5 клас
Тема. Діагностична робота за розділом «Літературні казки світу».
Мета: з’ясувати рівень розуміння учнями художнього тексту; діагностувати уміння учнів розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію; висловлювати думки, почуття, погляди в письмовій формі; сприймати та осмислювати цінності, актуалізовані в текстах; створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів та використанням відповідних художніх засобів; презентувати власні ідеї, бачення, зрозуміло, грамотно, креативно, використовуючи доцільні засоби увиразнення мовлення. Предметні компетентності, що формуються на уроці: читати, сприймати, розуміти, аналізувати, інтепретувати, оцінювати художні твори зарубіжних митців в українських перекладах; розуміти роль читання художніх текстів зарубіжних авторів для гармонійного розвитку і самовдосконалення; розвивати прагнення використовувати українську мову в усіх сферах життя.
Ключові компетентності, що формуються на уроці: розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію; висловлювати думки в письмовій формі; створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів з використанням відповідних художніх засобів; здійснювати самооцінку результатів діяльності, рефлексію; формувати готовність дотримуватися авторських прав.
Обладнання: word-документ: завдання для діагностичної роботи.
Тип: урок діагностування розвитку компетентностей.
Перебіг уроку
І.Орієнтація, мотивація діяльності.
ІІ.Цілепокладання.
1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Методичний коментар: використовуючи метод передбачень, учитель пропонує учням сформулювати очікувані результати уроку.
ІІІ. Цілереалізація.
1. Виконання здобувачами освіти завдань діагностичної роботи.
Знання
Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 0,5 б; максимальна кількість балів – 3 б.
1. Вказати автора казки «Снігова королева»
А Р. Дал
Б О. Уайльд
В Г.К. Андерсен
Г Брати Грімм
2. Що обіцяла подарувати Каєві Снігова королева, якщо він зможе скласти із крижинок слово вічність?
А можливість повернутися до близьких
Б весь світ і нові ковзани
В прогулянку до кратерів Везувію та Етни
Г багато морозива
3.Виберіть правильне твердження: Хлопчик-Зірка дивував усіх жителів села
А працелюбністю
Б милосердям
В красою
Г скромністю
4. Виберіть НЕправильне твердження: До жахливих вчинків, які здійснив Хлопчик-Зірка, належать
А зречення матері
Б жбурляння каменюки в прокаженого
В глузування зі слабких
Г пожертва монети прокаженому
5. Віллі Вонка запросив на екскурсію шоколадною фабрикою
А 2 дітей
Б 3 дітей
В 4 дітей
Г 5 дітей
6. На шоколадній фабриці працювали
А наймані робітники
Б дідусі й тато Чарлі
В умпа-лумпи
Г діти
5*Пеппі вирішила піти до школи, бо
А мала бажання вчитися
Б хотіла більше спілкуватися з Томмі і Анікою
В їй подобалося, що в учнів є канікули
Г мала багато вільного часу
6*Батько Пеппі був
А лікарем
Б капітаном корабля
В вчителем
Г директором цирку
КЛЮЧ: 1 В, 2 Б , 3 В, 4 Г, 5Г, 6 В, 5*В,6*Б.
Уміння
Завдання 7–9. Кожна правильна відповідь – 1 б, максимальна кількість балів – 3 б. 7. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.
1 Герда
|
А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз». |
2 Кай |
Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…» |
3 Снігова королева |
В «Ой, як же я забарилася!» |
4 Олень |
Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!» |
КЛЮЧ: 1 В, 2 Г, 3 А, 4 Б.
8. Обрати ознаки літературної казки: ім’я автора невідоме; створена в усній прозовій формі; оригінал тексту існує в одному варіанті; характери персонажів не змінюються; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; твір має варіанти за змістом і формою; характери персонажів можуть змінюватись.
КЛЮЧ: оригінал тексту існує в одному варіанті; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; характери персонажів можуть змінюватись.
9. Встановити послідовність випробувань, через які пройшов Хлопчик-Зірка
А Став потворою.
Б Служив у жорстокого Чаклуна.
В Доставав монети у лісі.
Г Три роки блукав у пошуках матері.
Д Загрожувала смерть.
Е Діти прогнали Хлопчика-Зірку.
КЛЮЧ: 1 А, 2 Е, 3 Г, 4 Б, 5 В, 6 Д.
Завдання 10–11. Дати відповідь на запитання (3–4 речення). Кожна правильна відповідь – 1,5 б, максимальна кількість балів – 3 б.
10. У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?
11. В лісі, коли було знайдено Хлопчика-Зірку, один із Дроворубів запропонував товаришу «чесно поділитися знахідкою». Що це означало?
Ставлення
Завдання 12. Написати твір-есе на одну із тем. Максимальна кількість балів – 3 б.
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
– Сьогодні на уроці я:
Для всіх учнів. Прочитати казку В. Гауфа «Маленький Мук». Скласти сюжетний ланцюжок твору.
Індивідуальне завдання. Намалювати ілюстрації до твору.