Презентація до уроку мистецтва 9 клас. "Авангард"

Про матеріал

Презентаційний матеріал до уроку мистецтво у 9-му класі з теми "Авангард". Розробка містить ілюстрації до витворів мистецтва (архітектури, скульптури, живопису, графіки), текстове пояснення та додаткову інформацію для учнів і учтителів

Зміст слайдів
Номер слайду 1

АВАНГАРД: КУБІЗМ, ФУТУРИЗМ, КУБОФУТУРИЗМ

Номер слайду 2

Колаж (фр. collage — клеїти) — художня техніка, сутність якої полягає у використанні в композиції різних наклейок із пласких (кольоровий папір, шпалери, тканини) або об’ємних (мотузки, шматки дерев, метал) матеріалів. Кубізм (фр. cubisme, від cube — куб) — модерністський художній напрям із переважанням геометричних форм, заснований П. Пікассо і Ж. Браком на поч. XX ст.

Номер слайду 3

Кубофутурйзм (фр. cubofuturism) — художній напрям у поезії та образотворчому мистецтві поч. XX ст., який об’єднав авангардні явища кубізму і футуризму. Футуризм (лат. futurum — мабутнє) — радикальний літературно-художній напрям авангардного мистецтва, був поширений на поч. XX ст. Його представники оспіву­ вали майбутнє як еру техніки, високих швидкостей і темпу життя.

Номер слайду 4

«За оцінками фахівців, у світі три найвідоміші художники: геній італійського Відродження Леонар- до да Вінчі; великий нідерланд­ ський постімпресіоніст Вінсент Ван Гог і лідер модерністів іспанець Пабло Пікассо (1881-1973)

Номер слайду 5

Леонардо да Вінчі

Номер слайду 6

Вінсент Ван Гог

Номер слайду 7

Пабло Пікассо

Номер слайду 8

У тісній співпраці з французьким художником Жоржем Браком (1882-1963) П. Пікассо заснував новий авангардний напрям — кубізм, який відображав кардинальну зміну уявлень про простір у мистецтві

Номер слайду 9

Жорж Брак

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Назва напряму виникла після критичного зауваження з приводу робіт Ж. Брака, що він зводить «міста, будинки і фігури до геометричних схем і кубів», і ніби­ то це — «кубічні примхи».

Номер слайду 14

Справді, художники в простих формах — конуса, циліндра, куба тощо — намагалися знайти просторові моделі речей і явищ, у яких прагнули передати складність і різноманіття світу.

Номер слайду 15

Вони звернули увагу на природу зорових ілюзій, художніх уявлень. Відмова від фігуративного живопису означала радикальну революцію в мистецтві.

Номер слайду 16

У своєму розвитку кубізм пережив три періоди: сезаннівський, аналітичний і синтетичний.

Номер слайду 17

На початковому етапі тривали експерименти з виділення геомет­ ричних форм із предметів і фігур, розпочаті П. Сезанном (звідси й походить назва періоду).

Номер слайду 18

П. Сезан

Номер слайду 19

Під впливом його живопису, а також африканської скульптури, створено знаменитих «Авіньйонських дівчат» П. Пікассо (1907), що знаменували народження кубізму.

Номер слайду 20

Художник відмовився від світлотіні й перспективи. Він зобразив масивні, незграбні, спрощені фігури дівчат контурними, ламаними лініями, розділяючи тло на уламки різної форми. Картина здавалася настільки авангардною, що шокувала навіть самого автора.

Номер слайду 21

Другому періоду (1909-1912) притаманна дрібна деталізація зображеного, коли звичні об’єкти аналітично руйнують, їх ніби розкладають на окремі площини, грані, кути зору (згори, знизу, збоку тощо). Усе це комбінувалося в композицію натюрморту, рідше портрета чи пейзажу, а кольорова палітра свідомо обмежувалася.

Номер слайду 22

Пабло Пікассо Авіньйонські дівчата

Номер слайду 23

Картина Пабло Пікассо Жінка з віялом

Номер слайду 24

Картина Пабло Пікассо Портрет Канвайлера

Номер слайду 25

Картина Пабло Пікассо Скрипка та гітара

Номер слайду 26

«Танець»

Номер слайду 27

«Жінка з квіткою»

Номер слайду 28

Автопортрет

Номер слайду 29

Портрет Дори Маар

Номер слайду 30

Жорж Брак. Жінка з гітарою

Номер слайду 31

Жорж Брак

Номер слайду 32

Жорж Брак

Номер слайду 33

Жорж Брак

Номер слайду 34

31912 року почався третій період: художники захопилися зворотним процесом — синтезуванням і почали працювати в техніці колажу та аплікації. Вони конструювали зображення з найрізноманітніших елементів: графічних знаків (літер, цифр, нот), малюнків-схем, кольорового паперу, обривків газет, шпалер з орнаментом, імітацій різних фактур, мотузок, шматків дерева і тканини, листів заліза, наклейок.

Номер слайду 35

Усе це в уяві глядача мало складатися в певний образ (зазвичай «натюрморт»). При достатньо віддаленій схожості з оригіналом сенс твору підказувала його назва.

Номер слайду 36

Експерименти Ж . Брака і П. Пікассо спричинили такий резонанс, що до засновників кубізму приєдналися Хуан Гріс, Фернан Леже та інші художники

Номер слайду 37

Хуан Гріс

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Гітара на столі

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Portrait of Pablo Picasso

Номер слайду 42

Фернан Леже

Номер слайду 43

Фернан Леже. Акордеон

Номер слайду 44

Фернан Леже

Номер слайду 45

Фернан Леже

Номер слайду 46

Фернан Леже. Гітара

Номер слайду 47

Натхнення існує, але воно приходить під час роботи», — говорив легендарний французький художник, іспанець за походженням, Пабло Пікассо. За дев’яносто один рік життя він написав багато картин. Пікассо також творив як графік, скульптор, кераміст, дизайнер. На полотнах багатогранного митця в різні періоди панували реалізм, постімпресіонізм, кубізм, неокласицизм, сюрреалізм.

Номер слайду 48

Народився П. Пікассо в м. Малазі в родині викладача живопису. Талант хлопчика виявився рано: у вісім років він написав першу картину «Пікадор», а в тринадцять став студентом Академії мистецтв у Барселоні.

Номер слайду 49

Починаючи з першого автопортрета 1896 р., протягом життя Пікассо зображував себе. На цих картинах реальна зовнішність переплітається із суб’єктивним сприйняттям автора. Водночас автопортрети розкривають зміну стилів у його творчості

Номер слайду 50

У перший так званий «блакитний період» (до 1904 р., коли художник остаточно переїхав жити до Парижа), у його творчості переважали похмурі образи знедо­ лених, холодна гама, меланхолійний настрій.

Номер слайду 51

«Рожевий період» рясніє яскравими костюмами акробатів, атрибутами цирку, яким захопився художник. І хоча на палітрі переважали життєрадісні кольори, сумні очі комедіантів нерідко виражали самотність. Улюбленим персонажем став Арлекін. На цьо­ му образі, як і на автопортретах, можна простежити стильові пошуки Пікассо.

Номер слайду 52

Акробат и молодой арлекин

Номер слайду 53

П. Пікассо. Арлекін

Номер слайду 54

Арлекін з гітарою

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Від експериментів із кольором живописець перейшов до аналізу форми і змінив інтерес до кубізму на імпресіонізм. У колажах він поєднував, здавалося б, непоєднуване. Зображені атрибути натякали на реальність, утім становили для глядачів якісь візуальні ребуси. Одним із мотивів численних натюрмортів Пікассо були музичні інструменти, насамперед гітара і скрипка

Номер слайду 58

Як театральний художник Пабло Пікассо виконував декорації та костюми до балету «Парад» Еріка Саті. Під час підготовки постановки художник познайомився з балериною Ольгою Хохловою, яка згодом стала його дружиною (1918). Ольга не сприймала модерністських новацій і визнавала лише класичне мистецтво, тому її портрети виконані у реалістичній манері, як і більшість картин Пікассо цього періоду.

Номер слайду 59

Портрет Ольги в кріслі

Номер слайду 60

Тимчасове повернення до фігуративності виявилося відносним, оскільки разом зі зразками «неокласицизму» художник продовжував писати й кубістичні натюрморти.

Номер слайду 61

Коли ж світогляд художника трансформувався в сюрреалістичне бачення світу, на полотнах з’явилися монстри (мінотавр, бик), черепи. На замовлення уряду Іспанії П. Пікассо написав картину «Герніка» після того, як це іспанське містечко було вщент зруйновано під час бомбардування фашистською авіацією у період Другої світової війни. Художник працював несамовито й за місяць представив величезну картину в чорно-білій палітрі. Фрагменти жахли­ вих сцен насильства, страждання, смерті людей і тварин вражали в композиції.

Номер слайду 62

Після вторгнення фашистських військ у Париж, коли до Пабло Пікассо прийшли з гестапо, офіцер, побачивши на столі репродукцію «Герніки», запитав: «Це ви зробили?». «Ні, — відповів художник, — це зробили ви». Картина стала символом протесту проти війни.

Номер слайду 63

Незважаючи на песимістичну тональність, якою нерідко пройняті емоційні роботи великого іспанця, загалом вони сповнені любові до людей і віри в життя. Картини Пабло Пікассо вважають найдорожчими у світі, тому не дивно, що за популярністю вони посідають перше місце не лише у відвідувачів музеїв, а й у викрадачів картин.

Номер слайду 64

Засновником кубізму в мисте­ цтві скульптури став український і американський митець Олександр Архипенко (1887-1964). Форму­ вання художника розпочалося в рідному Києві, потім він жив і творив у Москві, Парижі, Берліні, Нью-Йорку

Номер слайду 65

Олександр Архипенко

Номер слайду 66

Олександр Архипенко. Цар Соломон

Номер слайду 67

Гондольєр

Номер слайду 68

Творчість О. Архипенка пе­ ревернула традиційні уявлення про мистецтво скульптури. Його роботам притаманні динамізм, лаконічність композицій і форм, ліричність. Митець постійно експериментував, запровадив у скульптуру увігнутість і отвір, як виражальні елементи пластичного мистецтва.

Номер слайду 69

Також скульптор-новатор ство­ рював об’ємні рухомі конструкції, обґрунтував і сконструював особ­ ливий механізм «архипентуру», відкрив новий різновид рельєфного різьблення — так зване «скульпто- малярство».

Номер слайду 70

Олександр Архипенко. Жінка, що розчісує волосся

Номер слайду 71

алярство». Творчість О. Архипенка мала значний вплив на розвиток модерністського мистецтва, у тому числі архітектури та дизайну в країнах Європи та Америки

Номер слайду 72

Кубізм підготував художників і глядачів до сприйняття таких напрямів авангарду, як футуризм і кубофутуризм.

Номер слайду 73

Футуризм виник в Італії, і першими стали його поширювати поети, до яких пізніше приєдналися художники. Футуристи на чолі з Томмазо Марінетті рятували за творче оновлення мистецтва, спо­ відували культ руху.

Номер слайду 74

Лідер і теоретик футуризму Умберто Боччоні спробував виявити засобами пластики життєву енергію і силу людини, передати в скульптурі рух м’язів у момент її крокування. Бунтарський живопис Боччоні насичено енергією і світлом, ніби випромінюючи його девіз «Абсолютний рух!»

Номер слайду 75

Умберто Боччоні. Унікальні форми безперервності у просторі

Номер слайду 76

Номер слайду 77

У своїх творах Джакомо Балла прагнув до об’єднання форми, ко­ льору, руху і звуку. Картину, на якій він зобразив політ ластівки, глядачі сприймають, як стилізовану розкядровку

Номер слайду 78

Карло Карра передав рух коня, яким керує жокей. Футуристи зба- гачувЕши живопис додатковим ви­ міром — часовим.

Номер слайду 79

Стихія танцю привертала особ­ ливу увагу Джино Северіні. Тож, демонстрація переміщення в прос­ торі персонажів створювала ілю ­ зію руху.

Номер слайду 80

Джакомо Балла. Політ ластівки

Номер слайду 81

Джино Северіні. Танцівниця у блакитному

Номер слайду 82

Едгар Дега. Блакитні танцівниц

Номер слайду 83

Футуризм мав своїх представників і в музичному мистецтві. Відповідні експерименти започаткували Франческо Прателла і Луїджі Руссоло, які виступили з маніфестом «Мистецтво шумів», характерного для епохи авто­ мобілів і літаків. Сенсаційний музичний образ потягу створив Артур Онеггер.

Номер слайду 84

Для прослуховування А. Онеггер. «Пасіфік231»

Номер слайду 85

На основі поєднання й переосмислення ідей кубізму і футуризму в образотворчому мистецтві виник напрям кубофутуризм. Це еклектичне явище проіснувало недовго, але подарувало світові таких яскравих представників вітчизняного авангарду, як Давид Бурлюк і Олександр Богомазов. Кубофу туризмом захоплювалися й К. Малевич, О. Екстер та ін.

Номер слайду 86

Дух бунтарства і творчого кипіння притаманний діяльності видатного авангардиста, поета і художника Давида Бурлюка (1882-1967). Нащадку козаків-запорожців родом зі Слобожанщини (так він писав про своє українське походження у «Спогадах футуриста») судилося стати ідеологом модернізму

Номер слайду 87

Давид Бурлюк. Казак Мамай

Номер слайду 88

Весна

Номер слайду 89

Олександр Богомазов (1880-1930) — фундатор вітчизняного кубо-футуризму, якого називають «українським Пікассо». Художник і педагог залишив у спадок не лише оригінальні картини, а й не менш цікаву теорію «якісних ритмів» (трактат «Живопис і елементи»). Експерименти з ритмом збагачуються знахідками в царині колориту: живописець шукає нові співвідношення локально забарвлених кольорових плям.

Номер слайду 90

Олександр Костянтинович Богомазов. Автопортрет

Номер слайду 91

«Космос»

Номер слайду 92

Трамвай

Номер слайду 93

Пилярі

Номер слайду 94

1. Назвіть особливості кубізму на прикладі конкретних творів. 2. Поясніть, у чому полягає головна відмінність футуристичних композицій від інших авангардних художніх напрямів. 3. Поцікавтеся поетичною і художньою творчістю українських футуристів Д. Бурлюка, М. Семенката ін.

Номер слайду 95

Переглянь одноактний балет Е. Саті «Парад» в інтернет-джерелах.

Номер слайду 96

4. Професійні випробування. Уявіть себе музичним редактором і доберіть музичні твори до картин П. Пікассо різних стильових періодів його творчості для документального фільму про митця. 5 напишіть сценарій фільму. 6. У вільний час подивіться фрагмент балету Е. Саті «Парад». Зверніть увагу на костюми за ескізами П. Пікассо. Подумайте, наскільки театральний живопис Пікассо відповідає авангардній музиці балету

Номер слайду 97

ppt
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
9342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку