Тема П. А. Загребельний. Історичний роман «Диво» Мета: допомогти усвідомити зміст, ідейно-художні особливості роману, його історичну основу;розвивати навички цілісного сприймання великого за обсягом твору, вміння визначати історичну реальність та вимисел, символіку образів, висловлювати думки щодо прочитаного; виховувати національну самосвідомість, історичну пам’ять, повагу до митців, любов до літератури, естетичний смак.
Рік 992. Великий Сонцестій. Пуща. Рік 1004. Київ. Рік 1004. Літо. Радогость. Рік 1015. Передзимок. Новгород. Рік 1014. Літо. Болгарське царство. Рік 1014. Осінь. Константинополь. Рік 1015. Середліття. Новгород. Рік 1026. Літо. Константинополь. Рік 1026. Падолист. Київ. Рік 1028. Теплінь. Київ. Рік 1032. Київ. Рік 1037. Останній сонцеворот. Київ1941 рік. Осінь. Київ.1941 рік. Осінь. Київ.1941 рік. Осінь. Київ.1942 рік. Зима. Київ.1965 - Провесінь. Надмор'я.1965 - Весна. Київ.1965 - Весна. Київ.1966 - Перед вакаціями Західна Німеччина. 1966 - Вакації. Західна Німеччина.1966 - Літо. Київ.
Історична основа і художній вимисел в романі “Диво”Історична основа. Князювання Ярослава Мудрого, побут тієї доби. Побудова з його ініціативи храму, оздоблення, ведення літописів. Боротьба з язичництвом. Турецько-болгарська війна. Пограбування фашистами Софійського собору під час Другої світової війни. Вимисел. Конкретні образи: дід Родим, Сивоок, як творець храму, його особиста доля. Друзі, жінки Сивоока, купці, їх стосунки, подорожі.Історія з похованням Сивоока.