Презентація до уроку "Мистецтво"10 клас. Тема: "Арабо - мусульманський регіон. Музика".

Про матеріал
Представлена робота з інтегрованого курсу "Мистецтво" 10 клас "Арабо-мусульманський регіон. Музика" окрім лекційного матеріалу містить варіанти практичних завдань, які можна виконати протягом урока. Наскрізною лінією через усі розробри: ("Арабо-мусульманський регіон. Живопис","Арабо-мусульманський регіон. Архітектура" ) проходить робота по складанню "ментальної карти", яка стане в нагоді для підведення підсумків роботи на узагальнюючому уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МИСТЕЦТВО АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО РЕГІОНУЗАРНИЦЯ ЮЛІЯ МИКОЛАЇНАВЧИТЕЛЬ МИСТЕЦТВА ВИЩОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ КАТЕГОРІЇ ЗЗСО №12 М. ПОКРОВСЬК ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Номер слайду 2

ЗАВДАННЯ НА УРОКСкласти ментальну карту до теми МИСТЕЦТВО АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОГО РЕГІОНУ

Номер слайду 3

МАКАМАТ – ПРОФЕСІЙНА МУЗИКА МУСУЛЬМАНСЬКОГО СХОДУ“Музика  це мелодія, об’єднана зі словом”. Аль-Фарабі. Арабська культура інтегрувала багато народів: арабів, персів, єгиптян тощо. Збірний термін макамат позначає різні традиції класичної музики цих народів. Іранські дастгахи і азербайджанські мугами, арабські маками і уйгурські муками, турецькі маками і туркменські муками, таджицькі, узбецькі макоми і суфйана калам (суфйана мусікі) – класична музика Кашміра... Кожна з цих традицій нині висловлює національне музичне мислення свого народу. Але всі вони пройшли через спільне історичне минуле, формувалися в руслі загальних художніх канонів і принципів.

Номер слайду 4

ІРАНСЬКИЙ ДАСТГАХх. Дастгах-це перш за все положення руки на грифі струнного інструменту: в перекладі з перської "дасть" - рука, а «гах» - час, момент, черга. Позиція руки продиктованоатим, який зміст (стан духу, настрій) володіє музикантом в даний момент і які трансформації свого стану він передчуває. Це готовність витягти конкретні послідовності звуків на конкретних висотах.

Номер слайду 5

АЗЕРБАЙДЖАНСЬКИЙ МУГАММугам (азерб. Muğam) (world music) — основний жанр Азербайджанської музичної усної класичної традиції. Мугам — загальна назва найбільшого жанру традиційної музики Азербайджану, яке поширюється на всі різновиди мугамних форм, хоча кожна з них має свою окрему назву. Основні музичні форми, що представляють цей жанр — дастгях (вокально-інструментальний або чисто інструментальний види), мугам (вокально — інструментальний, сольний інструментальний і сольний вокальний види) і зерби-мугам.

Номер слайду 6

АРАБСЬКІ МАКАМИМакама (араб. مقامة‎ — збори, місце стояння) — жанр шахрайської новели в Середньовіччі в арабській, персько-таджикській і єврейській літературах. Герой макам — спритний і розумний хитрун, жертвами витівок якого стають переважно багатії та вельможі. Макама писалась від першої особи. Оповідач виступав очевидцем дій героя. Сюжет макам — одна чи декілька тісно пов'язаних між собою витівок шахрая. Маками писались у стилі садж (араб. — «голубине туркотіння», ритмізована проза, що має рими), об'єднувались у цикли («макамат») з єдиним оповідачем і єдиним героєм , мали гумористичний характер. Ях'я ібн Махмуд аль-Васіті. Ілюстрація з «Макамату» аль-Харірі.

Номер слайду 7

У музичній традиції основна увага приділялася ритму (а не мелодії і тональності як у європейців). Витончені знавці могли насолоджуватися виконанням тільки однієї ноти, аби в ній звучала гармонія всіх інструментів: струнно-щипкових (уд, саз): струнно-смичкових (ребаб, кеманча): духових (най):ударні (дойра):

Номер слайду 8

ВАРІАНТИ ПРАКТИКУМУПрослухайте зразки музики арабського Сходу і назвіть її типові елементи.1. Султонов Баходур «Душанбе -моє улюблене місто»2. Арабська класична музика. Важливим елементом арабської музики є мелодійний розспів, обумовлений ритмічної особливістю пісень. Багатьом арабським пісням властиво орнаментальне розвиток основної мелодійної поспівки. Створити сінквейн до теми. Створіть малюнок анти-стрес під музичний супровід з графічних арабесок, дайте їм емоційніу назву .

Номер слайду 9

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ ЗМАГАННЯ 2 груп (хлопці - дівчата). Використовуючи матеріали ментальної карти скласти кросворд до теми та відповісти на запитання. Перемагає команда, яка дала більше відповідей. Найбільша кількість сенканів до теми. Виставка практичних завдань:- імена відомих персонажів, афоризми з твору “Тисяча і одна ніч” написані арабською каліграфією;- оформлена сторінку до літературного твору в стилі мініатюрного живопису;- задекорована тарілка, чашкуа з використанням арабесок в технікці крапкою;- створені малюнки анти-стреси під музичний супровід з графічних арабесок з назвами.

Номер слайду 10

Використані джерела. Художня культура: підручник для 11 клас : рівень стандарту. Миропольська Н., Масол Л., Гайдамака О. Українська мова навчання. Видавництво: Овіта Рік: 2012 Світовахудожня культура 11 клас  Л. В. Климова  Мова: Українська Видавництво «Ранок» Рік : 2011 Художня культура.11 клас. Рівень стандарт. Конспекти уроків/Ю. Б. Саприкіна, О. М. Ферапонтова, І. В. Горобець.-Х.: Вид-во «Ранок», 2012 Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди/ Наталія Мінасян . – К.: Шк.світ, 2011 ІНТЕРНЕТukr.wikipedia.org. Youtube.com

Номер слайду 11

ДЯКУЮ ЗА УВАГУشكرا لإصغائك

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина
    Гарна презентація. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Зозуля Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
21 січня
Переглядів
4246
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку