Презентація до уроку "Едгар Аллан По. "Золотий жук". Захопливий сюжет повісті."

Про матеріал
На початку уроку учні повинні розшифрувати текст, записати розшифровку у зошити. Перевірка засвоєного здійснюється за допомогою наданих запитань. Прочитане згадуємо, спираючись на скорочений зміст твору (посилання надане на одному зі слайдів). Переказ твору проілюстрований. Надаю, скориставшися Вікіпедією, відомості про Кідда. Це допоможе дітям пов'язати його прізвище з малюнком на пергаменті. (Цікаво, хто переклав англійське kid як "кошеня"? Використовую "козеня".) Далі надаю формулу детективного оповідання, виведену Е. А. По й прошу допитливих визначити, наскільки твір відповідає наданій формулі. Діти можуть перевірити себе, користуючись слайдом "Ознаки детективу у творі".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Едгар Аллан По«Золотий жук»Захопливий сюжет твору

Номер слайду 2

Тема урокурагарлі-тосновужантидетеповійзасвіниквурутекедріту. Завдання: розшифрувати напис, записати тему уроку в зошити. За яким принципом зашифрований текст?

Номер слайду 3

Перевіряємо засвоєне. Розкажіть про життя і творчість Е. По. Які риси характеру Е. По розкрилися у фактах його біографії?Які принципи детективної літератури розробив Е. По? Назвіть його детективні твори. Що надихнуло письменника на створення твору “Золотий жук”? Який композиційний принцип використовує письменник?Кого з українських представників детективної літератури ви знаєте?

Номер слайду 4

Захопливий сюжет твоу “Золотий Жук”Вдома ви прочитали твір Е. А. По “Золотий жук”. Згадаємо те, про що там йдеться: Герої: Вільям Легран – нащадок колись багатого сімейства, розумний, наполегливий чоловік, колекціонер-ентомолог. Оповідач – приятель Леграна, який допоміг відшукати скарби. Джупітер – старий чорношкірий слуга Леграна, відданий і турботливий. Це історія про скарби, ключ до місця знаходження яких був зашифрований. Один з героїв зумів розгадати його, використовуючи чудову систему підрахунку знаків шифру і зіставлення з частотою використання літер в англійській мові.

Номер слайду 5

Згадуємо прочитане Дія оповідання відбувається в Південній Кароліні. Нащадок старовинного аристократичного роду Вільям Легран, якого переслідують невдачі та спіткає банкрутство, тікає з Нового Орлеана і оселяється на пустельному острівці поблизу атлантичного узбережжя зі своєю собакою — ньюфаундлендом і старим слугою. Відлюдництво Вільяма скрашують книги і прогулянки по березі моря, під час яких він задовольняє свою пристрасть ентомолога: його колекції комах може позаздрити не один натураліст.

Номер слайду 6

Згадуємо прочитане Одного разу під час прогулянки було знайдено «золотого» жука, якого вони загорнули у шматок знайденого поблизу пергаменту. Прийшовши додому, Легран зовсім випадково виявляє на пергаменті зображення черепа, намальоване прихованими чорнилом, яке проявилося від дії тепла — каміна в будинку Леграна. Розпитуючи про подробиці, Оповідач зауважує, що Легран сприймає цю знахідку як щасливе знамення. Негр Джупітер турбується, чи не захворів господар — Легран весь час щось рахує і надовго зникає з дому.

Номер слайду 7

Згадуємо прочитане Через якийсь час Оповідач отримує від Леграна записку з проханням відвідати його з якоїсь важливої справи. Інтонація листа змушує Оповідача поквапитися, і він того ж дня опиняється у друга. Легран очікує його з нетерпінням і пропонує всім відразу відправитися в дорогу — на материк, у гори — в кінці експедиції вони зрозуміють, що він має на увазі.

Номер слайду 8

Згадуємо прочитане Через кілька годин товариші дістаються дерева, яке й шукав Легран. Він наказує слузі лізти на дерево. Джупітер знаходить прибитий до суку череп і отримує вказівку пропустити жука на шнурі крізь ліву очну ямку. Забивши кілочок туди, куди опустився жук, Легран відміряє відстань, і всі починають копати. Через деякий час виясняється, що негр переплутав очниці і їхні зусилля виявилися марними. Легран переміряє все заново, і вони відновлюють розкопки.

Номер слайду 9

Згадуємо прочитане Їх роботу перериває відчайдушний гавкіт ньюфаундленда. Собака рветься в яму і знаходить два скелети. Через кілька секунд компаньйони знаходять скриню, в якій знаходиться справжній скарб — купи золота і дорогоцінного каміння. Подолавши насилу зворотний шлях, нарешті, бачачи, що друг згорає від цікавості, Легран розповідає, що привело його до знахідки і розгадки шифру, який дозволив знайти скарби

Номер слайду 10

Згадуємо прочитане Розгадування криптограмми—чудовий приклад застосування дедукції. Текст криптограми складався з 203 символів: 53‡‡†305))6*;4826)4‡.)4‡);806*;48†8¶ 60))85;1‡(;:‡*8†83(88)5*†;46(;88*96* ?;8)*‡(;485);5*†2:*‡(;4956*2(5*—4)8¶ 8*;4069285);)6†8)4‡‡;1(‡9;48081;8:8‡ 1;48†85;4)485†528806*81(‡9;48;(88;4( ‡?34;48)4‡;161;:188;‡?; Легран розшифрував його й дізнався, де шукати скарб.

Номер слайду 11

Згадуємо прочитане. Розшифрований текст:“Добре скло в єпископовім заїзді на чортовім сідалі – двадцять один градус і тринадцять мінут – північ-північ-схід – головний сук сьома гілляка східний бік – стріляй з лівого ока мертвої голови – пряма лінія від дерева через постріл на п'ятдесят футів”. Перед цім на пергаменті проступило зображення черепа і малюнок козеня.

Номер слайду 12

Історична довідка Вільям Кідд ( англ. William Kidd ) - англійський капер. Відомий гучним судовим розглядом над його злочинами і піратськими нападами, які оспорюються і по сей день. На думку деяких сучасних істориків, Кідд діяв згідно з отриманим їм каперських патентом і не нападав на союзні кораблі. Міф про незчисленні скарби, які Кідд заховав перед тим як здатися, неодноразово використовувався в літературі. Порівняйте: Kidd – прізвище пірата; kid – козеня (англ.)

Номер слайду 13

Це висловлювання – своєрідний епіграф для детективних оповідань Е. А. По: … Навряд чи хто може загадати таку закручену загадку, якої хтось інший, відповідно спрямувавши свою винахідливість, не зміг би розгадати. Едгар Аллан По

Номер слайду 14

Формула детективного оповідання Едгар Алан По виклав фундаментальні принципи детективу:-         детектив-аматор, ексцентричний, з оригінальними манерами; він перевершує поліцію у вмінні спостерігати й узагальнювати; він має товариша, який розказує про нього;-         каркас сюжету: злочин – дедуктивне розслідування – розкриття – покарання злочинця;-         сюжетні ходи: вбивство в закритій кімнаті, екскурси в психологію, помилково підозрювана людина, нестандартне вирішення проблеми, формула “найочевиднішого місця”, ланцюжок хибних доказів, вбивця – найменш підозрюваний персонаж;-         злочин розкривається за допомогою роботи інтелекту;-         два «золоті» правила детективу: коли виключені всі варіанти, крім одного, іноді найнеймовірнішого, він і є істинним; чим складніше справа, тим простіше її розв’язання;-         можливість застосування методів дедукції до реальних злочинів.

Номер слайду 15

Завдання для допитливих1 . Провести дослідження: «Чи дотримується Е. По власної формули детективного оповідання у творі «Золотий жук»?2 . Відповісти, у чому полягає секрет успіху Леграна.3 . Розшифрувати криптограмму. Ключ – український алфавіт«10,6,1,23,18,12,22,23,31/21,19,10,24,17,12,23,11/3,7,16,11,15,19,4,19/ 20,19,7,23,1/19,10,18,1,28,1,8/17,1,14,9,7/6,19,21,12,3,18,33,23,11,22,33/6,19/14,19,4,19/23,1,16,1,18,23,24/» 4,7,18,21,12/16,19,18,4,25,7,16,16,19/Розшифровка: “Здатність розуміти великого поета означає майже дорівнятися його таланту” Генрі Лонгфелло

Номер слайду 16

Ознаки детективу у творі - наявність таємниці, пов’язаної із злочином (чи справді є якісь скарби сховані піратом, таємничі обставини за яких пірат Кідд вбив своїх спільників); - головний герой – детектив-непрофесіонал Легран (відлюдник-натураліст); - наявність друга і помічника сищика; (поруч з Ленграном є друг-оповідач); - детально описано думки головного героя; - серію доказів читач отримує одночасно із головним героєм; - передбачуваність фіналу. В кінці Легран детально пояснює як він розшифрував криптограму та знайшов місце скарбу. Джерело: https://dovidka.biz.ua/zolotiy-zhuk-analiz/

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Визначити жанр твору “Золотий жук”. Бути готовими відповісти на тестові запитання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Makovska Lena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Позняк Валентина Матвіївна
    Щиро дякую, відповідає темі, хороша допомога для вчителя та учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Iv Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
14 січня 2021
Переглядів
19930
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку