Урок української літератури 9 клас Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні . Українські народні балади. Доброханська Оксана Юріївна,учителька української мови та літератури спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 31 м. Києва з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу
Номер слайду 2
ДЕВІЗ УРОКУ: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. ДО УСПІХУ
Номер слайду 3
Слово книжне «вокал»Як би простіше ти назвав? ВІДГАДАЙ ЗАГАДКУМузикант сліпий співає –Відчуваєш в серці жар.Інструмент свій обіймає. Хто ж він є? Співець-… Як гарне життя – я весела,Життя як погане – сумна,Ви знаєте, нас є багато,Нас тисячі є, не одна.
Номер слайду 4
Народна творчість — це той ґрунт, на якому виростають і література, і театр, і музика, і образотворче мистецтво — і без якого вони засохли б. М. Рильський Епіграф
Номер слайду 5
Усна народна творчість. Родинно-побутові пісні. Українські народні балади. Тема уроку
Номер слайду 6
Гра «ТАК - НІ»1. Сукупність писаних і друкованих творів певного народу, епохи, людства – це фольклор. 2. Усна народна творчість, або фольклор – це різножанрові твори, що виникли в сиву давнину в певному середовищі й передавалися з уст в уста. 3. Думи, балади, історичні пісні – це народна лірика. 4. До родинно-побутових пісень належать пісні про кохання, жартівливі, пісні про родинне життя, колядки, веснянки, гаївки, балади, коломийки, чумацькі пісні. 5. Балада має спільні ознаки з ліричною піснею, казкою, міфом, легендою й думою. 6. Ліро-епічний твір легендарно-історичного або родинно-побутового змісту з описами незвичайних ситуацій, людей і вчинків – це пісня. 7. Балади поділяють на такі тематичні групи: міфологічні, історичні, соціально-побутові, родинно-побутові. 8. Балади мають напружений сюжет і щасливий фінал. 9. Поетика – це особливості художньої форми фольклорних і літературних творів (будова, художні засоби, римування та ін.). 10. Назвіть художні форми народних ліричних пісень.
Номер слайду 7
Гра «Випадкове колесо»
Номер слайду 8
Гра «Вгадай пісню»
Номер слайду 9
«Незакінчене речення»На уроці ми працювали…Найбільше запам’яталось …Я хочу більше знати про…
Номер слайду 10
Вправа «Мікрофон» Красива Мелодійна Змістовна. Популярна Українська Народна Душевна. Чарівна Вільна Незламна
Номер слайду 11
Поділитися на групи, підготувати виконання, виразне читання або інсценування народної пісні (на вибір)Домашнє завдання