклеїти до липучки (не приклеювати за фіксатор). Закрутити закрутку до зупинки кровотечі та зафіксувати її у ріжках-фіксаторах. Вільний кінець стрічки-липучки приклеїти далі за фіксатор, зафіксувати білою стрічкою-фіксатором, за можливості записати час накладання.

Номер слайду 11

Закріплення вивченого матеріалу Зазначте сутність та переваги турнікету порівняно з джгутом Есмарха, закрутками. Назвіть головні правила накладання турнікету.

Номер слайду 12

Перегляд відео Як накласти турнікет – джгут https://www.youtube.com/watch?v=lN4svdPFqZg&t=3s&ab_channel=PriceTacTeam

Номер слайду 13

Закріплення вивченого матеріалу Практикум Проаналізуйте складові частини турнікету. Відрегулюйте турнікет за своїми розмірами. Складіть турнікет для зберігання. Зазначте місце уявного поранення, накладіть турнікет.

Номер слайду 14

Закріплення знань Розгадайте кросворд

Номер слайду 15

Закріплення вивчення матеріалу Робота з підручником стор. 99-100. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Номер слайду 16

Підсумок уроку 1. Накладіть собі турнікет на праву та ліву кінцівку. Чим відрізняються ваші дії? Що необхідно зробити для якнайшвидшого їх проведення? 2. У яких місцях турнікет не накладають? Чому? 3. Де у військового повинен зберігатися турнікет? 4. Складіть стислу інструкцію, унаслідок яких поранень і як правильно накласти турнікет на верхню та нижню кінцівки?

Номер слайду 17

Домашнє завдання 1. Вивчити 17. 2. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 18

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=620LJDKX1ds&t=5s&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B5%D0%91%D1%8E%D1%80%D0%BE https://www.youtube.com/watch?v=lN4svdPFqZg&t=3s&ab_channel=PriceTacTeam

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Томляк Микола Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Земелько Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Переверзева Инна
    велике дякую за таку титонічну роботу по всіх Ваших презентаціях
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
14667
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку