Матеріал використовується до уроку зарубіжної літератури у 5 класі , містить цитатний матеріал, запропоновані вправи допоможуть учням скласти характеристику героїв та познайомитися з китайською символікою
Слова та учинки героїв та героїні казки. Китайські національні символи Дистанційна робота 5 клас Іващенко Алла Олексіївна учитель зарубіжної літератури Лутовинівської гімназії Козельщинської селищної ради Полтавської області
Номер слайду 2
Продовжуємо мандрівку до Китаю у чарівний світ народної казки « Червоний ліхтарик» Спробуємо: характеризувати героїв Дізнаємося: про національні символи Китаю
Номер слайду 3
« Цитатна доріжка» Завдання: впиши втрачені слова «В одному селі жила собі дівчина на ім’я …. Була вродлива, розумна й роботяща». «Відмовляла всім підряд, не зважаючи на багатство наречених. Вибиратиме не … чи знатного, а чесного та …» . «Я вийду заміж за того з вас, хто принесе мені …» . «Дівчині не сподобалося його зухвальство, і вона відповіла: — У такому разі сходи спочатку та знищ …, а потім уже й про … поговоримо». «А ти, себелюбце, такого тут нам наговорив! Виявляється, ти сам …. Не потрібен мені такий!» . На основі цитат визнач риси характеру героїні
Номер слайду 4
«Чудового літнього ранку, ледве-но сонце з’явилося із-за обрію, на Соняшниковій горі, що від самого підніжжя і аж до верхівки жовтіла від буйного цвіту соняшників, зійшлися майже всі сільські парубки. Кожен з них у душі плекав надію, що саме його вибере Сяогуй». Як ви вважаєте, хто із юнаків тесля, хто рибалка, хто лікар, а хто мисливець? Які б речі чи приладдя ви їм домалювали?
Номер слайду 5
«Один по одному юнаки виступали наперед, і кожен з них вихвалявся перед дівчиною і своєю чесністю, і працьовитістю». «Юнаки спочатку намагалися боротись з поривами вітру, а потім не витримали і порозбігалися хто куди». «На горі залишилося тільки п’ятеро душ — на землі лежала звалена вітром удова, а поруч неї сиділи і стояли четверо юнаків: тесля, рибалка, мисливець та лікар». Як характеризує усіх юнаків ця цитата з твору?
Номер слайду 6
Пофантазуй і на власний розсуд встанови відповідність між героєм і зображенням: тесля – мисливець – рибалка- лікар - 1 2 3 4
Номер слайду 7
Віднови текст і вгадай героя «Не сумуйте, добрі люди,— заспокоїв їх … .— Я зараз поверну її до життя. Він розкрив свою сумку з …, вибрав те, що вважав за потрібне, розчинив у воді і влив дівчині в рот». «… усе міркував: «Іти на Південну гору по … ліхтарика дуже небезпечно. То чи ж варто ризикувати своїм життям заради якоїсь там …, хоч вона і … й … ?»
Номер слайду 8
Віднови текст і вгадай героя «Вибрався на берег, несучи на руках …». «Хоч і страшна Південна гора,— метикував …,— але якщо набратися сміливості й піти, то, може, справді пощастить роздобути того … ліхтарика. І яка то радість мені буде, коли одружуся із Сяогуй». Проте він усе не наважувався вирушити на гору». «Зневажливо подивився … на старого й одвернувся». «Добре тримався на воді. … напружив усі сили і невдовзі зумів дістатися протилежного берега. Вибрався … із води і сів відпочити, а потім вирішив виручити …». «Першим не витримав … і крізь сльози мовив: — Та коли б я знав, що нас тут чекає, нізащо б не пішов. Ніяких … мені не треба, аби лиш додому повернутись живим! Щойно він промовив це, як вогонь одразу ж відступив від нього, а сам він опинився біля підніжжя … гори, звідки вони вранці починали свою путь. Сяючи від радості, юнак притьмом кинувся додому».
Номер слайду 9
Віднови текст і вгадай героя «Не хвилюйтесь, я зараз розправлюсь з ним! — заспокоїв … і вистрілив з лука навздогін чорній хмарині». «Навіщо ж мені йти разом з іншими хлопцями, коли у мене самого вистачить сили й глузду, щоб розправитись і з величезною …, якою так усі лякають? Краще я … піду». « … зневажливо подивився на дідуся, відштовхнув зі стежки і гордовито пішов собі далі». «При вході до глибокої ущелини вони побачили здоровенного тигра. Але звір уже був мертвий. І тут вони зрозуміли, що це … убив його». «… зовсім не вмів плавати. Опинившись у жахливій круговерті, він розгубився й почав безладно гамселити руками та ногами по воді». «Просвистіла перша стріла, за нею друга, третя, пронизуючи наскрізь … шию та голову. « Вирішив схитрувати: — Я так стомився, стріляючи в того клятого полоза. Може б, ти покрутив колесо?» «Коли ж нарешті він глянув на стелю, то побачив схожий на квітку лотоса великий рожевий ліхтар. Він швидко зняв його з гачка. Якби оце зараз додому повернутись, прямо до Сяогуй, то не треба мені було б ніякого іншого щастя!»
Номер слайду 10
Віднови текст і вгадай героя «Він вирішив одразу: «Хоч і небезпечно йти на Південну гору, але чого боятися? Адже нас буде четверо». «Старому сподобалася відвертість молодого… ! « … теж не міг добре плавати, але він був людиною спокійною, розважливою, тому підхопив мисливця під руки, і вони удвох попрямували до того берега». «Згадав, як … попереджав його про страхи та труднощі, які можуть спіткати їх під час походу на Південну гору, і, міцно стиснувши зуби, рушив уперед, ведучи за собою також і …». «Я маю взяти лише один ліхтарик, …». «Треба спочатку … знищити, щоб людям лиха не робила, а потім уже й … справляти». «Розправившись із …, … повернувся в село і невдовзі він одружився із Сяогуй. Назви героя На основі цитат визнач риси його характеру
Номер слайду 11
Хто з героїв тобі найбільше сподобався і чому? Кого важко назвати справжнім другом?