Презентація до уроку мовлення в 4 класі

Про матеріал
Формування вміння збирати матеріал до твору шляхом спостереження. Формування вміння використовувати засоби виразності для опису своїх спостережень. Розвиток мовлення, образного мислення. Виховання бережного ставлення до природи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Море. Твір за власними спостереженнями. Урок у 4 — Є класі

Номер слайду 2

Тема. Твір за власними спостереженнями «Море». Завдання. Формувати вміння складати текст за спостереженнями і відповідно до теми. Мета. Формувати вміння збирати матеріал до твору шляхом спостереження. Формувати вміння використовувати засоби виразності для опису своїх спостережень. Розвивати мовлення, образне мислення. Виховувати бережне ставлення до природи. Обладнання. Інтерактивна дошка.<номер>

Номер слайду 3

Вірші про море. Анатолій Качан. ЧАЙКИЩе берега матросам. Не видно з корабля,А чайки стоголосо. Кричать: «Земля! Земля!»До самого причалу,Що жде гостей давно,Як лоцмани бувалі,Ведуть вони судно. Анатолій Качан. СИНІ ДНІ— Здрастуй, море?Як тебе звуть?— Звуть мене Чорним. За люті шторми.— Чом же ти, море,Синє в ці дні?— Синє, бо небо. Скупалось в мені. Синє тому,Що зацвів і запах. Синій бузок. На моїх берегах. Анатолій Качан. ШТОРМНе видно ні чайки,Ані корабля,Бо море сьогодні —Мов чорна рілля. Це вітер, що пахне. Настоями трав,Важкими плугами. Його розорав. Я чув, коли вітер. Шептав до води:«Орись, моя ниво,І рясно роди. Нехай виростають. В морській глибиніЧервоні корали,Перлини ясні».— А покажи-но Чорне море,—Звернувсь учитель до Юрка. Юрко підвівсь і пильним зором. По карті з краю в край блука. Блукав, блукав, а по хвилиніНевинно очі підніма:— А тут моря все тільки сині,А чорних — жодного нема!.. Була думка у ТимкаІз моря напиться,Та попробував — гірка. Солона водиця.— Тому,— каже,— води єУ морі багато,Що ніхто її не п’є,—Вона гіркувата!Діждавшись літаІ тепла,Над морем липа. Зацвіла. Бджолу притягуєТой цвіт,Мов стрілку компаса. Магніт. Я чую море, навіть відчуваю,Воно співає, мовби чарівне. Що сталось, скажете… А я не знаю,Та море кличе і запрошує мене. Море Чорне – велике: Вранці сіро-блакитне, Вдень воно зелене, Пінне, солоне. Ну, а вночі, при місяці, Золотим здавалося мені!Море пахне парусами І старовиною, Пахне сіллю, небесами, Вітром і смолою.<номер>

Номер слайду 4

Жанри літературного твору. Оповідання — це невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу. Вірш — це невеликий поетичний твір, написаний ритмізованою мовою, найчастіше з римуванням рядків. Притча — це твір, в основу якого покладено повчально-алегоричний сюжет, побудований на прихованому повчанні. Казка — це народно-поетичний або писемно-літературний твір про передбачувано вигадані події чи осіб, іноді за участю фантастичних сил, який має повчальну мету. Есе — це невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу чи питання.<номер>

Номер слайду 5

Частини літературного тексту. Зачин — підготувати співрозмовників до того, про що піде мова. Основна частина — сказати головне. Кінцівка — автор сказав усе, що хотів.<номер>

Номер слайду 6

Картини художниківпро море6

Номер слайду 7

Олена Рожко. Море. Одеса.6

Номер слайду 8

Лаврентій Жей-Жаренко. Одеса. Морський вид.6

Номер слайду 9

Микола Купін. Берег моря за 16 станцією Великого Фонтану. Одеса (1896 рік).6

Номер слайду 10

Юрій Єгоров. Малий Фонтан.6

Номер слайду 11

Руфін Судковський. Прозора вода (1881 рік).6

Номер слайду 12

Я бачила ...12

Номер слайду 13

Я бачила ... Казкову корону північного сяйва.12

Номер слайду 14

Я бачила ... Безмовну, мертву, але повну таємного життя пустелю.12

Номер слайду 15

Я бачила ... Ліси, що займають величезний простір, де кожне дерево живе своїм життям.12

Номер слайду 16

Я бачила ... Білі до болю в очах льоди, що зберігають горде мовчання.12

Номер слайду 17

Я бачила ... Красень-степ, який чарує шелестом, хвилюванням і манить ароматом квітів.12

Номер слайду 18

Я бачила ... Море, у якого сонце розгладжує вогняними долоньками хвилі. Воно шумить, хвилюється, штормить, піниться, переливається.12

Номер слайду 19

Опорні слова. Море (таємниче, мінливе, величне, неосяжне, тихе, спокійне, прозоре, холодне.). Хвилі (стикаються, несуться, піняться, розгулюють, гіганти, великі, невеличкі, ласкаві, грайливі, баранці, вали, пасмо, брижі, темно-сині, блакитні.). Небо (обрій, кругозір, виднокрай, свинцеве, хмуре, сонячне, пливуть, летять, несуться.). Хмари (клуби, баранці, білі, сірі, пухнасті, рвані, низькі, високі, пливуть, несуться.). Вітер (лагідний, легенький, тихий, спокійний, сильний, холодний, колючий.). Сонце (тепле, лагідне, ніжне, пекуче, скупе.).12

Номер слайду 20

ПланІ. Вступ.1. Вітаю тебе, море!ІІ. Основна частина.2. Хвилі.3. Небо.4. Хмари.5. Вітер.6. Сонце.ІІІ. Кінцівка.7. Світ краси, величі та спокою.12

Номер слайду 21

Картка-помічник. Заголовок Я підходжу до _________. Воно сьогодні особливо ___________. Таємниче, ________. Сонячні промінчики торкаються _______ ____________. Зграйки _________ бавляться біля берега. Налетів легенький ____________ і погнав ___________, _________ хвилі до берега. Мені було цікаво спостерігати за морем. Слова для довідок: моря, величне, неосяжне, грайливих хвиль, вітерець, невеличкі, блакитні.12

Номер слайду 22

Метою уроку було: — Помічати, бачити і цінити те, що не завжди бачимо. — Розуміти себе і один одного. — Допомагати, працювати у команді.12

Номер слайду 23

Пам’ятати: — Все це краса. Величаві і ніжні, суворі і прості, але завжди неповторно прекрасні картини і образи, створені природою і геніями. І вами також. — Моя мета, ваша. Що було складно? Цікаво? Що здивувало? — Над чим далі вам треба працювати? — А для цього потрібно: спостерігати, читати, вчити, цитувати, розповідати. Помічати і бачити те, що не завжди бачимо.<номер>

Номер слайду 24

Дякую за урок.<номер>

pptx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку