5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Презентація до уроку "П. Загребельний. Історичний роман "Диво""

Про матеріал
Презентація до уроку за творчістю П. Загребельного, аналіз історичного роману "Диво". Урок-дослідження біографії письменника, історичної основи роману, композиції і сюжетних ліній твору, його проблематики. Міжпредметні зв'язки української літератури з історією України, її культурою, зокрема архітектурою, мистецтвом (фрески та мозаїка Софії Київської) та проблеми сьогодення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема П. А. Загребельний. Історичний роман «Диво» Мета: допомогти усвідомити зміст, ідейно-художні особливості роману, його історичну основу;розвивати навички цілісного сприймання великого за обсягом твору, вміння визначати історичну реальність та вимисел, символіку образів, висловлювати думки щодо прочитаного; виховувати національну самосвідомість, історичну пам’ять, повагу до митців, любов до літератури, естетичний смак.

Номер слайду 2

План заняття. Життєвий і творчий шлях письменника. Жанрово-композиційна структура роману «Диво».3. Історична основа й художній вимисел у творі.4. Образи Сивоока і князя Ярослава Мудрого.5. Наскрізні проблеми історичного роману «Диво».

Номер слайду 3

Хто звів семибрамні Фіви? У книгах стоять імена королів. А хіба королі лупали скелі і тягали каміння? А без ліку руйнований Вавилон – Хто відбудовував його щоразу? …Як багато історій. …Як багато запитань. Б. Брехт. Епіграф заняття

Номер слайду 4

Проблемне питання для дослідження. Що має більшу цінність: мистецький шедевр чи людина?Чи правильний вибір зробив князь Ярослав Мудрий, віддавши перевагу будівництву Софійського собору, замість того, щоб відкрити житниці чи прокласти шляхи до Києва?

Номер слайду 5

Повідомлення «біографів»

Номер слайду 6

Павло Архипович Загребельний25 серпня 1924р - народився письменник в с. Солошине на Полтавщині.

Номер слайду 7

1941р. - Закінчив середню школу; пішов на фронт добровільно; був курсантом 2-го Київського артучилища.1942р. – Тяжко поранений потрапив до полону.1945р. - Після звільнення з концтабору працював у радянській військовій місії в Західній Німеччині.

Номер слайду 8

1946р. - Вступив на філологічний факультет Дніпропетровського університету.1951р. - Закінчив університет; розпочав діяльність журналіста.

Номер слайду 9

1957р. - Виходить збірка оповідань «Учитель»; повість «Дума про невмирущого».1959р. - Дилогія «Європа-45», твір детективного жанру.

Номер слайду 10

1961-1963рр. - Головний редактор «Літературної газети» 1963р. - Роман «День для прийдешнього»1968р. - Роман «Диво» 1970р. - Роман «З погляду вічності» 1971р. - Роман «Переходимо до любові»

Номер слайду 11

1972-1973рр. - Романи «Первоміст» і «Смерть у Києві»; отримав Державну премію імені Т. Г. Шевченка1975р. - Роман «Євпраксія»1976р. - Роман «Розгін»; отримав Державну премію СРСР

Номер слайду 12

1980р. - Роман «Роксолана»1983р. - Роман «Я Богдан»1984р. - Роман «Південний комфорт»

Номер слайду 13

1988-1989р.р. - Романи «В-ван» і «Безслідний Лукас» 1992р. Роман «Гола душа»1994р. Роман «Тисячолітній Миколай»

Номер слайду 14

1997р. Роман «Юлія»2002р. Роман «Брухт»2004р. Роман «Стовпотворіння»; останній незакінчений твір – роман «Іконник»

Номер слайду 15

3 лютого 2009р. письменника не стало; похований у Києві на Байковому кладовищі.

Номер слайду 16

Повідомлення «мистецтвознавців»

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Софія Київська збудована в ХІ ст., як головний храм Київської Русі. Зовні вона оформлена у стилі бароко

Номер слайду 19

Баро́ко (від порт.  — перлина неправильної форми) —  стиль  у європейському мистецтві (живописі, скульптурі, музиці, літературі) та архітектурі початку 16 — кінця 18 ст. Головна особливість цього стилю – вигадливість, урочистість.

Номер слайду 20

Собор вінчають 13 куполів, що означають Ісуса Христа і його 12 апостолів.

Номер слайду 21

У соборі два види живопису – мозаїка та фрески.

Номер слайду 22

Мозаїка – це зображення з різнобарвних камінців смальти. Мур вкривали 3-ома шарами штукатурки, і на верхньому художник малював образ чи орнамент. Потім підбирали потрібну смальту. Віддалені зображення викладали більшими кубиками смальти.

Номер слайду 23

У Софіївському соборі мозаїкою викладені центральний купол та вівтарну частину

Номер слайду 24

Марія Оранта з проникливим поглядом очей, суворим та серйозним обличчям на золотому тлі виглядає всесильно. А сині, блакитні, золотаві, бузкові і чорні барви її вбранню надають постаті святковості.

Номер слайду 25

Решту стін собору прикрашають фрески. Фреска – це розпис стіни водяними фарбами по свіжонакладеній штукатурці. У орнаментах найчастіше зображали пагони і бруньки лози, рідше – геометричні орнаменти.

Номер слайду 26

У східній частині Софіївського собору встановлений саркофаг; зроблений з мармуру і прикрашений християнською символікою. Тут поховані Ярослав Мудрий , його дружина, син Всеволод, онук Ростислав, князь Володимир Мономах.

Номер слайду 27

У 1936 – 39рр. за черепом Я. Мудрого Юрій Герасимов відтворив портрет князя.

Номер слайду 28

Повідомлення«літературознавців»

Номер слайду 29

Рік 992. Великий Сонцестій. Пуща. Рік 1004. Київ. Рік 1004. Літо. Радогость. Рік 1015. Передзимок. Новгород. Рік 1014. Літо. Болгарське царство. Рік 1014. Осінь. Константинополь. Рік 1015. Середліття. Новгород. Рік 1026. Літо. Константинополь. Рік 1026. Падолист. Київ. Рік 1028. Теплінь. Київ. Рік 1032. Київ. Рік 1037. Останній сонцеворот. Київ1941 рік. Осінь. Київ.1941 рік. Осінь. Київ.1941 рік. Осінь. Київ.1942 рік. Зима. Київ.1965 - Провесінь. Надмор'я.1965 - Весна. Київ.1965 - Весна. Київ.1966 - Перед вакаціями Західна Німеччина. 1966 - Вакації. Західна Німеччина.1966 - Літо. Київ.

Номер слайду 30

Пуща. Київ. Радогость. Болгарський монастир. Константинополь. Київ. Собор. Київ. Новгород. Київ. Київ. Новгород. Сюжетні лінії Сивоока та Ярослава Мудрого

Номер слайду 31

Східний фронт. Київ. Київ. Сирецький концтабір. Софійський собор. Київ. Сирецький концтабір. Сюжетні лінії Гордія Отави та Шнурре

Номер слайду 32

Київ. Надмор'ясанаторій. Москва. Західна Німеч-чина. Москва. Київ. Москва. Надмор'ясанаторій. Москва. Київ. Сюжетні лінії Бориса Отави та Таїси Зикової

Номер слайду 33

Повідомлення«істориків»

Номер слайду 34

Історична основа і художній вимисел в романі “Диво”Історична основа. Князювання Ярослава Мудрого, побут тієї доби. Побудова з його ініціативи храму, оздоблення, ведення літописів. Боротьба з язичництвом. Турецько-болгарська війна. Пограбування фашистами Софійського собору під час Другої світової війни. Вимисел. Конкретні образи: дід Родим, Сивоок, як творець храму, його особиста доля. Друзі, жінки Сивоока, купці, їх стосунки, подорожі.Історія з похованням Сивоока.

Номер слайду 35

Пуща. Родим. Радогость. Ягода1 Болгарія. Ченці23 Константинополь. Агапіт. Київ. Ярослав45

Номер слайду 36

Ярослав Мудрий. Піддається почуттям. Владолюбний. Небайдужий до слави. Творча людина. Сильний духом. Мудрий правитель. Чутливий до краси. Далеко-глядний

Номер слайду 37

Що має більшу цінність: мистецький шедевр чи людина?Чи правильний вибір зробив князь Ярослав Мудрий, віддавши перевагу будівництву Софійського собору, замість того, щоб відкрити житниці чи прокласти шляхи до Києва?Закріплення“Мозковий штурм”

Номер слайду 38

Домашнє завдання. Написати творчу роботу «Проблема історичної пам’яті в романах. П. А. Загребельного «Диво» та Олеся Гончара «Собор»

pptx
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
22 січня 2019
Переглядів
2332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку