Презентація до уроку на тему "Місця, де зберігають історичні джерела"

Про матеріал

Презентація до уроку з історії України (Вступ до історії) для учнів 5 класу на тему "Місця, де зберігають історичні джерела". Мета : ознайомити учнів із джерелами вивчення давньої історії, допомогти зрозуміти роль музеїв, історичних заповідників у вивченні минулого українського народу; розвивати вміння працювати з підручником, іншими джерелами інформації, узагальнювати матеріал, формувати висновки; виховувати повагу до історичного минулого.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

МІСЦЯ,ДЕ ЗБЕРІГАЮТЬ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА

Номер слайду 2

Мета уроку: ознайомити учнів із джерелами вивчення давньої історії, допомогти зрозуміти роль музеїв, історичних заповідників у вивченні минулого українського народу; розвивати вміння працювати з підручником, іншими джерелами інформації, узагальнювати матеріал, формувати висновки; виховувати повагу до історичного минулого.

Номер слайду 3

Робота з хронологією. Завдання.Визначити століття, до якого належить запропонована дата. 1237 р. 988 р. 801р. 1901 р. 1422 р. 125 р. 1648 р. 48 р. до н.е.148 р.до н.е. 248 р.до н.е.

Номер слайду 4

Історичне джерело – це письмові документи, предмети, будівлі та інші пам’ятки, які відображають історичні події та явища Види історичних джерел Речові Усні Писемні

Номер слайду 5

Зброя,рукописи, уламки глечика, монети, написи на каменях, глиняний посуд, легенди, прикраси, приказки, руїни укріплень, казки,залишки посуду, хатнє начиння, одяг,берестяні грамоти, загадки, листи, щоденники, мемуари, залишки жител, архітектурні споруди,перекази,пісні,знаряддя праці. Речові Писемні Усні

Номер слайду 6

Речові: зброя, уламки глечика, монети, глиняний посуд, прикраси, руїни укріплень, залишки посуду, хатнє начиння, одяг, залишки жител, архітектурні споруди, знаряддя праці. Писемні: берестяні грамоти, листи, написи на каменях, щоденники, мемуари, рукописи. Усні: перекази, легенди, казки, пісні, загадки, приказки.

Номер слайду 7

МІСЦЯ,ДЕ ЗБЕРІГАЮТЬ ІСТОРИЧНІ ДЖЕРЕЛА

Номер слайду 8

Археологія - наука, що вивчає історичне минуле людства на основі речових пам'яток. Термін "археологія" вперше використав давньогрецький філософ Платон (427-347 рр. до н.е.), маючи на увазі взагалі науку про стародавність ("архайос" - стародавній, "логос" - наука, слово).

Номер слайду 9

Музей – установа, в якій збирають, вивчають і виставляють для огляду знаряддя праці, предмети побуту, книги, монети, документи, картини тощо. Музеї бувають різних напрямків : краєзнавчі, художні, книгодрукування, природничі, археологічні, літературні, технічні та інші. Експонат (з латинської — «виставлений») — предмети, речі, витвори мистецтва, що демонструються на виставках. Реставрація (з латинської — «відновлення») — поновлення пам’ятки культури, раніше втраченої чи зіпсованої, задля її збереження.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Перший музей старожитностей в Україні було засновано у 1810 р. у Феодосії.

Номер слайду 12

Найбільшим у нашій державі є Музей народної архітектури в с. Пирогове під Києвом. На площі в 150 га розміщено понад 300 пам’яток народної архітектури з усіх регіонів України.

Номер слайду 13

Музей у катакомбах під Одесою

Номер слайду 14

Музей лісу на Закарпатті

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

АРХІВ

Номер слайду 19

Архів - місце, де зберігають, упорядковують і вивчають писемні джерела. Архіви — це наукові установи. Співробітники архівів — архіваріуси вивчають походження і достовірність документів, систематизують їх для полегшення досліджень, порівнюють інформацію з різних джерел. Історик-дослідник не може написати історію без допомоги архіваріусів. Саме вони на прохання вчених шукають відповідні документи, за потреби перекладають та підготовлюють їх для читання, упорядковують збірки документів тощо.

Номер слайду 20

Центральний державний історичний архів у Києві

Номер слайду 21

Центральний державний історичний архів у Львові

Номер слайду 22

В архівах документи зберігаються в спеціальних шухлядах; при стабільній температурі та вологості; при відсутності прямого сонячного освітлення.

Номер слайду 23

Закріплення знань Що таке археологія? Для чого створюються музеї? Як архіви допомагають історикам?

Номер слайду 24

Закріплення знань Вправа «Кмітливий олівець» Впишіть пропущені літери і поясніть зміст поняття. А _ _ _ _ _ _ _ _ Я, М _ _ _ Й, А_ _ _ В, Е_ _ _ _ _ _ Т, Р _ _ _ _ _ _ _ _ _ Я

Номер слайду 25

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1.Читати й переказувати с.23-25, с. 39-40. 2.Вивчити нові поняття. 3.Підготувати доповідь про музеї рідного краю або України.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Алла Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Казановська Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Антонюк Ліана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Prilyuk Lesya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
4 липня 2018
Переглядів
10352
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку