18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Технологічна карта уроку української літератури в 6-му класі на тему: «Поезія моря та душі» (за поезією Лесі Українки «Тиша морська»).

Про матеріал
У цьому матеріалі подана чітка послідовність дій уроку: відображено мету та завдання уроку; етапи уроку; діяльність учителя та учнів на кожному етапі уроку; цифрові ресурси, що використовуються на уроці. Автор - учитель української мови та літератури комунального закладу "Загальноосвітній ліцей м. Покров Дніпропетровської області" Горлова Тетяна Анатоліїівна
Перегляд файлу

1

 

Технологічна карта уроку

української літератури

 

 

Тема шкільного курсу:  Я і світ
Урок   
ПІБ учителя:  Горлова Тетяна Анатоліївна
Клас: 6
Тема.  «Поезія моря та душі» (за поезією Лесі Українки «Тиша морська»)

Мета: формувати компетентності:

предметні – продовження знайомства учнів із поетичною творчістю Лесі Українки, пов’язуючи її з біографією письменниці, аналіз ліричного твору, з’ясування ідейно-тематичного спрямування, вміння знаходити художні засоби та помічати художні особливості поезії, розвиток логічного мислення, пам’яті, уваги, спостережливості;

ключові:

  • уміння вчитися  впродовж життя - розвивати активну пізнавальну діяльність;
  •          спілкування державною мовою -  розвиток культури мовлення, уміння виразного читання поетичних творів, узагальнення і систематизації висновків, активізації словника учнів, вдосконалення навичок спілкування в колективі, толерантного ставлення до думок і почуттів інших;

інформаційні: вміння знаходити потрібну інформацію та подавати її;

загальнокультурні: естетичний смак, читацькі інтереси, світогляд, виховання почуття пошани, поваги до творчості  Лесі Українки, здатність бачити красу природи і захоплюватися нею.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни та поняття:

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, музика

Обладнання: портрет Лесі Українки, мариністичні картини І.Айвазовського, підручник-хрестоматія для 6 класу, мультимедійний супровід уроку: комп'ютер, мультимедійний проектор, магнітна дошка,  презентація, відеозапис музичної композиції (музика Д. Шостаковича – Прелюдія № 5 для фортепіано та скрипки «Душа. Мелодія моря й тиші»), мультфільм

Змістові лінії:

ТЛ - оволодіння учнями поняттями (мариніст)

МК – зв'язок літератури з музикою, живописом

НЛ-1 «Екологічна безпека та сталий розвиток» - усвідомлення взаємозв'язку людини і природи

                                                                                             Хід уроку

Етап уроку

Час,

хв.

Зміст

Методи і прийоми

ФОНД

Діяльність
учителя

Діяльність
учня
 

І.  Мотивація навчальної діяльності учнів

 

3

 

 

 

 

Емоційне налаштування на роботу

 

 

 

«Кольоровий щоденник настрою»,

«Фантастична добавка»

 

 

 

 

Ф

 

 

Словесне звернення.  Привітання, побажання хорошого настрою

 

 

Привітання.

Учні емоційно налаштовуються на роботу

ІІ. Актуалізація опорних знань школярів

 

10

 

 

1. Бліц-опитування

2. Підбір асоціацій до слова «море»

3. Огляд репродукцій картин мариніста              І. Айвазовського з використанням відеопрезентації

1. «Знайди помилку»

2. «Асоціативний кущ»

 

Ф

І

Запитує, доповнює, уточнює відповіді дітей

 

1. Учні разом пригадають відомості про Лесю Українку і коротко дають відповідь на питання.

2. Учні на листочках-«хвильках» пишуть асоціації і клеять їх на дошці.

3. Перегляд презентації.

ІII. Оголошення теми уроку. Цілевизначення  та планування 

2

 

Оголошення теми і завдань уроку та запис у зошит

Усне повідомлення

 

Ф

Запис на дошці

 

 

Запис у зошит  дати і теми уроку

ІV. Основний зміст роботи.

 Сприйняття й усвідомлення учнями навчального матеріалу

25

1. Виразне читання вірша Л. Українки «Тиша морська» під відеозапис музичної композиції (музика Д. Шостаковича – Прелюдія № 5 для фортепіано та скрипки «Душа. Мелодія моря й тиші»)

2. Обмін враженнями про почуте

3. Бесіда з елементами аналізу поезії Лесі Українки «Тиша морська» із використанням презентації

4. Захист творчих робіт (випереджальне домашнє завдання):

  •   Презентація книжечки «Душа моря» (підбір віршів про море та створення ілюстрацій-малюнків до них)
  •   Учениця (учень) читає вірш про море, який склала (склав) вдома
  •   Перегляд мультфільму, створений групою учнів за мотивами вірша Лесі Українки «Тиша морська»

«Акторська майстерність»

І

 

 

 

 

 

 

 

 

Ф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Слово вчителя

2. Учитель  пропонує учням прослухати вірш «Тиша морська» у виконанні учениці… , під час прочитання поезії пофантазувати, після чого поділитися своїми враженнями від почутого, починаючи з таких слів: я чув…, я бачив…, я відчув…

3. Запитує, доповнює, уточнює відповіді дітей, пояснює тлумачення малознайомих слів

 

1. Сприймання інформації.

2. Обмін враженнями від почутого, починаючи з таких слів: я чув…, я бачив…, я відчув…

3. Усна відповідь на питання.

Запис у зошит жанру, теми, головної думки, символів, відомих художніх засобів  поезії                 Л. Українки «Тиша морська».

4. Презентація творчих робіт

V.  Рефлексивно-оцінювальний етап

 

3

1. Бесіда

2. Самооцінювання і взаємооцінювання роботи на уроці

«Незакінчене речення» («Урок допоміг мені…»)

«Кольорова феєрія»

 

 

Ф

І

П

1. Слово вчителя

2. Учитель  пропонує учням провести самоаналіз знань з даної теми уроку

1. Обмін враженнями

2. Робота над заповненням  таблиці «Критерії самооцінювання та взаємооцінювання роботи на уроці»

VІ. Домашнє завдання

2

Виконати одне із завдань:

1. Намалювати ілюстрації до вірша «Тиша морська».

2. Написати твір-мініатюру «Тиша на морі».

За бажанням: 

вивчити вірш напам’ять.

 

 

«Вибери сам». Диференціація (за правом вибору)

 

Ф

 

Пояснення алгоритму виконання домашнього завдання

Обирають та записують  у щоденник  домашнє завдання

*ФОНД - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова).

Література:

Для вчителя

Для учнів

Садкіна В. І. 101 цікава педагогічна ідея. Як зробити урок. – Х.: Вид. група «Основа», 2011.- 88 с. – (Серія «Золота педагогічна колекція»)

Підручник-хрестоматія з української літератури для 6 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 січня
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку