Презентація до уроку з історії України (Вступ до історії) для учнів 5 класу на тему "Місця, де зберігають історичні джерела". Мета : ознайомити учнів із джерелами вивчення давньої історії, допомогти зрозуміти роль музеїв, історичних заповідників у вивченні минулого українського народу; розвивати вміння працювати з підручником, іншими джерелами інформації, узагальнювати матеріал, формувати висновки; виховувати повагу до історичного минулого.
Мета уроку: ознайомити учнів із джерелами вивчення давньої історії, допомогти зрозуміти роль музеїв, історичних заповідників у вивченні минулого українського народу; розвивати вміння працювати з підручником, іншими джерелами інформації, узагальнювати матеріал, формувати висновки; виховувати повагу до історичного минулого.
Зброя,рукописи, уламки глечика, монети, написи на каменях, глиняний посуд, легенди, прикраси, приказки, руїни укріплень, казки,залишки посуду, хатнє начиння, одяг,берестяні грамоти, загадки, листи, щоденники, мемуари, залишки жител, архітектурні споруди,перекази,пісні,знаряддя праці. Речові Писемні Усні
Речові: зброя, уламки глечика, монети, глиняний посуд, прикраси, руїни укріплень, залишки посуду, хатнє начиння, одяг, залишки жител, архітектурні споруди, знаряддя праці. Писемні: берестяні грамоти, листи, написи на каменях, щоденники, мемуари, рукописи. Усні: перекази, легенди, казки, пісні, загадки, приказки.
Музей – установа, в якій збирають, вивчають і виставляють для огляду знаряддя праці, предмети побуту, книги, монети, документи, картини тощо. Музеї бувають різних напрямків : краєзнавчі, художні, книгодрукування, природничі, археологічні, літературні, технічні та інші. Експонат (з латинської — «виставлений») — предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках. Реставрація (з латинської — «відновлення») — поновлення пам’ятки культури, раніше втраченої чи зіпсованої, задля її збереження.
Архів - місце, де зберігають, упорядковують і вивчають писемні джерела. Архіви — це наукові установи. Співробітники архівів — архіваріуси вивчають походження і достовірність документів, систематизують їх для полегшення досліджень, порівнюють інформацію з різних джерел. Історик-дослідник не може написати історію без допомоги архіваріусів. Саме вони на прохання вчених шукають відповідні документи, за потреби перекладають та підготовлюють їх для читання, упорядковують збірки документів тощо.