Завдання урокупознайомитись із життєвим і творчим шляхом Анни Ахматової, розглянути особливості ранньої лірики поетеси, поглибити знання про акмеїзм як стильову течію в російській поезії, визначити особливості її творчої манери, з’ясувати її зв’язок з Україною та поділлям.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Об этом рисунке Евгений Замятин писал: "Портрет Ахматовой – или, точней: портрет бровей Ахматовой. От них – как облака – легкие, тяжелые тени по лицу, и в них – столько утрат. Они, как ключ в музыкальной пьесе: поставлен этот ключ – и слышишь, что говорят глаза, траур волос, черные четки на гребне " .
Номер слайду 4
Основні положення акмеїзму:1. розвиток традиції світової класики;2. відображення духовного світу особистості, увага до її внутрішнього світу;3. відмова від соціально-побутової тематики, суспільних проблем;4. культ природи і почуттів.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
1. Жданов. «Ахматова – типова представниця чужої нашому народу порожньої безідейної поезії. Її вірші наповнені духом песимізму і занепаду, що виражають смаки старої салонної поезії, яка не бажає іти в ногу зі своїм народом, приносить шкоду справі виховання нашої молоді.»
Номер слайду 7
2. Жданов.«Ахматова є одним із представників безідейного реакційного літературного болота…»
Номер слайду 8
3. Жданов.«Тематика Ахматової наскрізь індивідуалістична. До убогості обмежений діапазон її поезії – «поэзии взбесившейся барыньки, мечущейся между будуаром и моленной…».
Номер слайду 9
4. Жданов.«Не то монахиня, не то блудниця, вірніше блудниця і монахиня, в якої блуд змішаний з молитвою. Така Ахматова з її маленьким, вузьким особистим життям, ницими переживаннями. Ахматовська поезія зовсім далека від народу… Що є спільного між цією поезією, інтересами нашого світу і держави?»
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Петербург
Номер слайду 15
Одеса
Номер слайду 16
Київ
Номер слайду 17
Слобідка-шелохівська
Номер слайду 18
Петербург. Пам’ятник біля фонтанного будинку
Номер слайду 19
Висновок«… За іменем Анни Ахматової стояв весь народ, цим пояснюється її популярність, це дало їй право говорити від усіх людей. ЇЇ поезія, читання, гнана, замурована, належала людям. Вона дивилась на світ спочатку через призму серця, потім через призму живої історії.»Й. Бродський