Презентація до уроку "Найпростіші перетворення графіків функцій"

Про матеріал
Вивчення даної теми проводиться за допомогою роботи з комп’ютером, працюючи у програмі GRAN-1. Впродовж уроку учні працюють за інструкцією, яка відображається на екрані через мультимедійний проектор у вигляді цієї презентації. Після кожного етапу роботи організовується обговорення, робляться висновки із записом у карту знань.У ході уроку учні будуть мати можливість самостійно дослідити та зрозуміти як змінюються графіки функцій при зміні рівняння функції. У результаті дослідження кожен учень має заповнити інтелектуальну карту знань «Перетворення графіків функцій». Шаблони карти знань додаються окремими файлами (порожня і заповнена)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Виконайте вправу «Властивості функції»

Номер слайду 3

№373а) зростаюча;б) зростаюча;в) зростаюча;г) спадна;г) спадна;д) зростаюча. Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 4

№381 (мал. 68)Перевірка домашнього завдання. D(f)=[-3;8]E(f)=[-1;3]Ні парна, ні непарнаf(x)=0, x1= -2, x2=4, x3=6f(x)≥0, xє [-2;4] υ [6;8]6. f(x)≤0, xє [-3;-2] υ [4;6]7. f(x) -зростає xє [-3;1,5] υ [5;8] 8. f(x)- спадає xє [1,5;5]

Номер слайду 5

Графіки основних функцій, з якими ви вже знайоміВиконати вправу

Номер слайду 6

Найпростіші перетворення графіків функцій. Тема уроку

Номер слайду 7

Сьогодні ми: Дослідимо. Поміркуємо. Навчимося

Номер слайду 8

Робота з програмним засобом GRAN-1 Епіграф: Скажи мені, і я забуду. Покажи мені, і я запам’ятаю. Дай мені діяти самому, І я навчусь. Конфуцій Запустити програму Gran-1 за допомогою значка на панелі завдань. Перевірити та налаштувати параметри графічного вікна Дослідницька робота

Номер слайду 9

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі ___ на __ одиниць ___________ якщо _______, і на __ одиниць __________ якщо ______.y=f(x)+ny=f(x+m)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) ______________________________________ відносно осі ____Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі __ у k разів, якщо ___, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі __, якщо _____. Щоб побудувати графік функції y=f(x+m) , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі __ на __ одиниць ____________ якщо ______, і на __ одиниць ___________ якщо _____.y=-f(x)y=kf(x)Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 10

1) Дослідити, як впливає додавання до значень функції певного числа n в залежності від знаку. Побудуємо графік функції  𝒚=𝒙𝟐 (y=x^2). Для цього обираємо меню Об’єкт→Створити та в рядку введення функції вводимо запис x^2 і будуємо графік, для цього обираємо меню Графік→Побудувати. Аналогічно будуються графіки функцій y=x^2+2 та y=x^2-3 (колір наступних графіків бажано змінювати) 

Номер слайду 11

y=x2-3y=x2y=x2+2 Обговорення результатів побудови. Що змінилось при побудові графіків?Чи змінилася форма графіка функції? Куди змістився графік, коли до значення функції додали додатне число і на скільки одиниць? Куди змістився графік, коли до значення функції додали від’ємне число і на скільки одиниць?

Номер слайду 12

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на п одиниць угору якщо n>0, і на п одиниць униз якщо n<0.y=f(x)+nІнтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 13

Дайте відповідь на питання: графік функції у=х перенесли на 3 одиниці вгору. Якою формулою можна задати відповідну функцію? 𝑦=𝑥 𝒚=𝒙+𝟑 stroke.colorstroke.on

Номер слайду 14

Дайте відповідь на питання: графік функції у = х3 перенесли на 4 одиниці вниз. Якою формулою можна задати відповідну функцію? подумайте, з якого відомого графіка треба почати побудову таких графіків функційу= х−5; 2) у= 1х+6.  

Номер слайду 15

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на п одиниць угору якщо n>0, і на п одиниць униз якщо n<0.y=f(x)+nІнтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»y=x2−5 y=x2+4 у= х−5 у= 1х+6 

Номер слайду 16

Вилучення непотрібних для подальшої роботи графіків, залишивши тільки графік функції y=x2, для цього знімемо прапорець з функції y=x2 у вікні Список об’єктів та правою клавішею миші викличемо контекстне меню і оберемо команду Вилучити.   2) Дослідити, як впливає додавання до значень аргументу функції певного числа m в залежності від знаку. Для цього: Аналогічно побудуємо графіки функцій:                           𝑦=(𝑥−2)2, 𝑦=(𝑥+1)2,      𝑦=(𝑥−5)2 

Номер слайду 17

Обговорення результатів побудови. Що змінилось при побудові графіків?Чи змінилася форма графіка функції? Куди змістився графік, коли до значення аргументу додали додатне число і на скільки одиниць? Куди змістився графік, коли до значення аргументу додали від’ємне число і на скільки одиниць?

Номер слайду 18

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на п одиниць угору якщо n>0, і на п одиниць униз якщо n<0.y=f(x)+ny=f(x+m)Щоб побудувати графік функції y=f(x+m) , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі x на m одиниць вліво якщо m>0, і на m одиниць вправо якщо n<0.y=x2−5 y=x2+4 у= х−5 у= 1х+6 𝑦=(𝑥−2)2, 𝑦=(𝑥+1)3,  Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 19

Досліджуємо графіки функцій: у= х і у= −х; у = х2 і у = -х2 Обговорення результатів побудови. Чи змінилася форма графіка функції? Чи будуть графіки симетричними відносно осі абсцис, якщо симетрія відносно осі абсцис означає, що при одних і тих же значеннях аргументу значення функції відрізняються лише знаками?

Номер слайду 20

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на п одиниць угору якщо n>0, і на п одиниць униз якщо n<0.y=f(x)+ny=f(x+m)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х. Щоб побудувати графік функції y=f(x+m) , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі x на m одиниць вліво якщо m>0, і на m одиниць вправо якщо n<0.y=-f(x)y=x2−5 y=x2+4 у= х−5 у= 1х+6 𝑦=(𝑥−2)2, 𝑦=(𝑥+1)3,  Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 21

4) З’ясуйте вплив значення коефіцієнта 𝒌 на форму графіка функції  Побудуйте графіки функцій y=x2, y=2x2, y=0,5x2 (у=x^2, y=2*x^2, y=0.5*x^2) Обговорення результатів побудови. Чи змінилася форма графіка функції? Зверніть увагу: якщо графік віддаляється від осі абсцис, говорять, що він розтягується від осі абсцис; якщо графік наближається до осі абсцис, то говорять, що він стискається до осі абсцис.

Номер слайду 22

y=f(x)Щоб побудувати графік функції y=f(x)+n , треба графік функції y=f(x) перенести вздовж осі у на п одиниць угору якщо n>0, і на п одиниць униз якщо n<0.y=f(x)+ny=f(x+m)Щоб побудувати графік функції y=-f(x) , треба графік функції y=f(x) симетрично відобразити відносно осі х. Щоб побудувати графік функції y=kf(x) , де k>0, треба графік функції y=f(x) розтягнути від осі х у k разів, якщо k>1, або стиснути його у 𝟏𝒌 разів до осі х, якщо 00, і на m одиниць вправо якщо n<0.y=-f(x)y=kf(x)y=x2, y=2x2, y=0,5x2 y=x2−5 y=x2+4 у= х−5 у= 1х+6 𝑦=(𝑥−2)2, 𝑦=(𝑥+1)3,  Інтелектуальна карта знань «Перетворення графіків функцій»

Номер слайду 23

y=-(x-5)2+2y=x2«прочитати» графік утвореної функції

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Вправа «Де це?»Завдання вправи: віднайти графік функції за її формулою

Номер слайду 26

§10(ст.91-95) №407, №414 (П-С), №413(Д), №421(В)при можливості пройти тест у онлайновому середовищі за адресою k-v-semenchuk.weebly.com «Тест до уроку»Домашнє завдання

pptx
Додано
13 грудня 2019
Переглядів
2334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку