Презентація до уроку біології у 8 класі. Містить матеріал для актуалізації опорних знань, первинного сприйняття та осмислення, закріплання набутих знань. Під час роботи чергуються види діяльгості - пояснення, робота з натуральними обєктами (легені свині), постійним препаратом "Легені", мультимедійною презентацією.
ЦЕ ЦІКАВО! - Цей бар’єр наявний в легеневих міхурцях. Він у вигляді тонкого шару поверхнево-активних речовин ПАР, які утворюють захисну плівку. - Чхання – захисний безумовний рефлекс, за допомогою якого з носа видаляються різні подразнювальні агенти – сторонні тіла, cлиз, пара їдких хімічних речовин, парфуми… - Кашель – також захисний безумовний рефлекс, спрямований на видалення ротовою порожниною пилу, сторонніх часток, якщо вони потрапили до повітроносних шляхів.
ЦЕ ЦІКАВО! Якби весь пил, сміття, шкідливі речовини, що є в повітрі, потрапляли без перешкод у легені, то за 70 років життя у них нагромадилось би понад 5 кг шлаків. За таких умов легені не могли б нормально функціонувати. Тому в дихальних шляхах наявна система захисних бар’єрів. Яких?
ПЕРЕВІР СЕБЕ. 1. Носова порожнина а) має рідину для зменшення тертя; 2. Гортань б) зволоження повітря, затримання бруду; 3. Трахея в) вільне проходження і бронхи повітря; 4. Легені г) утворення звуків, рефлекторний кашель; 5. Плевра д) газообмін через альвеоли та капіляри малого кола кровообігу.