Епіграф до уроку. Врятує світ краса – Завжди так говорили. Тепер врятує світ лиш доброта. Бо однієї вже краси занадто мало. Бо стільки всюди зла – людина вже не та. Тож люди на землі!Спішіть добро творити,Щоб нам не згинути у морі зла. Щоб кожен міг серед краси прожити У царстві справедливості й добра. Про що говориться в цьому вірші? До чого нас закликає поет? Чому потрібно поспішати?
Красива легенда Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитинки ангела – охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло – аби воно було розумне, в личко – щоб було красиве, та в груди, аби здоров’я, любов і доброта вселилися в його тіло, серце та душу і були разом з ним протягом усього його життя.
Я познайомлю вас із нашою гостею. Це свічечка. Погляньте, яка у неї вогненна зачіска. Вам приємно дивитися на її полум’я? А якщо піднести руки ближче до вогника, що ми відчуємо?Як ви гадаєте, чи може людина світитися, як свічка, і дарувати світло і тепло?За якої умови це може статися?Нехай свічечка залишиться з нами і нагадує нам, якою людиною треба бути. Майбутнє кожної дитини закладається ще в дитинстві. І допомагають нам в цьому батьки, вчителі, гарні книги.
Вибіркове читання. Прочитати, що і у скільки років трапилося з дівчинкою. Як родичі рятували дівчинку?Прочитайте речення в якому говориться, скільки років було бабусі. Прочитайте, що принесла бабуся дівчинці. Прочитайте, через що Олине серце забилось сильніше. Прочитайте кінцівку тексту. То в чому велика сила, що допомогла дівчинці одужати?
Аналіз прочитаного оповідання. Технологія «Ромашка Блума»Прості ( знання – що?, де?, чому?) : Що трапилося з Олею, коли їй виповнилося 5р.? Уточняючі( чи правильно я зрозумів що?) : Чи правильно я зрозумів,що Олені родичі для лікування приносили їжу? Пояснюючі( Чому ви так вважаєте?) : Чому Олю вилікувало сердечне бажання бабусі?Практичні (як би ви вчинили? ) : Що б ви принесли, коли провідували хворого?. Оцінюючі(що гарного,що поганого) : Як ви вважаєте чи можна забувати про рідних?Творчі: (що було б якби?) Чи зміниться відношення родичів до сліпої прабабусі Надії
Творча робота в групах. Сьогодні ми збираємо золоті зернини добра, розсипані у творах В. О. Сухомлинського. Ви читали в групах оповідання Сухомлинського. Зараз перевіримо як ви їх запам’ятали за допомогою кубика Блума. Кубик Блума«Білка і добра людина»1. Назви героїв твору .2. Запропонуй визначити відчуття, які виникли у серці Доброї людини, коли загрожувала небезпека.3. Придумай, що могла розповісти білочка діткам про Добру людину.4. Поясни, чому білочка плигнула на плече Доброї людини?5. Поділись , чи змінювались твої відчуття під час читання тексту?6. Чому навчає нас цей твір?
Кубик Блума«Дивний мисливець»1. Назви героя оповідання.2. Запропонуй риси характеру героя твору.3. Придумай, чим міг займатися дід Максим на полюванні?4. Поясни, як ми повинні ставитись до тварин?5. Поділись, чому герой оповідання називається дивний мисливець?6. Чому вчить нас цей твір?
Кубик Блума«Образливе слово»1. Назви героїв твору.2. Запропонуй визначити основну думку твору.3. Придумай , як ти вважаєш, автор описав справжню історію чи вигадану?4. Поясни, що трапилось одного разу з хлопчиком, чи простила його мати?5. Поділись своїми враженнями від твору. Що ти відчував, коли прочитав оповідання ?6. Чому мучила совість сина?
Гра ,,Гарячий стілець’’Продовжте речення: Моя бабуся захворіла і я…. Маленький братик не може заснути і я…. Мама втомлена прийшла з роботи і я….. Наближається мамине свято і я…. Впала сестричка і я…Друг робить мені зауваження і я…. Товариш просить дати списати і я…. Однокласник тебе підвів і ти….
Діти, про що ми говорили на уроці?Де живе доброта? Візьміть сердечка у свої долоньки. Заплющіть очі, подумайте про рідних вам людей, людей добрих, чуйних, щирих, про тих хто вас любить. Ваші сердечка в цю хвилину сповнені любов’ю і ніжністю. Тепло вашого сердечка ви відчуваєте у своїх долоньках. Відчуваєте, яке тепло вони випромінюють? Розплющіть очі. Нехай тепло і доброта ваших сердець не затримується в долоньках. Передайте їх іншим людям, знайомим і незнайомим.rrrrr