Презентація до уроку «Грецькі міфи. Міф про Прометея. Гуманістична сутність подвигу Прометея, символічне значення його постаті» (6 клас).

Про матеріал
Презентація вчителя Візгалової Н.Б. до уроку зарубіжної літератури у 6 класі за підручником О.Ніколенко (2023 р.), де міститься матеріал про сюжет і героїв давньогрецького міфу про Прометея, про богів Олімпу, про сутність подвигу Прометея, а також надається характеристика образу Прометея.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: «Грецькі міфи. Міф про Прометея. Гуманістична сутність подвигу Прометея, символічне значення його постаті». Візгалова Наталія Борисівна, вчитель зарубіжної літератури ліцею №21 м. Житомира. Зарубіжна література. 6 клас

Номер слайду 2

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Гуманістична сутність подвигу Прометея, символічне значення його постаті

Номер слайду 3

Експрес-опитування1. Як і чому виникли міфи?2. Чим міф відрізняється від казки?3. Назвіть відмінності міфу від легенди.4. Які галузі знання допомагають людям вивчати й пояснювати довколишній світ у наш час? 5. Які ви можете назвати міфологічні образи?

Номер слайду 4

Міф про титана Прометея. Прометей (із грецької — провидець) був титаном, сином титана Япета й німфи Клімени (у варіантах — Феміди, Асії). У грецькій міфології титанами називають божества старшого покоління, а в переносному значенні — людей виняткового розуму й таланту

Номер слайду 5

Прометей приніс вогонь людям. Прометей допоміг Зевсові здобути владу над світом. Під час суперечки про зменшення жертв богам Прометей став на бік людей, які потерпали від голоду й були безсилі проти могутніх олімпійців. Розгніваний Зевс забрав у людей вогонь. Однак Прометей викрав його з Олімпу й приніс людям у тростинці (це відгомін прадавнього способу видобування вогню тертям шматків дерева).

Номер слайду 6

Прометей – символ незламності духу. Так людський рід було врятовано від голоду й холоду. За нескореність Зевс звелів покарати Прометея жорстоким способом. Але Прометей був непохитним і став символом незламності духу.

Номер слайду 7

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.23-24)Люди не варили їжі, не світили в домівках, не грілися коло багать, і було те життя без вогню злиденним животінням. Пожалів людей своїм великим серцем титан Прометей і сміливо порушив Зевсову заборону. Якось він перестрів Афіну Палладу, любу Зевсову дочку. Богиня мудрості була завжди прихильна до титана, тож він і попросив її відчинити йому потай двері чорного ходу, що вів до Зевсового палацу, — адже Прометеєві було вже невільно з’являтися на Олімпі. Афіна Паллада так і зробила, гадаючи, що Прометеєві цікаво поглянути на новий витвір бога-митця Гефеста — на людей із щирого золота, що, наче живі, слугували богам…

Номер слайду 8

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.24)…А Прометей, опинившись у Зевсовій оселі, мерщій узяв із божественного вогнища невеличку іскру, сховав її у порожній очеретині та й приніс людям на землю. Відтоді засяяли, заяскріли веселі вогнища на землі. Навколо них люди збиралися цілими родинами, смажили м’ясо, грілися, танцювали. Люди зажили тепер веселіше, дружніше, і з того щиро радів титан Прометей. Він навчив їх приборкувати вогонь, плавити мідь, кувати зброю, і люди стали дужчі, сміливіші, вони вже не схилялися покірно перед своєю долею. Завдяки Прометеєві вони навчилися думати й тоді, мабуть, уперше відчули себе людьми…

Номер слайду 9

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.24-25)…У шаленій нестямі Зевс звелів закути титана Прометея в кайдани і припнути на самому краї землі до стрімкої скелі, щоб відступник висів там довгі століття. Таку кару надумав Зевс останньому з роду титанів, що насмілився змагатися з ним і боронити слабосилих, нікчемних людей. Здійснити цю кару Зевс доручив своєму кульгавому сину Гефесту, неперевершеному митцеві й ковалю. А в помічники йому дав двох своїх вірних слуг — Силу і Владу, суворих, безжальних, жорстоких…

Номер слайду 10

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.25)…Ці страшні муки тривали тисячоліття, але ніщо не могло здолати титана. Жодного разу не попросив він пощади в Зевса, не зрікся своєї приязні до смертних. Сам Громовержець уже хотів помиритися з ним, бо й досі не знав тієї таємниці про себе. Із Зевсової волі пішла до свого сина богиня Феміда. Гірко плачучи, просила вона Прометея помиритися із Зевсом, і материнське горе, страшніше за всі муки, розчулило непохитного титана — він розкрив свою таємницю…

Номер слайду 11

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.26)…Зевс послав найславетнішого з-поміж грецьких героїв, далекого нащадка Іо — Геракла — звільнити титана. Багато земель уже обійшов Геракл, уславивши себе неймовірними подвигами, і от опинився серед Кавказьких гір. Довго шукав він скелю із прикутим Прометеєм, аж нарешті побачив, як угорі шугонув величезний орел, почув стогони нелюдського болю і поспішив на ті страдницькі зойки…

Номер слайду 12

«Прометей» (Переказ Катерини Гловацької) (робота з текстом, с.26)…Прометей став вільний, а смертні люди, заради яких він прийняв страшні муки, носять відтоді на згадку про нього металеві каблучки і персні з коштовними камінцями. Так каже легенда, але чи це правда, ніхто не знає. Однак знають усі: в тих безстрашних, волелюбних людей, що віддають свої сили і розум, усе життя на благо народові, палає в серцях іскра незгасного Прометеєвого вогню.

Номер слайду 13

Висновки. Образ Прометея

Номер слайду 14

Риси характеру Прометея

Номер слайду 15

Добрі справи прометея – служіння людям

Номер слайду 16

Образ Прометея в українській літературіУкраїнські письменники Тарас Шевченко, Іван Франко, письменниці Леся Українка, Ліна Костенко віднайшли в образі Прометея втілення боротьби за волю, символ нескореного духу народу. Розповідаючи в поемі «Кавказ» про необхідність звільнення поневолених народів, Тарас Шевченко писав:І вам слава, сині гори, Кригою окуті, І вам, лицарі великі, Богом не забуті. Борітеся — поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая!

Номер слайду 17

Домашнє завдання1. Прочитати та переказувати міф про Прометея на с.22-27 підручника «Зарубіжна література. 6 клас» (О. Ніколенко, 2023 р.).2. Дослідіть добру й небезпечну силу вогню в житті людей. Створіть пам’ятку «Як поводитися з вогнем?» (5—6 речень).3. Творче завдання (за бажанням): підготуйте проєкт на тему «Нащадки Прометея». Розкажіть про 1—2 героїв або героїнь (минулого чи сучасності), які демонструють приклади служіння народові.

Номер слайду 18

Використані джерела: Підручник “Зарубіжна література. 6 клас” (О. М. Ніколенко, Л. В. Мацевко-Бекерська, Н. П. Рудніцька, Л. Л. Ковальова, О. В. Орлова, Л. П. Юлдашева, В. Г. Туряниця, Д. О. Лебедь) (К.: ВЦ "Академія", 2023). Рекомендовано МОН України (наказ МОНУ від 08.03.2023 №254).https://academia-pc.com.ua/wp-content/uploads/2023/03/Nikolenko.pdf Онлайн-платформа до підручника «Зарубіжна література. 6 клас» авторського колективу під керівництвом О. Ніколенко (2023 р.). Міф про Прометея - 6 KLASS (academia-nikolenko-6klas.com.ua)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шайкина Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 серпня 2023
Переглядів
3574
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку