Урок-тренінг "Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми"

Про матеріал
Основи здоров'я 7 клас Урок-тренінг "Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної форми"
Перегляд файлу

УРОК-ТРЕНІНГ

Тема: Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення  фізичної форми

Мета: Розбудова самооцінки, розвиток навичок фізичного удосконалення (контролю маси тіла, покращення фізичної форми).

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  • Називають чинники впливу на фізичнтй розвиток і здоров’я підлітка;
  • Наводять приклади фізичних вправ для прискорення  росту;
  • Уміють складати доцільне меню для контролю за масою тіла.

Обладнання і матеріали

  • Ватман, папір, олівці, фломастери, маркери.

Хід уроку

Вступна частина

  1. Знайомство:  продовж фразу «Я – (ім’я) поважаю і любдю себе за те, що…»
  2. Актуалізація знань

1.Рубрика «Це  цікаво» найсильніші люди планети ( демонструвати дітям фотографії найсильніших людей  планети, та розповідати про цікаві факти з їх життя).

2.Інтелектуальна розминка: Що було б, якби я зміг досягти в період біологічного дозрівання  фізичних показників, подібних рекордсменам».

          3. Очікування (оформлення  плаката)

Плакат  (дерево та яблучки). Ви повинні розмістити яблуко на тому рівні дерева, на якому у Вас знання з даної теми, Якщо ви все знаєте, клейте яблучко на вершину дерева, якщо не великі, по середині, якщо не обізнані в даній темі - на нижніх гілках.

  1. Правила роботи на уроці

Гра:

  • Доречне правило (діти називають правила роботи на уроці та в групах, які вчитель записує на ватмані)

Основна частина

  1. Теоретичний блок (Інформаційне повідомлення)

Підлітків зазвичай бентежить надто високий, як їм здається, або, навпаки, надто низький, на їхній погляд, зріст. Хлопці та дівчата прискіпливо стежать за масою тіла, порівнюючи власні показники з показниками зірок кіно, відомих спортсменів і манекенниць. Але чи варто копіювати зовнішній вигляд чи звички інших людей, не проаналізувавши наслідки? Те, що, можливо, й корисно дорослому, може зашкодити підлітку.

Вважають, що на майбутній зріст і масу тіла можуть впливати такі основні чинники.

https://subject.com.ua/textbook/health/7klas/7klas.files/image089.jpg

Нормальна маса тіла й гарна фізична форма є важливими показниками фізичного здоров’я. Щоб зробити висновок про свій фізичний розвиток, виміряй зріст і масу тіла. Порівняй свої дані з наведеними в таблиці.

Показники маси тіла і зросту підлітків 12-14 років

Вік

Хлопці

Дівчата

зріст, см

маса тіла, кг

зріст, см

маса тіла, кг

12 років

151,3

42,1

152,5

41,7

13 років

158,6

46,9

158,1

46,4

14 років

166,1

52,1

161,7

50,5

Якщо відхилення незначні, не хвилюйся, пізніше зможеш наздогнати своїх однолітків у рості, вирівняти масу тіла. Якщо відхилення значні, порадься з дорослими.

Усі зміни в організмі збігаються зі збільшенням навантаження в школі. Тобі доводиться докладати більше зусиль і витрачати більше часу для виконання домашніх завдань. Ти більше часу проводиш за робочим столом, іноді зменшуючи рухову активність. Проте в період швидкого росту потрібно ретельно стежити за поставою, роботою внутрішніх органів. Тож фізичні вправи — обов’язкова умова нормального розвитку. Систематично роби ранкову зарядку, включай до неї вправи на гнучкість, на збереження правильної постави. Є вправи і види спорту, які, як вважають, допомагають збільшити зріст. Це плавання (особливо брасом), баскетбол, стрибки у висоту, підтягування і висіння на перекладині, вправи на розтягування та гнучкість. Такі вправи слід робити регулярно, поступово збільшуючи навантаження і кількість повторів кожної вправи. Починати можна з 10-15 хвилин, поступово збільшуючи тривалість занять до 30-40 хвилин. Заняття рекомендують поєднувати з ходьбою та бігом. Але перш ніж почати займатися, обов’язково порадься з лікарем й учителем фізичної культури.

Самопочуття, фізичний розвиток залежать також і від харчування. Щоб уникнути проблем зі здоров’ям, важливо харчуватися збалансовано. Якщо харчуватимешся відповідно до щоденних енергетичних витрат, зможеш контролювати масу тіла. Наприклад, якщо хочеш зменшити масу тіла, обмежуй або не вживай калорійних продуктів і солодких напоїв. Водночас збільшуй витрати енергії — більше рухайся. І навпаки, якщо хочеться збільшити масу тіла, підвищуй калорійність їжі, не знижуючи фізичної активності.

Щороку в школі проводять медичний огляд школярів. Тобі можуть порадити, яким спортом краще займатися, яких правил харчування додержуватися насамперед. Але маєш самостійно стежити за показниками свого розвитку. Так, міцний сон, нормальний апетит, активна працездатність протягом дня — це ознаки нормального фізичного розвитку. А коли з’являється безсоння чи довго засинаєш і важко прокидаєшся, часто болить голова, поганий апетит — це ознаки перевтоми або хвороби.

Гарна фізична форма дає наснагу для навчання та активного відпочинку.

Висновок

Нормальна маса тіла й гарна фізична форма — важливі показники фізичного розвитку. Щодня виконуй вправи для покращення й зміцнення фізичного здоров’я. Раціонально харчуйся. Стеж за показниками фізичного розвитку.

  1. Руханка  «Ураган» (5 хв)

Мета: створити в учасників позитивний емоційний стан, зняти напруження.

Хід вправи.

    Учасники сідають у коло, а ведучий залишається стояти у центрі. Він пропонує помінятися місцями всім, хто має певну спільну ознаку (любить математику, має сірі очі, народився влітку тощо). При цьому, якщо учасник має названі ознаки, він повинен помінятись місцем з іншим учасником, який теж має ці ознаки. Той, хто в центрі кола, називає тільки ту ознаку, яку він на цей час має. Коли учасники міняються місцями, він повинен зайняти чиєсь місце. Учасник, який залишається без стільця, стає в центрі кола. Якщо ведучий довго залишається стояти, він може сказати: «Ураган»,  і тоді всі без винятку встають і міняються місцями.

 

  1. Практичний блок

Об’єднання у 4  групи за порами року

Завдання для 1 групи: Запропонувати фізичні вправи (і показати  деякі з них) для прискорення росту ( підручник с.45-46).

Завдання для 2 групи: Скласти доцільне меню для контролю за масою тіла (використовуючи інтернет).

Завдання для 3 групи: Визначити основні чинники впливу на фізичний розвиток, та детально розповісти про кожний. (с.45 підручника).

Завдання для 4 групи: Скласти пам’ятку підлітку: «Який спосіб життя потрібно вести, щоб діти правильно фізично розвивалися у підлітковому віці».

Заключна частина

  1. Зворотній зв’язок

Тепер я знатиму, що……

  1. Справджування очікувань (показати ступінь досягнення учнем особистого завдання), учні повинни перемістити на плакати свої яблучка на той рівень дерева,  якого вони досягли під час уроку.
  2. Побажання (прощання).

 Вправа «Електричний струм»

  1.  Домашнє завдання

Опрацювати §9 підручника

Скласти поради до ситуаційних завдань на сторінці 44 письмово  в зошитах.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
2913
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку