Презентація до уроку Фонетика. Графіка. Орфоепія

Про матеріал

В презентації містяться: гасло уроку, хмаринка для висновку уроку, завдання для подорожі з теми уроку, завдання для роботи біля дошки, для самостійного виконання завдань, завдання для роботи в парах та в групах, використано інтернет ресурси для виконання завдань на інтерактивній дошці.

Перегляд файлу

Фонетика. Графіка. Орфоепія

Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати, перевірити знання  учнів з фонетики, орфоепії, графіки,

орфографії;  розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал; виховувати старанність у навчанні, пізнавальний інтерес до  мови.

Читаємо придорожні гасла:

Пам’ятай правила!

Грамотно пиши!

Висловлюйся зв’язно!

Будь привітним!



 «Питання з бочки»:

-                           Що вивчає фонетика?

-                           Чим відрізняються у вимові голосні звуки від приголосних?

-                           Що вивчає графіка?

-                           Що вивчає орфоепія?

-                           Що вивчає орфографія?

-                           Скільки букв в українському алфавіті?

-                           Назвіть букви, що позначають два звуки?

-                           Яка буква не має звуку?

-                           Скільки голосних звуків в українській мові?

Ворота грамотності

А) Подані слова записати фонетичною транскрипцією, визначити кількість букв і звуків.

Яструб, сьомий, дзвінок, щільний  Звуки і букви Звуки

Б) Із поданих слів вибрати і  підкреслити ті слова у яких букви я, ю, є позначають два звуки.

Юний, люд, єнот, синє, армія, сяйво, мільярд, ллє, ряд, ясен, мужнє, в’юн, воїн, юнга, переляк, їду. Я, ю, є, ї

     Тенета помилок

Відредагувати текст (робота біля дошки) Пісьня, у будьці, вьються, дощь, село, пшениця, лигенда, бур’як, бур’ян, св’ято, обігти, дений, радісттю, кров’ю, день й ніч, тона, Голандія, голландець, віла, Париж, Атлантида

«Алфавітні хащі»  Робота в групах

1.            Альбом, груша, фарби, олівець, пензель;

2.            Апельсин, вишня, малина, груша, слива;

3.            Буряк, капуста, огірок, перець, помідор; 4. Фіалка, волошка, кульбаба, пролісок, ромашка;

5. Йорж, окунь, карась, сом, щука.

Болото м’якого знака і Трясовина м’яких приголосних       Дайте відповідь на питання: Чому м’який знак говорить про себе так?

   Я один в сім’ї такий.           Кажуть, надто вже м’який,           Хоч мовчун, та не дивак.

                                                  В слові я не зайвий знак.

А тепер плескайте в долоні, якщо дані слова в давальному відмінку пишуться з м’яким знаком.

Донька, дочка, полька, бджілка, нянька, лялька, сопілка, жінка, футболка, ніченька, зірка, зіронька, ненька, сонце.

Кам’яна перешкода.  Відгадайте, хто міг це написати на камені.

Я такий же, як знак розділовий, І відомий шкільній дітворі. Та в словах української мови Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати ім’я – Зразу стану потрібним і я. Апостроф  

pdf
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку