Презентація до уроку М.Вороний "Євшан-зілля!

Про матеріал
Презентація до показового уроку з української літератури у 6 класі М.Вороний "Євшан-зілля". Тема "Де ж того євшану взяти, щоб у край свій повертав?"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української літератури

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Поема про необхідність повернення людині історичної пам’яті,усвідомлення своєї національної приналежності.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

План уроку 1 сторінка-”Подорож Європою”2 сторінка- “Подорож у минуле”3 сторінка- “Подорож у степи України”4 сторінка-”Подорож у чарівний світ поезії”5 сторінка- “Патріотична”

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Візитівка поета

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

: «На сучасному етапі половецького народу немає, втративши свою мову, традиції цей народ розчинився в інших спільнотах». По́ловці (їх іще називали кумани, кипчаки) — дослівно "люди поля", "степовики"‚ бо Половецька земля займала причорноморські степи від Дунаю до Волги, кримські степи, береги Азовського моря. Половці вели кочовий спосіб життя (щоб кочувати, одній сім'ї треба було мати табун із 25 коней, а також вівці, кози тощо), здійснювали напади на сусідів, брали участь у міжусобних війнах, які вели руські князі. 1223 року половці остаточно були розбиті на р. Калка. )ppt_xppt_x

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Євшан-зілля росте в степу В люту стужу і спеку сліпу. Його знає найменше маля: Євшан пахне, як рідна земля. Д. Ханас

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Словникова робота. Небога –бідолашнийясир – полоненітвар-обличчяшатер –наметзацурали-занедбали. Блукати манівцями-ходити без дорогипринада-привабливістьполовці-поселення людей(люди поля) ,що проживали поряд з Київською Руссю.

Номер слайду 18

Бесіда за запитаннями • Як малий половчанин потрапив до князя Володимира? • Як жилося хлопчикові у князя?• Чому хлопець забув рідний край?• Чому хлопець забув рідний край? Чи можна його за це осудити?• Опишіть внутрішній стан половецького хана під час втрати сина. • Прокоментуйте, як зрозуміти наступні слова з твору: «...мов кров’ю з його (хана) серця слово точиться по слову...• Кого хан послав на пошуки сина? Чому саме його?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Тема: Зображення перебування у Володимира Мономаха ханського сина,який потрапив до Русі разом з ясиром;Повернення хлопця на батьківщину за допомогою євшан-зілля.

Номер слайду 21

Психоемоційна релаксія

Номер слайду 22

Головна думка: Краще в ріднім краї милім. Полягти кістьми, сконати. Ніж в землі чужій, ворожій. В славі й шані пробувати.

Номер слайду 23

Що означає і символізує євшан-зілля для кожного з персонажів?Для хана-…Для сина- …Для співця-Для ліричного героя -..

Номер слайду 24

Поема-це великий віршований твір оповідного характеру

Номер слайду 25

Жанр поеми. Ліро-епічна поема

Номер слайду 26

Дослідницько – пошукова робота у творчих групах. Знайти художні засоби 1 група- епітети2 група-метафори3 група-порівняння

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Створення асоціативного ряду БАТЬКІВЩИНА

Номер слайду 29

Метод “Мікрофон”Як ви розумієте вислів з твору : “Там,де пустка замість серця, порятунку вже не буде!”?Про кого вони?З якими словами ви б звернулися до таких людей?

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Образ "євшан-зілля" став літературною традицією, бо зустрічається у творах Івана Франка, Любові Забашти, Олеся Гончара, Олександра Олеся та інших письменників. Образ євшану став символом вічної любові до Батьківщини, символом її незнищенності, символом єднання, спільності всіх, хто любить Україну, де б вони не жили - чи в Канаді, чи в Америці, чи в Австралії...»

Номер слайду 32

Отже ми бачимо, що страдницький образ підневільної, рідної поетові землі гарячим струменем проходить через усю його творчість. Не може примиритися зболена душа поета з тим, що «... люди — невільники німі, на їх устах печать». Не коритися долі, а боротися. За Україну, за її долю,Зачесть і волю,       За народ! —таке творче кредо Миколи Вороного. А його вірш «За Україну!» настільки щиро передавав почуття поета, що композитор Я. Ярославенко поклав його на музику. І ця маршова пісня виконувалась і виконується на урочистостях української громадськості. Прослухайте її.

Номер слайду 33

Підсумковий етап. На уроці я дізнався …На уроці я навчився …На уроці я зрозумів …

Номер слайду 34

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зведенюк Людмила
    Цікавий матеріал, дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 січня 2021
Переглядів
6424
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку