Презентація до уроку "Діалог. Тире при діалозі"

Про матеріал
Презентація допоможе педагогу пояснити новий матеріал з теми "Діалог. Тире при діалозі" під час онлайн-уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Діалог. Тире при діалозі

Номер слайду 2

Мета: ознайомити п’ятикласників з особливостями побудови діалогу; розвивати вміння ставити і пояснювати розділові знаки в діалогах, перебудовувати репліки діалогу на речення з прямою мовою, формувати культуру спілкування; виховувати любов до рідної мови.

Номер слайду 3

Вивчаємо Діалог – це розмова двох або кількох осіб. Слова кожного зі співрозмовників називають реплікою.

Номер слайду 4

Запам’ятовуємо. Кожну репліку пишемо з нового рядка без лапок. Перед реплікою ставимо тире. Якщо після репліки є слова автора, ставимо такі самі розділові знаки, як і при прямій мові (але лапок не ставимо). - Привіт, Пуше! – гукнув до нього Паця. – Ти що там робиш? - Полюю, - тільки й відповів той. - Полюєш? На що? - Хотілося б і самому знати, - таємниче пробуркотів Пух.

Номер слайду 5

Щоб передати чиїсь слова, використовують дієслова говоріння. Вони не тільки вводять пряму мову чи діалог у текст, а й відтворюють почуття, стан мовця. Дієслова говоріння: сказати, відповісти, спитати, просити, заявляти, стверджувати, крикнути, вигукнути, вимовити, промовити, оголосити, пояснити, повідомити, заперечити, зауважити, буркнути, прошепотіти тощо.

Номер слайду 6

Прочитайте текст і виконайте завдання. - Тук-тук-тук, чи є хто вдома?У відповідь із нори долинуло шарудіння, а потім настала тиша. Питаю, чи є хто вдома?! – гукнув Пух щосили. Нема! – озвався голос, і трохи згодом той самий голос додав: - І нічого тут волати, я й з першого разу почув. Яка невдача! – побідкався у нору Вінні – Пух. – Невже там так-таки нікого і нема?Нікого – нікого!Тут Пух витяг голову з нори й замислився. Утім, думав він недовго і надумав ось що: «Усе ж таки там хтось має бути, бо не може такого бути, щоб оте нікого сказав ніхто…» Тож він знову сунув голову в нору й гукнув.

Номер слайду 7

Завдання до тексту. Доведіть, що цей текст – діалог. Випишіть дієслова говоріння, з’ясуйте їхнє значення. Дві репліки перетворіть на речення із прямою мовою так, щоб пряма мова була перед словами автора і навпаки.

Номер слайду 8

З якого твору діалог?Діду, чому дятел шишки їсть, а щука – пліточок?А то вже хто якого поріддя. А я не забрав у дятла шишки, - хвалиться Олесь.І вірно. Навіщо вона здалася. Це як путнє щось побачиш – дощечку. Скажімо, або гвіздочок – тоді бери. Навіщо?Пригодиться.

Номер слайду 9

Основні правила спілкування. Будь уважним, доброзичливим, виявляй увагу до співрозмовника. Під час розмови дивися співрозмовнику в очі. Вживай доречні слова ввічливості. Уважно вислуховуй співрозмовника, не перебивай. Не говори надто голосно. Говори чітко, зрозуміло. Не вживай грубих слів.

Номер слайду 10

Робота з підручником. Вправа 513 Прочитайте вірш мовчки. Скільки осіб бере участь у спілкуванні? Як ви це визначили? Прочитайте вірш уголос за особами. — Скажи мені, мати, де йде сонце спати? — За високу гору, в золоту комору. — Хто ж його колише усе тихше й тихше? — Соловей піснями, тиха нічка снами. — А хто його збудить, як світати буде? — Пташечки веселі збудять із постелі. — А на що, як встане, то найперше гляне? — На тебе, серденько, як встанеш раненько. Марійка Підгірянка

Номер слайду 11

Робота з підручникомс.222

Номер слайду 12

Робота з підручником. Вправа 515 Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Одного разу зустрілися три Старі Прислів’я і посварилися: Добрий початок — половина роботи мовило перше. Е ні заперечило друге найкраще — золота середина. Нічого ви не тямите заявило третє. Кінець діло хвалить.І почали вони битися, аж чуби тріщали. Ще й досі не вгамувалися (Дж. Родарі). Яке з названих у тексті прислів’їв ви вживаєте найчастіше? Чому?

Номер слайду 13

Підсумки. Рефлексія. Метод «Незакінчене речення». Я розумію…Найбільше труднощі відчувалися, коли …Я не вмів (-ла), а тепер умію…

Номер слайду 14

§ 44. Вивчити правило на с.222, виконати вправа 516.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чеканова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кодоненко Любов
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 травня 2022
Переглядів
17658
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку