Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за величиною його дробу. Правила знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу під час розв’язування задач.
Дріб. Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за величиною його дробу. Правила знаходження дробу від числа та числа за величиною його дробу під час розв’язування задач.
Номер слайду 2
У підручнику 120 сторінок. Маринка прочитала половину. Скільки сторінок вона прочитала?Половина = 12120∗12=120∗1:2=60 Маринка прочитала 60 сторінок
Номер слайду 3
На тарілці було 15 пиріжків. Павлик з’їв п’яту частину. Скільки пиріжків він з’їв? Скільки лишилось на тарілці?П’ята частина = 1515∗15=15∗1:5=3 пиріжки−з′їв Павлик15−3=12 пиріжків−лишилось на тарілціНа тарілці лишилось 12 пиріжків
Номер слайду 4
Туристи мали пройти 36 км. Вони пройшли дві третини шляху. Скільки кілометрів вони пройшли? Скільки кілометрів їм залишилось пройти?Дві третини=2336∗23=36∗2:3=72:3=24 км−пройшли туристи36−24=12 км−залишилось пройти. Туристам лишилось пройти 12 кілометрів
Номер слайду 5
У касі було 150 грн. Скільки грошей стало після того, як принесли ще третину від цієї суми?Третина=𝟏𝟑150∗13=150∗1:3=50150+50=200 грн−стало в касіВ касі стало 200 грн
Номер слайду 6
В корзині лежало 45 яблук. Петро з’їв дві п’ятих, а Микола – третину. Скільки яблук лишилось?Дві п’ятих = 2545*2:5=90:5=18 (яблук) – з’їв Петро. Третина = 1345*1:3=15 (яблук) – з’їв Микола 45-15-18=13 (яблук) – лишилось в корзиніВ корзині лишилось 13 яблук
Номер слайду 7
Для того, щоб знайти частину від числа, потрібно число ПОМНОЖИТИ на чисельник і ПОДІЛИТИ на знаменник. Щоб знайти число, якщо ми знаємо його частину, то навпаки, потрібно ПОДІЛИТИ на чисельник і ПОМНОЖИТИ на знаменник
Номер слайду 8
Якщо половина числа = 10, то. Половина = 𝟏𝟐𝟏𝟎:𝟏∗𝟐=𝟐𝟎
Номер слайду 9
Данила подарував Оксані 5 ручок, що становило четверту частину від тих, що в нього були. Скільки ручок було в Данила?Четвертина =145:1∗4=20 В Данила було 20 ручок
Номер слайду 10
В їдальні було 10 пиріжків з капустою і решта яблуками. Відомо, що кількість пиріжків з яблуками - 𝟏𝟔 від всіх пиріжків, що були в їдальні. Скільки всього пиріжків було? Скільки пиріжків було з яблуками? Щоб порахувати частину, яку становили пиріжки з капустою, треба від кількості всіх частин відняти кількість частин, що становили пиріжки з яблуком, тобто 6-1=5. Частина пиріжків з капустою = 5610:5*6=12. Всього в їдальні було 12 пиріжків, з них з яблуками
Номер слайду 11
Діти прибрали 𝟑𝟒 площі квартири, що становить 30м2. Яка площа всієї квартири?30:3∗4=10∗4=40м2 Площа квартири 40 м2
Номер слайду 12
Скорочення дробів. Щоб скоротити дріб, потрібно чисельник і знаменник поділити на одне і те ж число𝟑𝟔=𝟑∗𝟏𝟑∗𝟐=𝟏𝟐𝟐𝟖=𝟐∗𝟏𝟐∗𝟒=𝟏𝟒𝟔𝟖=𝟐∗𝟑𝟐∗𝟒=𝟑𝟒 26= 13 414= 27
Номер слайду 13
Щоб знати частину, яку становить перше число від іншого, потрібно перше поділити на друге. Щоб знайти, яку частину становить 5 від 10, треба5:10=510=5∗15∗2=12 Тобто 5 це половина від 10
Номер слайду 14
В Петрика було 40 грн. Він купив зошит за 10 грн. Яку частину своїх грошей він витратив?10:40=1040=14 Петрик витратив четвертину свої грошей
Номер слайду 15
В підручнику 180 сторінок. Маринка за перший день прочитала 120 сторінок. Яку частину книжки прочитала Маринка? Яку частину їй лишилось прочитати?120:180=12∗1018∗10=1218=6∗26∗3=23180-120=60 (сторінок) – лишилось почитати60:180=6∗1018∗10=618=6∗16∗3=13 - лишилось прочитати третину книжки
Номер слайду 16
В Михайла було 18 яблук, у Марічки 6. Михайлик віддав Марічці кілька яблук, після чого у них стало порівну. Яку часину своїх яблук Михайлик віддав Марічці?18+6=24 (яблука) – у Михайла та Марічки разом24:2=12 яблук−стало у Михайла та Марічки18−12=6 яблук−віддав Михайлик6:18=618=6∗13∗6=13−Михайлик віддав третину яблук