Презентація до уроку «Додавання раціональних чисел»

Про матеріал

Презентація пояснює способи додавання раціональних чисел, використовуючи ілюстративні приклади та інтерактивні вправи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель математики: Зінорук Тетяна Дмитрівна Жашківський ліцей №3 Жашківської міської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Додавання раціональних чисел

Номер слайду 3

Мета уроку:1. СФОРМУВАТИ УЯВЛЕННЯ ПРО ЗМІСТ ДІЇ ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ2. ВИВЕСТИ ПРАВИЛА ДОДАВАННЯ ВІД'ЄМНИХ ЧИСЕЛ ТА ЧИСЕЛ З РІЗНИМИ ЗНАКАМИ І ВИРОБИТИ ВМІННЯ ЗАСТОСОВУВАТИ ЦІ ПРАВИЛА ДЛЯ РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Номер слайду 4

- Числа зі знаком «+» називають додатними числами.- Будь-яке натуральне число є додатним.- Числа зі знаком «-» називають від'ємними числами.- Два числа, що відрізняються один від одного лише знаками, називаються протилежними числами.- Натуральні числа, протилежні їм числа і число «0» називають цілими числами

Номер слайду 5

Пари протилежних чисел 2 ТА -2-6 ТА 63 ТА -3 ЧИСЛО «0» НАЗИВАЮТЬ ПРОТИЛЕЖНИМ САМОМУ СОБІ.

Номер слайду 6

Раціональні числа - це цілі та дробові числа. НАПРИКЛАД:50; -27; 4,05; 0;1,8; -1,17.

Номер слайду 7

Модулем додатного числа і числа 0 є саме це число, а модулем від’ємного числа – протилежне йому число.|-7|=7|0| =0|6,25| = 6, 25 Модуль числа

Номер слайду 8

З історії від'ємних чисел

Номер слайду 9

- Виникли від'ємні числа в Китаї в ІІ ст. до н.е. у зв'язку з розв'язуванням рівнянь- Додатні числа позначали “майно”, “прибуток”.- Їм раділи і позначали червоним кольором. - Китайці їх називали «чен». - Від'ємні числа означали “борг”, “збиток”.- Зображали чорним кольором і називали «фу».Індійські математики уявляли собід одатні числа як «майно», а від’ємні як “борг”. Ось як індійський математик Брахмагупа (VII ст.) трактував правила додавання і віднімання:- “Сума двох боргів є борг”- “Сума майна і майна є майно”- “Сума майна та боргу дорівнює їх різниці”- “Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю”

Номер слайду 10

Додавання за допомогою координатної прямої

Номер слайду 11

Правило додавання від'ємних чисел. Щоб додати два від’ємних числа, достатньо додати їх модулі і перед отриманим числом записати знак «-»-4 + (-2) = -(|-4|+|-2|)= -(4+2)= -6-0,3 + (-3,7)= -(|0,3|+|-3,7|)= -(0,3+3,7)= -4

Номер слайду 12

Додавання протилежних чисел. СУМА ДВОХ ПРОТИЛЕЖНИХ ЧИСЕЛ ДОРІВНЮЄ НУЛЮ а+(-а)=08,25+(-8,25)=0

Номер слайду 13

Додавання чисел з різними знаками. ЩОБ ДОДАТИ ЧИСЛА З РІЗНИМИ ЗНАКАМИ , ТРЕБА ЗНАЙТИ РІЗНИЦЮ ЇХ МОДУЛІВ І ПЕРЕД РЕЗУЛЬТАТОМ ПОСТАВИТИ ЗНАК ЧИСЛА З БІЛЬШИМ МОДУЛЕМ. ЗНАЙДЕМО ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗІВ 3+(−7) І −3+7,ВИЗНАЧИМО ЗНАКИ ДОДАНКІВ ТА ЇХ СУМ, МОДУЛІ ДОДАНКІВ ТА ЇХ СУМ, РІЗНИЦЮ МОДУЛІВ ДОДАНКІВ І ПОРІВНЯЄМО ЗНАК СУМИ ЗІ ЗНАКАМИ ДОДАНКІВ.1) 3 + (−7) = - (|-7|-|3|) = -42) −3 + 7 = |7|- |-3| = 4 ЗНАКИ ДОДАНКІВ ТА ЇХ СУМ В ОБОХ ВИПАДКАХ РІЗНІ, А В РЕЗУЛЬТАТІ ВИХОДИТЬ РІЗНИЦЯ МОДУЛІВ ДОДАНКІВ: ВІД БІЛЬШОГО ЗА МОДУЛЕМ ЧИСЛА ВІДНЯЛИ МЕНШЕ ЗА МОДУЛЕМ ЧИСЛО. РЕЗУЛЬТАТ МАЄ ТАКИЙ САМИЙ ЗНАК, ЩО Й ЧИСЛО З БІЛЬШИМ МОДУЛЕМ.

Номер слайду 14

1) -40+20= - (|-40| - |20|)=-202) 18+(-7)= |18|-|-7|=113)-20+32=|32|-|-20|=124)500+(-600)=-(|-600|-|500|= -1005) 25+ (-15)= |25| - |-15| = 20 Виконаємо вправи

Номер слайду 15

Математичний диктант. Варіант 1•1) -6+9= 3 •2) 1,5+(-5) = -3,5•3)-1+ (- 3,7)= -4,7•4) -3+15= 12•5)4+(-3)+(-1)= 0 Варіант 2•1) 8+(-7) = 1 •2) -1,2 +0,8 = -0,4•3) -2,5+(-4)= -6, 5•4) -5,6+5,6= 0•5)-8+11+(-5)= -2

Номер слайду 16

АЛГОРИТМ ДОДАВАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Номер слайду 17

"Математик може вважати свою проблему розв'язаною тоді, коли збагне суть оптимального підходу до її розв'язування."Р. Беллман

pptx
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
11 січня
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку