Урок на тему: Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень.

Про матеріал
Урок на тему: Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Урок на тему: Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Урок на тему: Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень. Урок на тему: Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень.
Перегляд файлу

                                                                                                                                     Дата  ________

(7 клас. Основи здоров’я)

Тема: Вплив емоцій на здоровя і прийняття рішень.

Мета: сформувати в школярів поняття про ознаки психологічного благополуччя. Навчити оцінювати рівень своєї психологічної рівноваги. Пригадати правила, що сприяють психологічному благополуччю. Навчити розбудовувати позитивну самооцінку і адекватно реагувати на критику.

Обладнання:підручник «Основи здоров’я» Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, -К, «Алатон», 2007; наочність.

Базові поняття та терміни: психологічна рівновага, самооцінка

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

Ι. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

Обговорення проблемної ситуації

«Марині випав важкий день: автобус затримався, і вона запізнилася до школи, сусід по парті смикнув її зошит і ненавмисно порвав його, а в буфеті Марина розбила склянку зі щойно купленим соком. Але Марина подумала й вирішила, що не варто засмучуватися й переживати. Адже вона не винна, що транспорт ходить нерегулярно, що її сусід такий неакуратний, а склянка із соком мокра й слизька. Як ви думаєте, чи правильно вирішила Марина?»

III. Вивчення нового матеріалу

1.   Психологічне благополуччя та його ознаки

Кожен із нас хоче бути здоровим. Так склалося, що найголовні­шим є фізичне благополуччя. Іноді так і кажуть: «Головне, щоб нічого не боліло». Але не менш важливою частиною нашого благо­получчя є його психологічний бік.

У чому проявляється психологічне благополуччя?

  •               По-перше, у тому, що людина вміє управляти своїми емоціями й відповідно виражати їх. Вона вміє зберігати свій гарний на­ стрій. За такого стану людина й сама почувається комфортно, й іншим людям приємно перебувати поруч із нею. Спілкуван­ня з нею стає радістю. Зверніть увагу, як привабливо вигля­дають щасливі люди! Гарний емоційний стан допомагає вчи­тися, працювати, розкривати свої здібності, знаходити друзів.
  •               По-друге, у тому, що людина інтелектуально розвинена і її ін­телектуальні здібності відповідають віку. Інтелект робить лю­дину надзвичайно привабливим співрозмовником, допомагає долати найрізноманітніші життєві проблеми, сприяє вмінню поставити перед собою мету та знайти шляхи її досягнення.
  •               По-третє, у психологічно благополучної людини сформовані мо­ральні принципи. Така людина відповідальна, їй можна довіря­ти, вона ніколи не зрадить, вона вірна в любові й у дружбі. Інакше кажучи, вона має моральний стрижень, який допома­гає їй відрізняти добро від зла й не переступати межі, за яки­ми починається психологічне руйнування особистості людини.

Окрім того, психологічно благополучній людині притаманне особистісне зростання. Особистість це соціальна сутність людини. Вона містить у собі й емоції, і характер, і волю. Воля це здатність свідомо ставити мету й прямувати до неї, переборюючи будь-які труднощі.

Людина як особистість вільно й свідомо обирає собі ту або іншу соціальну роль, розуміє можливі наслідки своїх дій, бере на себе відповідальність за них. Тільки не варто обтяжувати себе відпові­дальністю за чужі дії й учинки. У світі є багато явищ і ситуацій, які ти не зможеш змінити, тому не варто засмучуватися. Тільки можете змінювати своє ставлення до них.

Якщо людина сформувалася як особистість і здатна до особистісного зростання, то вона психологічно благополучна.

Обговорення

Прочитайте діалог на С.168 та поміркуйте:

  • Хто з дівчат перебуває у стані психологічної рівноваги?
  • Чи є матеріальний добробут запорукою душевного комфорту?

2.   Ознаки психологічного благополуччя підлітка

Зупинімося на деяких прикладах, які характеризують психоло­гічне благополуччя підлітка.

Підлітку хочеться бути визнаним і оціненим іншими. Якщо цьо­го не відбувається, то багато підлітків починають переживати або стають агресивними. Психологічно благополучний підліток долає поставлене завдання. Оскільки він розвиває свою волю, то може свідомо поставити мету й прямувати до неї, переборюючи труднощі.

Наприклад, підліток поставив перед собою мету грати в шкіль­ному ансамблі. Його завдання навчитися грати на гітарі так, щоб його взяли в ансамбль. Звісно, це непросто, але якщо є здібності й воля, то він зуміє знайти час, аби вивчитися грати на гітарі. Можна, звісно, говорити, що в ансамблі всі грають не так, як треба, і робити

вигляд, що туди зовсім не хочеться, але ж і результат такої поведінки буде відповідним.

Є безліч ситуацій, у яких підліток може проявити себе, якщо (правді цього захочеш.

Підліток часто вдається в крайнощі. Поспостерігайте за собою, (з'ясуйте, у яких випадках це відбувається з вами, подумайте, як можна це подолати. Наприклад, підліток попросив однокласника до­помогти прибрати в класі, однак той зовсім не збирався це робити. Йому дуже хотів накричати на нього, але зміг полічи до де­сяти й сказати те, що хотів сказати, спокійним голосом. Учитися управляти своїми емоціями це ознака дорослішання.

Якщо в когось з'явився кумир, то спробуйте поставитися до нього більш критично. І запам'ятайте, що, коли ви підростаєте, кумири рано чи пізно підуть із вашого життя.

Психологічно благополучний підліток дуже допитливий, що притаманне цьому вікові. Добре, якщо підлітку все цікаво, хочеть­ся про все дізнатися й усе спробувати. Якщо ж усе навпаки, тоді подібний стан називають нудьгою. Нудьга це енергія, яка не зна­ходить виходу. Коли підліткам нудно, вони можуть накоїти чимало дурниць. Наприклад, спробувати наркотики, щоб було не так нудно. Психологічно благополучний підліток долає нудьгу, не ризикуючи своїм здоров'ям, скеровуючи накопичену енергію в корисне русло.

Психологічно благополучна людина вміє управляти своїми емо­ціями й відповідно виражати їх, уміє повсякчас бути в гарному настрої. Вона інтелектуально розвинена. У неї сформовані моральні принципи. Вона - особистість, здатна до саморозвитку.

Обговорення

Назвіть приклади маленьких добрих справ, які можуть підвищити самоповагу.

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

У 5-6 класі ти вивчав ознаки різних стилів поведінки: пасивної, агресивної і впевненої. Пригадай ситуацію зі свого життя, коли тебе несправедливо критикували:

-  Опиши цю ситуацію;

-  Як ти тоді поводився: пасивно, агресивно чи упевнено?

-  Як би ти повівся, опинившись у такій ситуації ще раз?

V. Домашнє завдання

1. Прочитати § 26 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Науменко Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
2348
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку