Презентація до уроку №47 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених».

Про матеріал
Формувати у здобувачів освіти навички швидкої оцінки некритичних кровотеч та їх зупинки; ознайомити з поняттям шок та ознаками шоку, що найбільш вірогідний у разі поранення та травмування в тактичних умовах. розвивати здоров’язбережувальну компетентність, логічне мислення, уміння та навички порівнювати, узагальнювати, вибирати головне, робити висновки; виховувати гуманне ставлення до поранених, відповідальність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Зупинка всіх інших видів кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: формувати у здобувачів освіти навички швидкої оцінки некритичних кровотеч та їх зупинки; ознайомити з поняттям шок та ознаками шоку, що найбільш вірогідний у разі поранення та травмування в тактичних умовах. розвивальна: розвивати здоров’язбережувальну компетентність, логічне мислення, уміння та навички порівнювати, узагальнювати, вибирати головне, робити висновки; виховна: виховувати гуманне ставлення до поранених, відповідальність.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Назвіть усі відомі вам способи зупинки некритичних кровотеч. Знайдіть пульс одне в одного на зап’ястку, на шиї. Визначте його. Порушення функціонування яких систем організму людини призводить до швидкої смерті?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Ми неодноразово зазначали, що кровотеча — головна причина превентивних смертей на полі бою. Сьогодні ми поговоримо про шок, що і є смертельним наслідком масованої крововтрати, а також інших складних травмувань.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу Зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч Капілярну кровотечу зупиняють накладанням тугої пов’язки на рану. Венозну кровотечу кінцівки зупиняють, піднявши останню вгору на 5-10 хв, і накладанням тугої пов’язки на рану. Тиск на рану рукою можна замінити стисною пов’язкою. Якщо після накладення стисної пов’язки кровотеча продовжується, не можна знімати пов’язку! Слід зверху накласти ще одну, намагаючись збільшити силу тиску. Артеріальну кровотечу з невеликої артерії можна зупинити за допомогою стисної пов’язки.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу 1. Шок. Тактично значущі ознаки шоку Шок — це стан між життям та смертю; загальний тяжкий розлад життєво важливих функцій організму, спричинений порушенням нервової регуляції життєво важливих процесів; характеризується розладами гемодинаміки, дихання, обміну речовин. Сутність шоку — порушення газообміну (гіпоксія) між кров’ю та тканинами організму, артеріальний тиск поступово падає нижче норми, що може призвести до зупинки серця. Унаслідок великої втрати крові, сильного болю, отруєння та іншого наднирники викидають у кров більше адреналіну. М’язи скорочуються швидше, зокрема серце, намагаючись пришвидшити газообмін (поранений збуджений, пришвидшується дихання — понад 20 вдихів за хвилину, можуть бути рухове та мовне збудження, страх, занепокоєння).

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Чим коротший цей період, тим складніший шок. Далі периферичні судини спазмуються, бо організм відключає найменш значущі органи, намагаючись забезпечити життєдіяльність мозку. Тонус судин поступово слабшає (артеріальний тиск поступово падає), об’єму крові ще більше бракує (поранений тихий, хоче спокою, блідий, вкривається липким потом, відчуває сухість в роті, спрагу, може просити пити, пульс на кінцівках ледве відчутний).

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Частини тіла, що першими виключаються організмом, зазнають тих самих руйнівних процесів, що в результаті синдрому тривалого стиснення чи як від тривалого перетиснення джгутом. Стан спазму змінюється розслабленням, кров через зруйновані судини розливається по організму, продукти розпаду отруюють організм (поранений блює, сильне відчуття спраги, має попелястий колір обличчя, посиніння шкіри від периферії, АТ менше 70 мм рт. ст., дихання поверхневе, часте, пульс — понад 140 уд/хв).

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Для діагностики розвитку шоку слід навчитися елементарним навичкам оцінювати: стан шкірних покривів, слизових, стан свідомості, частоту серцевих скорочень, пульс на сонній, променевій артеріях, артеріальний тиск (якщо пульс є на променевій і сонній артеріях, то тиск понад 80-90 мм рт. ст., тільки на сонній — менший за 80-90 мм рт. ст., відсутній на обох — тиск нижчий за 60 мм рт. ст.), наповнення капілярів, частоту дихання.

Номер слайду 10

Закріплення знань Запитання з відео

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу 2. Види шоку Залежно від причини: травматичний, геморагічний внаслідок гострої крововтрати; гіповолемічний унаслідок гострого порушення водного балансу (зневоднення організму); септичний (інфекційно-токсичний), спричинений швидким розмноженням бактерій і дією токсинів; анафілактичний, спричинений взаємодією антигена й антитіл унаслідок переливання білкових кровозамінників, імунних препаратів, антибіотиків, деяких антисептиків; кардіогенний у разі зниження насосної функції серця внаслідок гострого інфаркту міокарда, клапанної патології, контузії серця та ін.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу За часом розвитку: первинний (ранній) — одразу після травмування; вторинний (пізній ) — за кілька годин після травми, коли до нейрорефлекторних порушень приєднується інтоксикація. Заходами, що перешкоджають виникненню шоку, є якнайшвидше усунення первинних причин шоку (припинення кровотеч, знеболення), доповнення об’єму циркулюючої крові, зігрівання. Поранений у шоковому стані без медичної допомоги вмирає.

Номер слайду 13

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 113-115.

Номер слайду 14

Закріплення вивчення матеріалу Яка сутність шоку? Які його причини? Назвіть симптоми у пораненого, що можуть свідчити про розвиток шоку. Поясніть, які зміни в організмі викликають зазначені ознаки. Якими заходами можна попередити шок?

Номер слайду 15

Домашнє завдання 1. Вивчити 23. 2. Скласти кросворд до ключового слова «Поранення».

Номер слайду 16

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://www.patr1ot.od.ua/medicina-taktichna/ https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2+%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D1%96&tbm=isch&hl=ru&chips=q:%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2+% https://empendium.com/ru/chapter/B33.II.3.18

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
2496
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку