Презентація до уроку №30 ОМЗ для 11 класу на тему: «Транспортування пораненого в сектор укриття кількома особами».

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти з особливостями транспортування постраждалого в сектор укриття двома рятувальниками; виховувати людяність, взаємодопомогу, відповідальність; розвивати навички взаєморозуміння у діяльності, життєзбережувальну компетентність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Транспортування пораненого в сектор укриття кількома особами Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: ознайомити здобувачів освіти з особливостями транспортування постраждалого в сектор укриття двома рятувальниками; виховна: виховувати людяність, взаємодопомогу, відповідальність; розвивальна: розвивати навички взаєморозуміння у діяльності, життєзбережувальну компетентність.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Чому в зоні обстрілу не надають весь необхідний обсяг допомоги? Чому в зоні обстрілу домедична допомога — це переважно самодопомога? Які способи транспортування потерпілих вам відомі?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Сучасне військове спорядження, засоби індивідуального захисту, додаткове устаткування суттєво збільшують вагу сучасного військового — інколи це додаткових 20-30 кг. Переміщення такого пораненого в укриття — завдання не з легких у прямому сенсі. Тому навчання технік виносу — не менш важливе завдання, ніж оволодіння знаннями домедичної допомоги в рамках тактичної медицини.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Загальні принципи транспортування пораненого в сектор укриття Основні засади: дотримання принципу запобігання додаткових постраждалим; план транспортування пораненого складають швидко, але після оцінки ймовірних дій противника, тактичної ситуації, можливості вогневого чи маскувального прикриття, характеру й умов місцевості, можливого сектору укриття; намагання уникнути додаткових ушкоджень постраждалого; урахування фізичних можливостей рятувальників та стану притомності чи непритомності постраждалого.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Поранених у голову, верхні кінцівки, грудну клітку та живіт краще відтягувати на боці, а з пораненнями хребта, задньої поверхні тіла та нижніх кінцівок — на спині, але ці поради ідеальні за сприятливих тактичних умов бою. Зброю пораненого слід поставити на запобіжник. Транспортування поранених, окрім безпосередньої небезпеки бою, пов’язане зі значними фізичними навантаженнями на хребет, опорно-руховий апарат, що може спричинити травми хребта, колінних суглобів рятувальника.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Для запобігання травм: розставити ноги на ширину плечей чи тазу, що надасть більшої рівноваги; ноги не слід ставити на одній лінії, слід одну ногу виставити трохи вперед — під час підняття маси змінюється центр тяжіння, зменшуючи навантаження на поперек; перед підняттям важкого слід зігнути коліна, зберігаючи тулуб у вертикальному положенні; дії виконувати чітко, але без різких рухів; не повертати тулуб у процесі підняття маси, спочатку підняти, а потім плавно повернутися; під час роботи в групі дії виконувати одночасно за командою.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу 2. Техніки транспортування двома особами Волочіння двома людьми. За можливості швидких дій можна витягувати пораненого волочінням. Рятувальники тягнуть постраждалого руками за лямки бронежилета, за руки, за ноги, за допомогою спеціальних лямок або волокуш. Лямки прикріплюють карабіном до бронежилету постраждалого, пропускають через спорядження або закріплюють за ноги. Волокушами можуть бути спеціально виготовлені пристрої або підручні засоби.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Переваги: простий для рятувальників; достатньо швидкий; є можливість застосувати зброю (вона напоготові в іншій руці, за використання лямок можуть бути вільними обидві руки), постраждалий менш помітний, волокуші зменшують тертя, запобігають сповзанню спорядження. Недоліки: бронежилет постраждалого та бронежилети рятувальників під час нахилу над постраждалим зміщуються догори, позбавляючи захисту деякі частини тіл усіх учасників; підходить для коротких відстаней; рятувальники стають помітними для ворога.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Перенесення на спинах. Рятувальники заводять руки постраждалого собі на плечі, за можливості притримують за пояс, нахиляються вперед і піднімають його для переміщення. Переваги: простий для рятувальників; достатньо швидкий; є можливість застосувати зброю. Недоліки: підходить для коротких відстаней; уся група стає гарною мішенню для ворога; у постраждалого може збільшитися біль.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Повертати пораненого на бік можна в напрямку до себе і від себе. Щоб покласти пораненого на бік в напрямку до себе (більш зручно), треба: а) витягнути ближчу до вас руку пораненого за голову. Витягнута рука утворюватиме вісь повороту та захищатиме шийний відділ хребта від поперечних рухів, небезпечних при можливому переломі шиї; б) зігнути іншу руку в лікті та завести тильну сторону долоні до ближчої до вас щоки пораненого; в) зігнути дальню від вас ногу пораненого в коліні. Використовуючи зігнуті руку і ногу пораненого як важіль, повернути його на себе. Таким чином можна без зусиль повернути людину будь-якої комплекції; г) підтягнути зігнуту ногу трохи вище, поправити руки пораненого, надаючи йому зручне стійке положення на боці.

Номер слайду 12

Перегляд відео Рятування поранених з поля бою https://www.youtube.com/watch?v=1CkDvd0F5bw&t=5s&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%3A%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B8

Номер слайду 13

Закріплення вивчення матеріалу На плакатах радянських часів є зображення перенесення потерпілого кількома особами у способи на руках: у замку, на лямках, один за одним тощо. Чому в сучасних умовах бою ці традиційні способи транспортування є найменш доцільними та навіть небажаними? Чим будуть відрізнятися особливості переміщення пораненого у місті і на відкритій місцевості?

Номер слайду 14

Закріплення знань Розгадайте кросворд

Номер слайду 15

Підсумки уроку Які загальні способи винесення пораненого із зони обстрілу? Назвіть способи відтягування пораненого з небезпечної зони? Як здійснюють відтягування пораненого на боці? Опишіть дії бойового медика взводу або стрільця-санітара, який, спостерігаючи за полем бою, побачив, що один з військовослужбовців отримав поранення передньої поверхні грудної клітки.

Номер слайду 16

Домашнє завдання Опрацювати 16. Скласти сенкани до слів «поранений», «допомога», «солдат».

Номер слайду 17

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://ua.textreferat.com/referat-16234-1.html https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=1CkDvd0F5bw&t=5s&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%3A%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B8

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
6037
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку