Т.І. Бесараб, с. Івашків, Кодимський р-н, Одеська обл.
Узагальнення і систематизація знань з теми «Числові послідовності і прогресії».
Урок – проект з алгебри у 9 класі.
Цілі уроку: формування предметних компетентностей : узагальнити і систематизувати знання учнів з даної теми; удосконалити вміння учнів розв’язувати задачі практичного змісту з використанням арифметичної та геометричної прогресії; застосовувати знання в новій ситуації. формування ключових компетентностей: формувати вміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності, повсякденному житті, в новій ситуації; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності учнів та їх інтерес до математики шляхом розв’язування нестандартних задач; формувати навички пошукової діяльності, зацікавленість у результатах своєї навчальної діяльності, бажання працювати; формувати компетентності саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності, інформаційні, комунікативні. Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення: урок- проект.
Обладнання: : комп’ютер, проектор, екран, учнівські презентації, відеоматеріали, завдання для формул, картки самооцінювання.
Епіграф уроку: Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Яку тему вивчаємо? Домашнім завданням було скласти презентацію задач з теми «Прогресії навколо нас». Ви протягом теми вибирали, складали, розв’язували, придумували свої задачі, шукали історичні відомості, працюючи у парах і індивідуально. На сьогоднішньому уроці ви презентуватимете свої проекти. Протягом уроку за роботу на різних етапах будете виставляти бали в карту самооцінювання. В кінці уроку виставимо оцінки. Бажаю успіху! Нехай епіграфом уроку будуть слова Аристотеля: (Слайд №1)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Бліц-опитування (Слайд №2 і 3)
2. Інтерактивна вправа « Математичне доміно». ( Робота в парах).
Кожна пара має встановити відповідність між початком і кінцем формули, що надруковані на аркуші у вигляді розрізаної таблиці. Серед наведених формул є правильні та неправильні. Пара, яка виконає завдання першою, піднімає руку, я перевіряю правильність виконання завдання.
3.Математичний диктант. (Самоперевірка). (Слайд № 4)
(Слайд № 5)
ІІІ. Узагальнення знань учнів. Презентація проектів.
Учитель. У одній із притч говориться: «Якщо дві людини мають по монеті однакової вартості і поміняються ними, то вони не збагатяться. Якщо ж вони обміняються знаннями, то кожен з них стане багатшим удвічі». Сьогодні і ви поділитесь зі своїми товаришами знаннями та вміннями розв’язувати задачі, дізнаєтесь про історичні відомості, станете більш розумними. (Слайди № 1 -29). Учні по черзі презентують свою роботу, розв’язують по одній задачі з кожної теми (задачі червоним кольором)
У кожній природничій науці стільки істини, скільки в ній математики.
Е. Кант
ІV. Підсумок уроку. Таблиця оцінювання знань
№ |
Назва завдання |
Максимально балів |
Отримано балів |
1 |
Бліц – опитування |
4 * 0,5б.=2 б. |
|
2 |
Математичне доміно |
4 * 0,5б.=2 б. |
|
3 |
Математичний диктант |
4 * 0,5б.=2 б. |
|
4 |
Презент. «Історичні відом» |
2б. |
|
5 |
Презентація «Задача» |
4б. |
|
6 |
Оцінка (сума балів) |
|
|
V. Рефлексія
2.Аналіз емоційного стану з використанням обличчя та сходів.
«Обличчя» роздаємо кожному учневі до початку уроку. Під час підбиття підсумків учні розташовують його або « радісним» або «сумним» на сходинку, яку вважають відповідною своєму рівню:
Усе зможу
Я вмію
Я знаю
VІ. Домашнє завдання. ДПА 2014р: В- 25-2.2; В-43-2.3; В-7-3.3
Список використаних джерел
1. Ворожейкіна О. М. 100 цікавих ідей для проведення уроку.Х.: – вид. група Основа, 2012.
2. Істер О. С. Алгебра. Підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза , 2017.
3. Інтернет –ресурси.
4. Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Збірник завдань для ДПА з математики 9 клас. К.: – Центр начально – методичної літер., 2014.