Презентація до уроку на тему "Загадки. Види загадок" 5 клас створена з метою детальніше ознайомити учнів із загадкою як жанром усної народної
творчості, її різновидами, тематикою та особливостями; повторити та узагальнити все про народну загадку, роль метафори в ній; розвивати логічне мислення,
кмітливість, уяву, увагу; виховувати допитливість, інтерес до
фольклору, зокрема до народних загадок. Дана презентація допоможе узагальнити вивчене про тематичні групи загадок за допомогою різноманітних ігор та конкурсів.
1) Сидить баба на грядках, Вся закутана в хустках. 2) У воді росте, та води боїться. 3) Грамоти не знаю, а весь вік пишу. 4) У вогні не горить, у воді не тоне. 5) Без болю, без печалі заставляє плакати. 6) Без рук, без сокири хату будує. 7) Не золоте, а найдорожче. ІІ команда «Всезнайки»
5 Конкурс "Ми – науковці« Макимальна кількість балів за цей конкурс 3 бали Щоб відчути поетичність загадок, зазирнемо у творчу майстерню і з’ясуємо, чому саме такі образи в загадках порівнюються чи зіставляються? Наукове завдання для усіх груп учнів – пояснити хід мислення авторів загадки (чому саме таку ознаку взято для зіставлення чи протиставлення). Представники кожної групи мають право на свою версію, можуть радитися з товаришами зі своєї групи. Перемагає той, хто найбільш аргументовано, переконливо і чітко висловить власну наукову теорію виникнення даної загадки. Час для підготовки – 1 хвилина.
Наукове завдання для усіх груп учнів – пояснити хід мислення авторів загадки (чому саме таку ознаку взято для зіставлення чи протиставлення). Представники кожної групи мають право на свою версію, можуть радитися з товаришами зі своєї групи. Перемагає той, хто найбільш аргументовано, переконливо і чітко висловить власну наукову теорію виникнення даної загадки. Час для підготовки – 1 хвилина.
11 Конкурс Складання чайнворда-загадки Максимальна кількість за даний конкурс- 9 балів 1. Не махає крильми, а літає, не птах, а птахів обганяє 2. Не звір, не птиця, Ніс, мов спиця, Сам тонкий, А голос дзвінкий; Хто його уб’є, Свою кров проллє 3. Іде в каструлю чорне, а з каструлі – червоне 4. Маленьке, кругленьке, а з підлоги за хвіст не піднімеш 5. По полю бродить, зерно молотить. Жне-косить - Хліба не просить 6. Чорне сукно лізе у вікно 7. Без рук, без ніг, на животі повзе, ще й інших везе 8. Лежить свинка, в неї поколена спинка 9. З бородою, а не старий, З рогами, а не бик, Доять, а не корова, Лико дере, а на личаки не бере
ПОБАЖАННЯ УЧНЯМ Сьогодні на уроці ви доторкнулися до мовної скарбниці нашого народу, до його чарівного світу мудрості. Бажаю вам черпати все життя з цієї криниці, щоб у вашому серці завжди знаходилося місце для загадкового, таємного, чарівного. Поринайте у чудовий світ мрій та фантазій, будьте і самі чарівниками, які вміють творити добро і нести у життя найкраще.