Презентація до уроку №45 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Напружений пневмоторакс. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок».

Про матеріал
поглибити знання здобувачів освіти про ускладнення в результаті Поранення легень, зокрема напружений пневмоторакс; сформувати знання про засоби і методи надання допомоги у разі напруженого пневмотораксу, уміння накладати герметизуючі (оклюзійні) наклейки; виховувати людяність, небайдужість, бажання допомагати людям; розвивати навички життєзбережувальної компетентності, швидкість свідомих дій, зібраність, впевненість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Напружений пневмоторакс. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: поглибити знання здобувачів освіти про ускладнення в результаті поранення легень, зокрема напружений пневмоторакс; сформувати знання про засоби і методи надання допомоги у разі напруженого пневмотораксу, уміння накладати герметизуючі (оклюзійні) наклейки; виховна: виховувати людяність, небайдужість, бажання допомагати людям; розвивальна: розвивати навички життєзбережувальної компетентності, швидкість свідомих дій, зібраність, впевненість.

Номер слайду 3

Актуалізація знань Назвіть фізіологічні особливості плевральної порожнини, які обумовлюють процес дихання. Що таке пневмоторакс? Які фізіологічні причини його виникнення? Які види пневмотораксу виділяють? У чому їхня сутність?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Перегляньте відеофрагмент з фільму «Ангели і демони». Кардиналів — претендентів на пост Папи Римського — вбивають під символами стихій. Одного з них вбивають під символом повітря. Наприкінці уроку скажіть, від якого ускладнення поранення настала смерть священика.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу 1. Напружений пневмоторакс Пневмоторакс за наявністю/відсутністю зв’язку з навколишнім середовищем: закритий — проникнення повітря з організму через дефект плеври; кількість повітря не збільшується. Найлегша форма, повітря в невеликій кількості може розсмоктатися самостійно. Симптоми: біль з пошкодженого боку грудної клітки, блідість шкіри, брак повітря; відкритий — повітря з навколишнього середовища через пошкоджений бронх або рану надходить до плевральної порожнини і виходить з неї. Спадання легені. Симптоми: стан страху чи збудження, різкий біль, задишка, прискорення пульсу, тиск падає, шкіра бліда чи синюшна, за поранення — постраждалий намагається лягти на пошкоджену частину груди, до рани з шумом заходить і з неї виходить повітря, кривава піна;

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу напружений (клапанний) — під час вдиху повітря потрапляє у плевральну порожнину, а під час видиху вийти назад не може. Найважча форма. Симптоми у крайніх проявах. Наявне збільшення розміру пошкодженого боку грудної клітки внаслідок накопичення всередині повітря під великим тиском. Якщо по ній постукати, звук буде специфічним — «коробочним». Пізній і найнебезпечніший симптом — зміщена в бік здорової легені гортань. Це свідчить про зміщення середостіння (серце і великі судини) в бік здорової легені.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу 2. Накладання оклюзійних пов’язок на грудну клітку Проникаючі пораненні грудної клітки не тампонуються! Тактичні аптечки комплектуються оклюзійними пов’язками — це повітро­непроникний матеріал, один бік якої клейкий. Можуть бути з клапаном (краще) або без клапана.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Техніка застосування: за наявності спеціальної серветки очистити ділянку шкіри навколо рани від крові, бруду; попросити постраждалого видихнути та затримати дихання, наклеїти пов’язку безпосередньо на отвір та шкіру навколо. Якщо поранений непритомний або не може затримати дихання, клеїти слід під час опускання грудної клітки (видих) до початку її піднімання (вдих);

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу при відсутності оклюзійного грудного пластиру накласти поліетилен, целофан, пакування ППІ або інші щільні повітронепроникні матеріали на рану. Краї матеріалу повинні на 5 см виходити за межі поранення. По периметру заклеїти лейкопластирем; за наявності вхідного та вихідного отворів такі пов’язки слід робити на обидві рани; якщо з грудної клітини стирчить предмет — накласти герметичний матеріал навколо предмета, щоб створити настільки герметичну пов’язку, наскільки це можливо (наприклад, просочити вазелином). Довкола предмета накласти ватно- марлеву пов’язку, зроблену з найбільш стерильних підручних матеріалів, для стабілізації предмета. Не закривати предмет, що стирчить, пов’язками.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Перевести притомного пораненого в сидяче положення або в положення на боці його пораненим боком до землі (це зменшить тиск на працюючу легеню). При напруженому пневмотораксі рекомендують декомпресію грудної клітки з використанням голки для дренування плевральної порожнини (входить до тактичних аптечок). Це доволі шкідливе втручання і часто неефективне, особливо без відповідного тренування. Виникає можливість ушкодження легені голкою, особливо якщо пневмотораксу спочатку немає, повітряної емболії. Але за явних крайніх ознак (шок із роздутими шийними венами, відхилена трахея) ця маніпуляція може врятувати життя.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Точки введення: 2-ге чи 3-тє міжребер’я по серединноключичній лінії або 4-те чи 5-те міжребер’я по передній пахвовій лінії. Перед уведенням слід підняти чи зовсім видалити наклейку (це може допомогти знизити напруження) і тільки потім проводити декомпресію. Чітко, але обережно ввести голку під кутом 90 0 трохи вище верхнього краю ребра, через шкіру та плевру, допоки не почне виходити повітря.

Номер слайду 13

Перегляд відео Дії при пневматораксі https://www.youtube.com/watch?v=P8wPIVPSLGQ&ab_channel=%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%92%D0%B5%D1%87%D1%96%D1%80%D0%BD%D1%94

Номер слайду 14

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 129-131.

Номер слайду 15

Закріплення знань Інтерактивна вправа

Номер слайду 16

Закріплення вивчення матеріалу Від якого ускладнення поранення настала смерть священика у фільмі?

Номер слайду 17

Домашнє завдання 1. Вивчити 22. 2. Скласти кросворд до ключового слова «Оклюзійна пов’язка».

Номер слайду 18

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2+%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%96&tbm=isch&hl=ru&chips=q:%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2+% https://empendium.com/ru/chapter/B33.II.3.18 https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2+%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%96&tbm=isch&ved=2ahUKEwjM-YGY8ZHuAhUE_SoKHeJUCFMQ2-cCegQIABAA&oq=% Відео: https://www.youtube.com/watch?v=P8wPIVPSLGQ&ab_channel=%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D0%92%D0%B5%D1%87%D1%96%D1%80%D0%BD%D1%94

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
5174
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку