Гра «Вибери смайлик»Подивіться уважно на ці смайлики. Який вам найбільше сподобався?
Номер слайду 3
Сьогодні на уроці ти: поглибиш знання про однорідні члени речення; дізнаєшся, як визначати їх у реченні, яким зв’язком вони пов’язані; навчишся правильно вживати розділові знаки при однорідних членах речення.
Номер слайду 4
«Скарбничка знань”Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення та речення, називається…Розділ науки про мову, який вивчає вживання розділових знаків у реченні та тексті, - це…Граматична основа речення - …Я знаю такі другорядні члени речення…Додаток відповідає на питання…На питання як? де? коли? чому? навіщо? відповідає другорядний…Означення підкреслюємо…
Номер слайду 5
Поміркуймо разом!Запишіть речення, позначте головні та другорядні члени. Ніжний та ласкавий пролісок задивився в небо. Питання. До якого слова відносяться означення в даному реченні?На яке питання вони відповідають?Чи залежать вони один від одного?
Номер слайду 6
«Скарбничка знань”Однорідні члени речення – це такі члени речення, які відповідають на одне й те саме питання і відносяться до одного й того самого слова. Вимовляються вони зазвичай з інтонацією переліку. Речення з однорідними членами називається ускладненим.
Номер слайду 7
ВПРАВАУважно роздивіться схеми і сформулюйте правила вживання розділових знаків. У парку гуляють діти й дорослі. О й О. Вони радіють, насолоджуються ще теплою погодою. О, О. Сонце всміхається і перехожим, і деревам, і будинкам. і О, і О, і О. На вулиці сонячно, але вітряно. О, але О.
Номер слайду 8
Рубрика «Чомучка?» Чому в першому реченні перед сполучником та коми немає, а в другому вона стоїть?1. Холодний вітер зриває сухе листя та несе його.2. Затихла пташка, та не забула рідного краю.
Номер слайду 9
Фізкультхвилинка: Трава низенька-низенька, ( Усі присіли)Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору)Вітер дерева колише-гойдає (Обертаються)То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво)То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад)То вниз нагинає. (Нагинаються вперед)Птахи летять – відлітають, (Махають руками)А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).
Номер слайду 10
ПУНКТУАЦІЙНИЙ ПРАКТИКУМЗаписати речення, розставити розділові знаки. Підкреслити однорідні члени речення. 1. Скрізь пахне грушею медом малиною. І роси і квіти і трави із зорею вітають мене. Мама навчила любити мене роси і трави вербу і калину.4. Літня ніч була темна але тиха.5. Настане душне і гаряче літо.
Номер слайду 11
«МОВНИЙ КОНСТРУКТОР»Перетвори пари речень на одне речення з однорідними членами. Однорідні члени поєднай сполучниками. Запиши утворені речення в зошит. Я йшов лісом. Я збирав кольорові листочки.Їжак збирає листочки. Із них їжак зробить м’яку постіль.Із дому я вийшов рано. Додому повернувся пізно.
Номер слайду 12
ПЕРЕВІР! Я йшов лісом і збирав кольорові листочки.Їжак збирає листочки й зробить із них м’яку постіль.Із дому я вийшов рано, а повернувся пізно.
Номер слайду 13
«ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ»Доповни речення однорідними членами. Підкресли члени речення. Весна принесла (що?) … , … , … . Синіє небо над (чим?) … , … , … . Під вікном розпустилися (які?) … і … проліски. Ластівка (що робила?) … над бабусиною хатою і весело (що робила?) … .
Номер слайду 14
«Вузлик напам’ять»Які члени речення називають однорідними?Чи утворюють вони словосполучення?Коли ставимо кому при однорідних членах речення, а коли – ні?Як називають речення, у яких є однорідні члени?
Номер слайду 15
Рефлексія. Сьогодні на уроці я…дізнався…навчився…найбільший мій успіх – це…найбільші труднощі я відчув…я не вмів, а тепер умію…
Номер слайду 16
Домашнє завдання. Вивчити правила параграфа 38, с. 195-196. Вправа 454. Глазова О. П. Українська мова.5 кл.:підруч. для. закл. загал. серед. освіти, - К.: «Освіта», 2018.
Номер слайду 17
Дякую за увагу!Успіхів!
Номер слайду 18
Використані джерела Грамотій. Українська мова. 5 клас. Зошит для успішного набуття орфографічних та пунктуаційних навичок (для шкіл з українською мовою навчання).— X,: «Ранок», 2011. — 96 с. ХворостянийІ. Г. Українська мова: лайфхаки — Харків: Вид –во «Ранок», 2018. — С.198-202. Морозова Л. Г. Українська мова. 5 клас: Плани-конспекти уроків. 2-е видання, Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2002. — 304 с.