Урок. Діагностична робота за розділом «Літературні казки світу».

Про матеріал
Мета: з’ясувати рівень розуміння учнями художнього тексту; діагностувати уміння учнів розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію; висловлювати думки, почуття, погляди в письмовій формі; сприймати та осмислювати цінності, актуалізовані в текстах; створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів та використанням відповідних художніх засобів; презентувати власні ідеї, бачення, зрозуміло, грамотно, креативно, використовуючи доцільні засоби увиразнення мовлення.
Перегляд файлу

5 клас

Тема. Діагностична робота за розділом «Літературні казки світу».

Мета: з’ясувати рівень розуміння учнями художнього тексту; діагностувати уміння учнів розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію; висловлювати думки, почуття, погляди в письмовій формі; сприймати та осмислювати цінності, актуалізовані в текстах; створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів та використанням відповідних художніх засобів; презентувати власні ідеї, бачення, зрозуміло, грамотно, креативно, використовуючи доцільні засоби увиразнення мовлення. Предметні компетентності, що формуються на уроці: читати, сприймати, розуміти, аналізувати, інтепретувати, оцінювати художні твори зарубіжних митців в українських перекладах; розуміти роль читання художніх текстів зарубіжних авторів для гармонійного розвитку і самовдосконалення; розвивати прагнення використовувати українську мову в усіх сферах життя.

Ключові компетентності, що формуються на уроці: розуміти, перетворювати, аналізувати, інтерпретувати та оцінювати інформацію; висловлювати думки в письмовій формі; створювати тексти з вираженням власних ідей, досвіду і почуттів з використанням відповідних художніх засобів; здійснювати самооцінку результатів діяльності, рефлексію; формувати готовність дотримуватися авторських прав.

Обладнання: word-документ: завдання для діагностичної роботи.

Тип: урок діагностування розвитку компетентностей.

Перебіг уроку

І.Орієнтація, мотивація діяльності.

ІІ.Цілепокладання.

1.Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Методичний коментар: використовуючи метод передбачень, учитель пропонує учням сформулювати очікувані результати уроку.

ІІІ. Цілереалізація.

1. Виконання здобувачами освіти завдань діагностичної роботи.

 

Знання

Завдання 1-6. Обрати одну правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 0,5 б; максимальна кількість балів – 3 б.

1. Вказати автора казки «Снігова королева»

А Р. Дал

Б О. Уайльд

В Г.К. Андерсен

Г Брати Грімм

2. Що обіцяла подарувати Каєві Снігова королева, якщо він зможе скласти із крижинок слово вічність?

А можливість повернутися до близьких

Б весь світ і нові ковзани

В прогулянку до кратерів Везувію та Етни

Г багато морозива

3.Виберіть правильне твердження: Хлопчик-Зірка дивував усіх жителів села

А працелюбністю

Б милосердям

В красою

Г скромністю

4. Виберіть НЕправильне твердження: До жахливих вчинків, які здійснив Хлопчик-Зірка, належать

А зречення матері

Б жбурляння каменюки в прокаженого

В глузування зі слабких

Г пожертва монети прокаженому

5. Віллі Вонка запросив на екскурсію шоколадною фабрикою

А 2 дітей

Б 3 дітей

В 4 дітей

Г 5 дітей

6. На шоколадній фабриці працювали

А наймані робітники

Б дідусі й тато Чарлі

В умпа-лумпи

Г діти

5*Пеппі вирішила піти до школи, бо

А мала бажання вчитися

Б хотіла більше спілкуватися з Томмі і Анікою

В їй подобалося, що в учнів є канікули

Г мала багато вільного часу

6*Батько Пеппі був

А лікарем

Б капітаном корабля

В вчителем

Г директором цирку

КЛЮЧ: 1 В, 2 Б , 3 В, 4 Г, 5Г, 6 В, 5*В,6*Б.

Уміння

Завдання 7–9. Кожна правильна відповідь – 1 б, максимальна кількість балів – 3 б. 7. Встановити відповідності між персонажем і цитатою.

1 Герда

 

А «Ми добре покаталися! Але ти зовсім замерз».

2 Кай

Б «Там завжди сніг і крига, там так чудово…»

3 Снігова королева

В «Ой, як же я забарилася!»

4 Олень

Г «Це куди цікавіше, ніж справжні квіти! І яка точність!»

 

КЛЮЧ: 1 В, 2 Г, 3 А, 4 Б.

8. Обрати ознаки літературної казки: ім’я автора невідоме; створена в усній прозовій формі; оригінал тексту існує в одному варіанті; характери персонажів не змінюються; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; твір має варіанти за змістом і формою; характери персонажів можуть змінюватись.

КЛЮЧ: оригінал тексту існує в одному варіанті; створюється в прозовій, віршованій чи драматичній писемній формі; автор – письменник; характери персонажів можуть змінюватись.

9. Встановити послідовність випробувань, через які пройшов Хлопчик-Зірка

А Став потворою.

Б Служив у жорстокого Чаклуна.

В Доставав монети у лісі.

Г Три роки блукав у пошуках матері.

Д Загрожувала смерть.

Е Діти прогнали Хлопчика-Зірку.

КЛЮЧ: 1 А, 2 Е, 3 Г, 4 Б, 5 В, 6 Д.

Завдання 10–11. Дати відповідь на запитання (3–4 речення). Кожна правильна відповідь – 1,5 б, максимальна кількість балів – 3 б.

10. У чому полягала небезпека скалок дзеркала троля для людей?

11. В лісі, коли було знайдено Хлопчика-Зірку, один із Дроворубів запропонував товаришу «чесно поділитися знахідкою». Що це означало?

Ставлення

Завдання 12. Написати твір-есе на одну із тем. Максимальна кількість балів – 3 б.

  • Чому персонажі казки допомагали Герді в пошуках Кая?
  • «М’якість серця» повинна не дивувати, а захоплювати. (За казкою Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»).
  • Якби я став / стала спадкоємцем Віллі Вонки…
  • *Чи хотіли б ви мати такого друга як Пеппі?

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

  1. Підбиття підсумків уроку.
  • Рефлексія.

– Сьогодні на уроці я:

  • з’ясував…
  • перевірив…
  • створив…
  1. Повідомлення домашнього завдання та інструктаж щодо його виконання.

Для всіх учнів. Прочитати казку В. Гауфа «Маленький Мук». Скласти сюжетний ланцюжок твору.

Індивідуальне завдання. Намалювати ілюстрації до твору.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зотова Лариса
    цікава і змістовна робота
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
10925
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку