Презентація до уроку №41 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану».

Про матеріал
Повторити й узагальнити знання здобувачів освіти про способи зупинки кровотеч; з’ясувати особливості застосування та виконання технік тиску на рану для зупинки кровотеч; виховувати відповідальність, взаємодопомогу; розвивати навички побудови алгоритму швидких дій, життєзбережувальну компетентність, впевненість, зібраність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: повторити й узагальнити знання здобувачів освіти про способи зупинки кровотеч; з’ясувати особливості застосування та виконання технік тиску на рану для зупинки кровотеч; виховна: виховувати відповідальність, взаємодопомогу; розвивальна: розвивати навички побудови алгоритму швидких дій, життєзбережувальну компетентність, впевненість, зібраність.

Номер слайду 3

Актуалізація знань Які засоби аптечки відповідають за зупинку кровотеч? Що таке перев’язування пораненого? Що таке пов’язка? Які види пов’язок вам відомі з минулорічного курсу?

Номер слайду 4

Актуалізація знань Інтерактивна вправа «Тампонування рани»

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності Завдання допомоги в зоні тактичних умов — не тільки зберігати життя пораненого, а й намагатися зробити усе можливе, щоб наслідки поранення у подальшому були мінімальні. Важливим чинником у цьому є перев’язування постраждалого з метою зупинки сильних кровотеч, захисту ранової поверхні від інфікування. Пригадаємо основні способи таких дій.

Номер слайду 6

Повторення вивченого матеріалу 1. Інші способи зупинки кровотеч Незалежно від наявності чи відсутності індивідуальної аптечки будь-яку кровотечу слід уміти зупиняти найпростішими способами. Пальцями, основою долоні або коліном притиснути артерію вище місця її пошкодження у тій точці чи певному місці, де вона найближче лежить до поверхні шкіри та проходить над кісткою, до якої її можна притиснути. Венозну кровотечу зупиняють тиском на вену нижче рани, підняттям кінцівки.

Номер слайду 7

Повторення вивченого матеріалу Зупинення кровотечі згинанням кінцівки: у підколінну ямку, пахову ділянку, під пахву, у ліктьовий згин вкласти валик, зігнути відповідно ногу в колінному суглобі, у стегновому суглобі чи руку в лікті і притиснути кінцівки до тулуба.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів Бандаж для першої допомоги з аплікатором для тиску на рану — ізраїльського виробництва, що входить до аптечки ІRАК — сучасний перев’язувальний пакет, який створює постійний тиск на рану. Здатен зупинити сильні, але не критичні кровотечі. Може застосовуватися разом із тампонадою ранового каналу. Завдяки еластичності легко накладається на різні ділянки тіла. Випускають різних розмірів з однією або двома подушечками, одна з яких рухома вздовж бинта (для наскрізних чи чисельних поранень).

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Існують різні модифікації бандажів, але сутність їхня — максимальний тиск на рану й мінімальне травмування інших ділянок (порівняно з джгутом та турнікетом). Можуть бути застосовані як у разі взаємо-, так і самодопомоги. Правила накладання: прикласти подушечку (пов’язку) прямо до рани; обернути еластичний бандаж навколо постраждалої кінцівки; протягнути еластичну пов’язку повністю через аплікатор для тиску на рану;

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу розтягнути еластичну стрічку в зворотному напрямку по верхній частині аплікатора (стрічка притискає аплікатор до подушечки); намотувати далі еластичну стрічку навколо кінцівки, закривши подушечку; зафіксувати пов’язку спеціальними гачками за тури стрічки; якщо кровотеча сильна — протягнути фіксуючу частину бандажу крізь попередній тур і закрутити, зафіксувати гачками. Бажано додатково застосувати прямий тиск на рану після накладення бандажу.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Тасtісаl Тrаита Тrеаtтепt Вапdаgе має подвійну відривну подушечку, яку можна розкрити і таким чином накрити більшу площу поранення або відірвати і закрити, наприклад, наскрізні рани чи сусідні. У комплекті є додатковий бинт, який можна використати, наприклад, для тампонування рани.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Тhе Н-Вапdаgе схожий за принципом дії, має низку липучок, що спрощує процес накладення однією рукою. Перев’язувальний пакет індивідуальний (ППІ) схожий за принципом дії на бандаж, але більш примітивний і менш технологічний. Це звичайний стерильний бинт з однією чи двома подушечками. Пакування здебільшого має прогумований шар, що дозволяє використовувати ППІ як імпровізовану оклюзійну пов’язку.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу За відсутності спеціальних засобів можна використовувати звичайні перев’язувальні матеріали чи просто тканину, бажано чисту. Спочатку вкрити рану максимально стерильним матеріалом, зверху накласти валик з іншої складеної в кілька шарів тканини, косинки, качалку бинта. Туго перев’язати бинтом, косинкою, стрічкою тканини, розташовуючи вузол над раною. За можливості здійснювати ручне притискання. Пов’язка повинна бути досить тугою, щоб під неї можна було просунути тільки кінчик пальця, але не перешкоджати кровообігу (шкіра навколо рани не має синіти, буди холодною; дистальний пульс нижче пов’язки повинен прощупуватися). Якщо рана продовжує сильно кровоточити — накласти турнікет.

Номер слайду 14

Перегляд відео Накладання давлячої пов’язки https://www.youtube.com/watch?v=yp_vxPGnLfo&ab_channel=%D0%92%D1%8F%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%9B%D0%B0%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

Номер слайду 15

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 119-121.

Номер слайду 16

Закріплення знань Знайди відповідність

Номер слайду 17

Закріплення вивчення матеріалу Практикум Відпрацюйте на фантомі навички перев’язування компресійною пов’язкою (бандаж, ППІ, імпровізована) кінцівок, тулуба, шиї. Відпрацюйте навички притиснення судин пальцями.

Номер слайду 18

Домашнє завдання 1. Вивчити 20. 2. Скласти кросворд до ключового слова «Перев’язка».

Номер слайду 19

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 https://www.google.com/search?q=%D0%B7%D1%83%D0%BF%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+% Відео: https://www.youtube.com/watch?v=yp_vxPGnLfo&ab_channel=%D0%92%D1%8F%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%9B%D0%B0%D0%B2%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Буценко Надія Олександрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  3. Заболотько Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
9761
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку