Презентація до уроку "Масштаб"

Про матеріал
Презентація до уроку математики у 6 класі "Масштаб" При розв'язуванні задач з математики спираємось на матеріал вивчений у курсі географії. Збагачуємо свою уяву краєвидами міст нашої держави.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МАСШТАБУрок - подорож містами України, 6 клас

Номер слайду 2

 «Наша природа така, що потребує безперервного руху;повний спокій означає смерть»  Блез Паска́ль

Номер слайду 3

Девіз нашого уроку: У навчанні не можна зупинятись!

Номер слайду 4

Проблемне питання : Що поєднує цих відомих вчених?Ератосфе́н Кіре́нський , Мохаммед ібн Муса абу Джафар аль-Хорезмі, Михайло Васильович Ломоносов.

Номер слайду 5

Михайло Васильович Ломоносов.

Номер слайду 6

Ератосфе́н Кіре́нський , Мохаммед ібн Муса абу Джафар аль-Хорезмі

Номер слайду 7

Аль-ХорезміВважається встановленим, що Аль-Хорезмі був автором творів: Книга про індійську арифметику (або Книга про індійський рахунок);Коротка книга про числення алгебри ;Книга картини Землі;Книга про побудову астролябії;Книга про дії за допомогою астролябії;Книга про сонячний годинник.

Номер слайду 8

Эратосфе́н Кіре́нський Заклав основи математичної географії; Першим виміряв дугу земного меридіана ; Склав карту з урахуванням кулеподібної форми Землі; Найбільш відомими є його праці в галузі математики :розв'язання задачі про подвоєння куба спосіб знаходження простих чисел – так зване Ератосфенове решето.

Номер слайду 9

Михайло Ломоносов Деякий час навчався в Україні у Києво-Могилянській академії. Серед творів Ломоносова є роботи з фізики, математики, хімії, астрономії, гірничої справи, геології та географії (зокрема метеорології та кліматології, гідрології та гляціології, палеогеографії та палеоетектоніки, суспільної географії)

Номер слайду 10

План і карта

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Масштаб

Номер слайду 13

Три види задач на застосування поняття масштабу:-Як знайти відстань на місцевості, якщо відома відстань на карті?- Як визначити відстань на карті, якщо відома відстань на місцевості?- Як знайти масштаб карти, якщо відома відстань на місцевості і довжина відповідного відрізка на карті?

Номер слайду 14

Задача 1. Відстань між містами Дніпро та Кропивницький на карті з масштабом 1 :5500 000дорівнює 4 см. Яка відстань між містами Дніпро та Кропивницький на місцевості?

Номер слайду 15

І спосіб. Масштаб показує, що реальна відстань між містами більша за відповідну відстань на карті в 5500000 разів. Тому шукана відстань дорівнює4 • 5 500 000= 22 000 000 см = 220 км. Отже, відстань між містами Дніпро та Кропивницький дорівнює 220км.

Номер слайду 16

ІІ спосіб. Масштаб карти -1 : 5 500 000, 1 см на карті відповідає 5 500 000 см=55 км на місцевості. Нехай ,відстань на місцевості дорівнює х. Запишемо умову задачі схематично:1 см - 55 км 4 см - х км. Відстань на місцевості прямо пропорційна відстані на карті. Маємо пропорцію: ¼ =55/х, звідких = 4 • 55 = 220. Відповідь .220 км

Номер слайду 17

Скільки пального потрібно для подорожі з. Дніпра до Кропивницького , якщо на 1 км дороги автомобіль витрачає 0,1 л бензину?

Номер слайду 18

Завдання № 1 Відстань між містами Дніпро та Соледар на місцевості 274 км. Чому дорівнює відстань на карті ,що має масштаб 1: 2500000 .( Відповідь. 11 см)

Номер слайду 19

Завдання № 2 Визначте масштаб карти на якій відстань на місцевості між містами Дніпро та Запоріжжя у 84 км, а на карті дорівнює 8,4 см.

Номер слайду 20

Відповіді Завдання № 1( Відповідь. 11 см) Завдання № 2(Відповідь.1:1000 000 см)

Номер слайду 21

Підсумки уроку: Сьогодні ми познайомилися з поняттями ... Дізналися про практичне застосування ... Застосували отримані знання на практиці. Мені сподобалось ….

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Розв’язати № 632, 652, 656,659. Дізнатися, у яких видах діяльності використовується масштаб. Для здібних учнів і всіх бажаючих задача зі слайда 15 Кожен учень отримує аркуш, на якому зображена карта України. Завдання: «Намалюйте план подорожі, яку б ви хотіли здійснити. Порахуйте відстань, яку треба здолати (можна використовувати дані, отримані на уроці). Визначте, за скільки приблизно годин проїде цю відстань автомобіль, що рухається зі швидкістю 70 км/год».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крижанівська Олена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1923
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку