презентація до уроку на тему " Частки не і ні з різними частинами мови".

Про матеріал

Презентація до уроку на тему " Частки не і ні з різними частинами мови".

Мета: повторити вивчений у попередніх класах матеріал про написання не і ні з різними частинами мови, закріпити знання учнів, звернути особливу увагу на ті випадки, які викликають найбільші труднощі, на те, що не вдалося раніше засвоїти;розвивати й удосконалювати комунікативну компетентність: орфографічні навички та лінгвістичне мислення учнів, творчі навички; збагачувати словниковий запас; виховувати естетичний смак учнів, почуття поваги до рідної культури та її найвидатніших представників.

Тип уроку: урок повторення знань та удосконалення комунікативної компетентності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поезія — це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі Л.Костенко

Номер слайду 2

Рубрика « Культура мовлення» байдуже, доповідач, договору, мабуть, помилка, також, весняний, завжди, простий, жалібний, алфавіт. Запишіть слова в словнички, які мають подвійний наголос:

Номер слайду 3

Гра-розминка Перевір себе невдаха немовля не встигають не сподіваються недочитати не дозволити неширокий недоброзичливо неабиякий неабихто не шестеро не один нікчемний ні слова нікотрий ні з чим не виявивши не з'ясувавши пісні не співані незібраний урожай

Номер слайду 4

Написання не і ні з різними частинами мови

Номер слайду 5

Основні завдання уроку Повторити правила написання не і ні разом та окремо зі словами; закріпити свої знання, звернувши увагу на ті випадки, які викликають найбільші труднощі, на те, що не вдається засвоїти; удосконалювати комунікативну компетентність; удосконалювати грамотність письма; збагачувати словниковий запас.

Номер слайду 6

«Мозковий штурм» Згадати основні правила написання не зі словами разом, окремо, ні зі словами. Які випадки написання найлегші, не викликають розмірковувань, в них не допускаються помилки? Не з дієсловами пишеться окремо, якщо слово без не не вживається, то пишеться разом, не з числівниками пишеться окремо. А які випадки викликають найбільші труднощі, спричиняють до розмірковувань, і здебільшого в них допускаються помилки? Слово немає, не з дієприкметниками, з прикметниками, прислівниками.

Номер слайду 7

Розподільний диктант Разом Окремо ненаписані мемуари Не прибрана чисто невпізнана актриса не відзначений урочисто нескінчений роман не досліджені ретельно невиданий указ не знайдені археологами несказане слово не виконані йогами непомите яблуко Перевір себе Якщо ви правильно розподілили, то за випадками написання не з дієприкметниками з перших букв кожного другого слова прочитаєте назву твору Ліни Костенко: «Маруся Чурай»

Номер слайду 8

Перевір себе У своїх творах Ліна Костенко часто звертається до образу видатного митця. Вона присвячує вірші багатьом не визнаним владою українським геніям. Один із них – “Незнятий кадр незіграної ролі”.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Вправа « Редагування» Поетичне местецтво Ліни Костенко вражає не забутньою щірісттю вислова емоційною точністю слова, що відображає найтоньші порухи людської душі Не скореність Ліни Костенко перед толітаризмом, це її людський подвиг, який ще потрибує відповідного осмисленя. Знайди помилки

Номер слайду 11

Вправа « Редагування» Поетичне мистецтво Ліни Костенко вражає незабутньою щирістю вислова, емоційною точністю слова, що відображає найтонші порухи людської душі. Нескореність Ліни Костенко перед тоталітаризмом - це її людський подвиг, який ще потребує відповідного осмислення. Перевір себе

Номер слайду 12

Перевір себе

Номер слайду 13

Інтерактивна вправа «Мікрофон» «Добре розуміти написання не зі словами мені допомагає...» Продовжте фразу:

Номер слайду 14

0цініть самостійно свою роботу на уроці та знання про правопис часток не, ні.

Номер слайду 15

1. Дібрати кілька цитат з поезій Ліни Костенко, в яких є випадки написання не і ні зі словами, пояснити їх, зробити синтаксичний аналіз одного речення. Домашнє завдання ( на вибір) 2. Написати есе «Яскравий світ поезій Ліни Костенко». 3. Скласти словниковий диктант для однокласників ( до 24 слів) на тему: « Правопис часток».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нестерцова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Головньова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
15 січня 2019
Переглядів
5817
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку