В презентації містяться: гасло уроку, хмаринка для висновку уроку, завдання для подорожі з теми уроку, завдання для роботи біля дошки, для самостійного виконання завдань, завдання для роботи в парах та в групах, використано інтернет ресурси для виконання завдань на інтерактивній дошці.
Фонетика. Графіка. Орфоепія
Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання учнів з фонетики, орфоепії, графіки,
орфографії; розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал; виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до мови.
Читаємо придорожні гасла:
Пам’ятай правила!
Грамотно пиши!
Висловлюйся зв’язно!
Будь привітним!
«Питання з бочки»:
- Що вивчає фонетика?
- Чим відрізняються у вимові голосні звуки від приголосних?
- Що вивчає графіка?
- Що вивчає орфоепія?
- Що вивчає орфографія?
- Скільки букв в українському алфавіті?
- Назвіть букви, що позначають два звуки?
- Яка буква не має звуку?
- Скільки голосних звуків в українській мові?
Ворота грамотності
А) Подані слова записати фонетичною транскрипцією, визначити кількість букв і звуків.
Яструб, сьомий, дзвінок, щільний Звуки і букви Звуки
Б) Із поданих слів вибрати і підкреслити ті слова у яких букви я, ю, є позначають два звуки.
Юний, люд, єнот, синє, армія, сяйво, мільярд, ллє, ряд, ясен, мужнє, в’юн, воїн, юнга, переляк, їду. Я, ю, є, ї
Тенета помилок
Відредагувати текст (робота біля дошки) Пісьня, у будьці, вьються, дощь, село, пшениця, лигенда, бур’як, бур’ян, св’ято, обігти, дений, радісттю, кров’ю, день й ніч, тона, Голандія, голландець, віла, Париж, Атлантида
«Алфавітні хащі» Робота в групах
1. Альбом, груша, фарби, олівець, пензель;
2. Апельсин, вишня, малина, груша, слива;
3. Буряк, капуста, огірок, перець, помідор; 4. Фіалка, волошка, кульбаба, пролісок, ромашка;
5. Йорж, окунь, карась, сом, щука.
Болото м’якого знака і Трясовина м’яких приголосних Дайте відповідь на питання: Чому м’який знак говорить про себе так?
Я один в сім’ї такий. Кажуть, надто вже м’який, Хоч мовчун, та не дивак.
В слові я не зайвий знак.
А тепер плескайте в долоні, якщо дані слова в давальному відмінку пишуться з м’яким знаком.
Донька, дочка, полька, бджілка, нянька, лялька, сопілка, жінка, футболка, ніченька, зірка, зіронька, ненька, сонце.
Кам’яна перешкода. Відгадайте, хто міг це написати на камені.
Я такий же, як знак розділовий, І відомий шкільній дітворі. Та в словах української мови Я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім’я – Зразу стану потрібним і я. Апостроф