Презентація до уроку на тему : "Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор"

Про матеріал
Завдання: дидактична: • створити умови для усвідомлення й осмислення учнями нової навчальної інформації; • сформувати поняття учнів про каталізатор; • познайомити учнів із методами добування кисню в хімічній лабораторії та промисловості; • пояснити суть реакцій розкладу та з’ясувати її ознаки; • розкрити значення хімічних процесів у житті людини;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Хімічний диктант

Номер слайду 2

Хімічний диктант Вставте пропущені слова в такому тексті: Навколо нашої планети існує газувата оболонка, яку називають _______________. Ця газувата оболонка складається з суміші газів, але _____% від об’єму повітря займає газ, що підтримує горіння і він має називу____________. Молекулярна(формульна) маса його становить__________а.о.м. При взаємодії цього газу з металами або неметалами утворюються бінарні сполуки, що називаються ______________. Даний газ було відкрито у 1774 році англійським хіміком ________________. Вчений для добування «покращеного повітря» прожарював меркурій (ІІ) оксид______________ і в результаті протікання_________________ добув рідку ртуть Hg та газуватий кисень ______. А тепер давайте спробуємо скласти хімічне ______________ – скорочений запис___________ реакції з допомогою хімічних _________ елементів і хімічних __________ речовин. Також потрібно буде дібрати ________ – цифри перед хімічними формулами, які вказують число молекул(атомів або формульних одиниць) для того, щоб діяв закон____________________. HgO Hg + ____↑ Актуалізація опорних знань

Номер слайду 3

Й. Я. Берцеліус «Кисень – це речовина, навколо якої обертається земна хімія»

Номер слайду 4

Автор : Ярош Р.В., вчитель хімії Садовської ЗОШ І-ІІІ ст. 

Номер слайду 5

На уроці ми дізнаємося: * * Робота Кравчук Г.Т., СЗШ № 8 м. Хмельницького Як добувають кисень у лабораторії Як добувають кисень у промисловості Що таке каталізатори. Реакції розкладу.

Номер слайду 6

Кисень Промислові Лабораторні Методи добування кисню

Номер слайду 7

1772 р. славетний шведський фармацевт Карл Вільгельм Шеєле одержав кисень з розкладу селітри (KNO3, NaNO3) і назвав його «вогненне повітря» КNO3 → KNO2 + O2↑ Карл Вільгельм Шеєле (1742-1786) to Добування кисню в лабораторії

Номер слайду 8

1774р. –англійський хімік Дж. Прістлі одержав кисень розкладом меркурій(ІІ) оксиду. HgO → Hg + O2↑ Джозеф Прістлі (1733-1804) to Добування кисню в лабораторії

Номер слайду 9

KClO3 → KCl + O2↑ Розкладання бертолетової солі КСlO3 357 °С Сіль плавитися 400 °С Розплав закипає МnO2 Є каталізатором і прискорює хімічну реакуцію 200 °С Каталіз Каталізатори — це речовини, які змінюють швидкість хімічної реакції, проте самі в ній не витрачаються. to Добування кисню в лабораторії

Номер слайду 10

KMnO4 → K2MnO4 + MnO2 +O2↑ Розкладання калій перманганату КMnO4 Чорно-фіолетові кристали зі специфічним блиском Калій перманганат Калій манганат Манган (IV) оксид Кисень 230 °С Прекурсори — речовини та їх солі, класифіковані в міжнародних конвенціях як хімічні матеріали, що використовуються для виготовлення наркотичних і психотропних речовин. to Добування кисню в лабораторії

Номер слайду 11

Н2О2 → Н2 +O2↑ Розкладання гідроген пероксиду Н2О2 за звичайних умов розкладається, але дуже повільно Гідроген пероксид Кисень Водень Є каталізатором і прискорює хімічну реакуцію Каталіз МnO2 МnO2 to Добування кисню в лабораторії

Номер слайду 12

Кисень в лабораторії можна добути: KClO3 → KCl + O2↑ HgO → Hg + O2↑ КNO3 → KNO2 + O2↑ KMnO4 → K2MnO4 +MnO2 +O2↑ Н2О2 → Н2 +O2↑ МnO2 Реакції розкладу — це реакції, у яких з однієї складної речовини утворюється декілька інших речовин. to to to to

Номер слайду 13

Сполучення Розкладу Заміщення Обміну із двох і більше речовин утворюється один продукт реакції з однієї складної речовини утворюється два і більше продуктів реакції одна проста речовина заміщає атоми іншого елемента в складній речовині складні речовини обмінюються своїми складовими Складання рівнянь хімічних реакцій

Номер слайду 14

Кисень З рідкого повітря -200ОС ректифікацією При -196 ОС азот випаровується, а рідкий кисень залишається Розкладання води електричним струмом Н2О Н2↑ + О2↑ ел.струм Добування кисню в промисловості

Номер слайду 15

Прилад для добування кисню електролізом води

Номер слайду 16

Кисень З рідкого повітря Зберігають в посудинах Дьюара Розкладання води електричним струмом Зберігають у сталевих балонах під високим тиском Зберігання кисню в промисловості

Номер слайду 17

Дай відповіді на питання. 1. Які умови перебігу реакцій є загальними для описаних лабораторних методів добування кисню? 2. Виберіть речовини, розкладанням яких можна добути кисень: а) калій перманганат КМпО4; б) вуглекислий газ СО2; в) вода Н2О; г) манган(І\/) оксид МnO2. 3. Які реакції називають реакціями розкладу? 4. Як кисень добувають у промисловості? 5. Які речовини називаються каталізаторами? Чому каталізатори додають у невеликих кількостях? 6. Чим принципово відрізняються лабораторні та промислові способи добування кисню? 7 У яких посудинах зберігають газуватий і рідкий кисень? 8 Як відрізнити балон, у якому зберігається кисень? Чому не можна змащувати вентилі кисневих балонів мастилом? Узагальнення та систематизація знань

Номер слайду 18

Дай відповіді на питання. Назвіть лабораторні методи добування кисню. Напишіть відповідні рівняння реакцій. Складіть формули сполук Оксигену з Гідрогеном, Калієм, Магнієм, Алюмінієм, Карбоном(ІV), Фосфором(\/) і Сульфуром(VІ). У якій сполуці вміст Оксигену більший (за масовою часткою) — у натрієвій нітрату чи гідроген пероксиді? Узагальнення та систематизація знань

Номер слайду 19

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ §17 ст.122-128 опрацювати 2. ст..129 впр. № 3 завдання для засвоєння матеріалу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Романова Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Полуда Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Осіпчук Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гарбарчук Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Ципльонок Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
ppt
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
32692
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку