Презентація до уроку на тему "Узагальнення і систематизація вивченого з розділу "Лексикологія"

Про матеріал
Презентація до уроку на тему "Узагальнення і систематизація вивченого з розділу "Лексикологія" для учнів 5 класу
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Запис у зошиті: П'ятнадцяте жовтня Класна робота Узагальнення й систематизація вивченого з теми «Лексикологія»

Номер слайду 3

Яке завдання ми ставимо перед собою на уроці? узагальнити й систематизувати знання про основні відомості з лексикології;удосконалювати знання, уміння, навички щодо практичного використання знань із лексикології в усному й писемному мовленні; удосконалювати вміння користуватися словниками для збагачення й увиразнення мовлення;розвивати культуру усного й писемного мовлення.

Номер слайду 4

Я – творча особистість. Я прагну навчатися. Я дуже прагну навчатися. Я буду гарно працювати. Я буду дуже гарно працювати. Я працюю

Номер слайду 5

Ми зараз вивчаємо розділ мовознавства…Лексика – це…Лексикологія – це…Слова, які мають одне значення, називаються…Багатозначними називають слова, які…Я знаю такі групи слів за значенням…НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ (продовжити фразу)

Номер слайду 6

Гра « Так чи ні?» (усно)Лексичне  значення  мають  самостійні  та  службові  частини  мови. Лексичне  значення  слова  пояснюють  в  орфографічному  словнику.

Номер слайду 7

Гра « Так чи ні?» (усно)3. Такий вигляд має словникова стаття, коли у слова є омонім. ЗІР, зору, чол.1. Одно з п'яти почуттів, органом якого є око. Найбільшої уваги потребує орган зору, бо видиме сприймання світу відбувається тільки за його допомогою (Шкільна гігієна, 1954, 61) //  Здатність бачити. Коли зір і розмисел сяк-так повертають до Юри, він, нарешті, бачить своїх друзів і ворогів (Юрій Смолич, II, 1958, 55)2. Спрямованість очей на кого-, що-небудь; погляд. Зір його спинився на принесених вінках повноколосої пшениці (Яків Качура, Вибр., 1953, 255)♦ Бачити внутрішнім зором що — відчувати що-небудь. Захоплюючись мріяннями, Федотов зривався з ліжка і образно демонстрував те, що бачив внутрішнім зором (Станіславський, Моє життя в мистецтві, 1955, 110)ЛИСИЧКА 1, и, жін.1. Зменш.-пестл. до лисиця 1—3. У тихому гаю Лисичка щастя мала, Як у своїм добрі жила, гуляла (Леонід Глібов, Вибр., 1951, 125); Лисичка з ліщини зирнула, А зайчик за сосну сховався (Ігор Муратов, Хороші сусіди, 1948, 44); [Басилина:] Бач, яка лисичка. Іди ж ото і не базікай мені отут! (Степан Васильченко, Вибр., 1954, 300); На замурованих шибках іскряться лисички од морозу (Григорій Косинка, Новели, 1962, 20);  * У порівняннях. [Арсен:] Ви що ж, гадали, що лисичкою одкрутитесь? Е, ні. Так не вийде, ні! (Захар Мороз, П'єси, 1959, 291). Лисичка-сестричка — персонаж народних казок. — Лисичко-сестричко, куди вандрувала І що там нового у світі чувала? (Іван Франко, XIII, 1954, 259).2. тільки мн. Веселі іскорки в очах. Раптом у лукавих очах пробігли дві хитрі лисички. Ще й додала пошепки: — Не цурайтеся. ЛИСИЧКА 2, и, жін. Їстівний гриб жовтого кольору.

Номер слайду 8

Гра « Так чи ні?»4. Київ, борщ, торт ─ однозначні  слова 5. Хвіст,  корінь,  зірка ─ багатозначні  слова. 6. Антоніми – це слова з протилежним лексичним значенням?

Номер слайду 9

Спіймай антонім1. Далі покладеш, ближче знайдеш.2. Ластівка день починає, а соловей кінчає.3. Доброго тримайся, поганого цурайся.4. Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.5. Удень від спеки ховається, а ввечері від комарів.6. На чорній землі білий хліб родить.»

Номер слайду 10

Антонімічна фізкультхвилинка. Частини тіла правильно. Рухи робимо навпаки

Номер слайду 11

Гра «Зайве слово»Іти, простувати, крокувати, мимрити, шкандибати, ступати. Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить. Вихований, тактовний, ґречний, тихий. Гарний, яскравий, привабливий, красивий.

Номер слайду 12

Гра «Зайве слово» (самоперевірка)Іти, простувати, крокувати, мимрити, шкандибати, ступати. Говорить, розмовляє, регоче, базікає, мимрить, гомонить. Вихований, тактовний, ґречний, тихий. Гарний, яскравий, привабливий, красивий.

Номер слайду 13

Гра «Хто швидше?»Іти, простувати, крокувати, шкандибати, ступати. Говорить, розмовляє, базікає, мимрить, гомонить. Вихований, тактовний, ґречний. Гарний, привабливий, красивий.

Номер слайду 14

Я – детектив 1. Чайка у козаків, чайка (птах).2. Сміливість, хоробрість.3. Високий, низький кущ.4. Ключ від дверей, скрипічний ключ.5. Тихо, неголосно. 6. Музичний, музикальний. 7. День, ніч.8. Гривня, гривна.

Номер слайду 15

Онлайн-завдання https://learningapps.org/display?v=p3me2g9oc21

Номер слайду 16

Я – редактор (письмово)Учавствувати в міроприємствах, заказати букет квітів, перекладати на болгарську, на протязі дня

Номер слайду 17

Самостійна робота в реальному часі (сайт НА УРОК у реальному часі, тест https://naurok.com.ua/test/leksikologiya-1083243.html)

Номер слайду 18

Домашнє завдання: Підготуватися до контрольної роботи, повторити §1-10, вправа 131 письмово, * усно

Номер слайду 19

Сьогодні на уроці я згадав (згадала)…Мені було цікаво…Ще треба повторити про…Я легко впорався (впоралася)…Рефлексія (усно)

pptx
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку