Презентація до уроку "А.Камю "Чума". Символіка чуми"

Про матеріал
Презентація до уроку "А.Камю. "Чума". Символіка чуми. Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір" в 11 класі
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Символіка чуми в романі. Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Завдання Чума як хвороба – Чорна смерть. Чума як символ фашизму – «коричнева чума». Чума як всесвітнє зло – метафора абсурдності буття. Образ чуми в романі А.Камю.

Номер слайду 5

Чума — це гостре інфекційне захворювання, яке спочатку вражає щурів та інших гризунів, а потім і людей. Вона викликається мікробом Bacillus pestis. Блохи, що паразитують на гризунах, переносять цю хворобу і на людей, кусаючи їх. Блоха Xenopsylla cheopis — основний переносник чуми Чорний щур — переносник бубонної чуми

Номер слайду 6

Одна з найстрашніших епідемій чуми в історії людства вибухнула в чотирнадцятому столітті. Вона почалася в Центральній Азії, дісталася до берегів Чорного моря, потім була розвезена в європейські порти і за п'ять років поширилася по всьому континенту.  Місце народження пандемії чуми- пустиня Гобі

Номер слайду 7

Першою реакцією на прихід чуми була паніка, і люди намагалися покинути район лиха. Але далеко не всі могли це зробити. Приймалися різні заходи, щоб запобігти поширенню чуми. Людей ізолювали в будинках, забороняючи їм залишати помешкання. Ніхто не мав права їх відвідувати, їжу їм приносили спеціальні люди. Коли хворий чумою помирав, все його майно спалювалося.

Номер слайду 8

Бубонна чума повернулася до Європи в XVII столітті. Померла майже половина населення французького міста Ліон. Близько 86 тисяч людей померло в Мілані, і майже 500 тисяч — у Венеціанській республіці.

Номер слайду 9

«Коричнева чума» У Німеччині у 30-ті роки XX століття поширювався рух націонал-соціалістів. Їх атрибутом були сорочки коричневого кольору. Звідси і походить вираз «коричнева чума», що символізує нацизм, «коричневі»- нацисти.

Номер слайду 10

Чума – світове зло

Номер слайду 11

Образ чуми в романі А.Камю «Явний зміст «Чуми» - це боротьба європейського опору проти фашизму». А.Камю «За допомогою чуми я хочу поширити це значення на існування в цілому» А.Камю

Номер слайду 12

«У світі завжди була чума…» Чума в різних видах мистецтва

Номер слайду 13

1. Тема чуми у світовій літературі. 2. Відображення чуми у живописі. 3. Презентація репродукцій картин про епідемію чуми (Теодор Кітельсен, Верне Орас, Нікола Пуссен). Завдання:

Номер слайду 14

У світовій літературі написано чимало творів про чуму Джованні Боккаччо «Декамерон» Альбер Камю «Чума»

Номер слайду 15

Даніель Дефо «Щоденник чумного міста» (1722); Джон Вільсон «Зачумлене місто» (1816); Олександр Пушкін «Бенкет під час чуми» (1830); Алессандро Мандзоні «Заручені» (1821-1842); Едгар По «Маска Червоної Смерті» (1842); Джек Лондон «Червона чума» (1912); Карен Мейтленд «Маскарад брехунів» (2008); Енн Бенсон «Чумні історії» (2007), «Вогняна дорога» (2008), «Щоденник чорної смерті» (2010).

Номер слайду 16

Міхаель Вольмемут. Танок Смерті (1493) Історик Жан Делюмо писав, що «Чорна смерть» повернула європейське мистецтво «до жорстокості, страждання, садизму, безумства ». Страх перед чумою знайшов відображення в сюжетах «Танку Смерті», «Тріумфу Смерті», «Трьох мертвих і трьох живих».

Номер слайду 17

Пітер Брейгель Старший. Тріумф Смерті (1562)

Номер слайду 18

Бернт Нотке. Танок смерті (1463) З епідемією чуми пов’язаний традиційний жанр європейської середньовічної іконографії- «Танок смерті»- іконоргафічний сюжет, який зображує танець скелетів з віршованим коментарем. З чумою пов'язана також Любекський «Танок смерті» 1463, коли хвороба вразила північ Німеччини. Німецький художник Бернт Нотці зобразив «Танок смерті»

Номер слайду 19

Мартін Шаффнер. Алтар чуми (1510-1514) Історик і фахівець з мистецтвознавства пізнього середньовіччя Міллард Мисс писав, що «Чорна смерть» була «культурною подією» у сфері релігійного живопису Диптих Мартіна Шаффнера (1510—1514) зображує ангелів, які стріляють у грішників, котрі благають про пощаду; а Христос на прохання святих — захисників від чуми - жестом захищає місто і стріли не попадають у нього.

Номер слайду 20

Ніколя Пуссен. Чума в Ашдоді (1630)

Номер слайду 21

Орас Верне. Чума в Барселоні (1822)

Номер слайду 22

Арнольд Бьоклін. Чума (1898)

Номер слайду 23

Теодор Кітельсен – норвезький художник, автор знаменитої книги “Чорна смерть”. Вона складається з 15 віршів та 45 малюнків. У ній відображено найдраматичніший період історії Норвегії, коли під загрозою було само існування норвежців як нації – епідемію чуми. Чума іде

Номер слайду 24

Образ старої, яка ходить по країні і змітає «в купу мертвих» все живе, що потрапляє на її шляху, навіяний як норвезьким фольклором, так і життєвими враженнями художника. Стара, яку звали «Чумою» і яка була зовні потворною та мала жахливу вдачу, колись внесла неспокій у життя молодого подружжя Кіттельсенів. Мить їх зустрічі Кіттельсен зобразив на картині “Чума на сходах”.

Номер слайду 25

Проект на тему :Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі Альбера Камю «Чума»

Номер слайду 26

Завдання: Прочитати текст. Охарактеризувати образи головних героїв. Дослідити поведінку на початку твору, дії під час чуми та їх результат. Підготувати повідомлення та презентацію. Під час виконання завдання було використано матеріал з підручника, а також інтернет-ресурси.

Номер слайду 27

Лікар Бернар Ріє «У всій цій історії мова йде не про героїзм… Мова йде про чесність… У моєму випадку вона полягає в тому, щоб займатися моїм ремеслом»; «Я не знаю, що мене чекає, що буде по всьому цьому. Зараз є хворі, і треба їх лікувати. Я бороню їх як умію, та й усе». Ріє бачить смерть, але не ховається, а діє: «Потрібно бути безумцем, сліпим чи негідником, щоб примиритися із чумою». Чума змінює його думки і спосіб життя: обходить хворих; страждає ,коли помирають пацієнти; організовує лікарні; налагоджує карантин; керує санітарними дружинами; Отже, в образі лікаря Бернара Ріє автор звеличує щоденну, виснажливу, непоказну, скоріше, буденну боротьбу лікаря із чумою. Але в цій щоденній праці — боротьбі за кожну людину — справжній трагічний стоїцизм та героїзм.

Номер слайду 28

Журналіст Раймон Рамбер Паризький репортер Рамбер, який з Ораном не був пов’язаний, опинився в епіцентрі чуми випадково. На початку твору вважає за необхідне: «Вибратися будь-що, вибратися із цих чужих стін, із цієї пастки, поставленої долею» . Одержимий думкою тікати, незважаючи на карантин. Пізніше відмовляється від наміру втекти й приєднується до роботи санітарних дружин, бо «соромно бути щасливому одному». «Я колись думав, що чужий у цьому місті і що мені у вас нічого робити. Але тепер, коли я бачив те, що бачив, я відчуваю, що я теж тутешній, хочу я того чи не хочу. Ця історія стосується однаково нас усіх», Отже, можна дійти до висновку, що людина відповідальна за все, що відбувається навкруги, навіть якщо безпосередньо її це не стосується. Що можна побачити в образі Раймона Рамбера.

Номер слайду 29

Тарру Жан Тарру відрікається від благополуччя, сімейного затишку, чудової кар’єри заради пошуку правди й справедливості. Активно втручався в політику, береться за зброю на захист знедолених: «Я думав, що те саме суспільство, де я живу, ґрунтується на смертних присудах, отже, борючись проти нього, я борюся з убивством». Стикається з жорстокістю:«Ось тоді я й зрозумів, що протягом цих довгих літ як був, так і зостався «зачумленим», а сам відчайдушно вірив, ніби саме із чумою і борюся.». Ставши свідком жахливої епідемії з’ясовув, що «кожний носить її, чуму, у собі», і ніхто не може зробити й кроку, не ризикуючи приректи ближнього на загибель. Тому «здоров’я, непідкупність, чистота — усе це продукт волі, волі, що не повинна давати собі перепочинку». Міркування морального характеру,які грунтувалися на розумінні, привели до того,що Тарру взявся до роботи і зібрав першу добровільну дружину, за прикладом якої мали створюватися інші.

Номер слайду 30

Священик Панлю Учений-єзуїт отець Панлю не просто служитель церкви, а утілення християнського світорозуміння. Вважає,що: чуму наслано на нечестивий град, що потонув у гріхах, це покарання, що очищає, перст, що вказує шлях до порятунку. «Божий перст відокремить чистих від нечистих, праведних від винних, він — зло, що веде в царство доброти. Від нього не захистить мирська медицина, обранцям слід довіритися провидінню». Чума ніби знущається з його тлумачень. Вона милує порочних і вражає безгрішних. Смерть безневинної дитини ставить під сумнів усю теологічну премудрість отця Панлю. Він великодушно жаліє «гріховних» смертних. Він долучається до боротьби з епідемією, самовіддано виконує найнебезпечніші доручення. Переконує, що «страждання дитини — гіркий хліб наш, але без цього хліба наші душі загинули б від духовного голоду». Коли в самого Панлю з’являються ознаки зараження чумою, від відмовляється від лікування й гине.

Номер слайду 31

Жозеф Гран Грана постійно переслідують невдачі. Він, коли це потрібно, береться до справи: «Чума тут, треба захищатися». Гран — недорікуватий дивак: не вміє скласти прохання, щоб просунутися по службі; не знаходить слів, щоб утримати дружину. Добровільно береться вести статистику епідемії і старанно виконує цю нескладну справу, оскільки за віком уже не був здатен на щось важче. «Гран навіть більшою мірою, ніж Ріє, чи, скажімо, Тарру, утілював ту спокійну мудрість, що надихала дружини в їхній праці»; «Гран — і справді особа не геройська — став у ці дні ніби адміністративним серцем дружини». Отже,позаштатний працівник мерії Гран уособлює образ «маленької людини» — дивакуватої, але чесної, що самовіддано виконує свою справу.

Номер слайду 32

Коттар Коттар — темна особа, контрабандист, коли б не чума, його б заарештували. Під час епідемії Коттар розбагатів. Коли епідемія чуми йде на спад, Коттар, передчуваючи погане, дедалі віддаляється від людей і «замикається у своїй дивакуватості». Отже, цей персонаж уособлює світ асоціальності, злочинності, бездуховності.

Номер слайду 33

Отже, можна дійти висновку,що персонажі роману умовно поділяються на тих, що не змогли змиритися і почали діяти, ті, що пристосувалися, і ті, що використали чуму, як засіб збагачення.

Номер слайду 34

Домашнє завдання Написати твір на одну із тем: Роман А.Камю “Чума” і сучасність (твір-роздум); Єдина зброя проти чуми – це чесність (твір-розвідка); “Є більше підстав захоплюватися людьми, ніж ставитися до них презирливо” (твір-доказ).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лісницька Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
23 березня 2023
Переглядів
1908
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку