Презентація містить унаочнення (світлини), які допоможуть учням уявити себе подорожніми, а також вправи (різні види робіт), які їм треба виконати під час уроку.
Мета: поглибити знання учнів правил вживання апострофа, розвивати здатність осмислювати й застосовувати вивчений матеріал; збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати навички правильно вимовляти й писати слова з апострофом; виховувати вміння бачити красу навколо себе.
Номер слайду 3
Мовна розминка. Скоромовка: У Лук’яна в’язка м’яти. У Дем’яна дев’ять в’язок.
Письмо по пам’яті (прослухати вірш, запам’ятати, а потім записати якнайбільше слів з апострофом)
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Проблемне питання. Чому у словах відв’язати, розм’якнути, зв’ялити пишемо апостроф, хоч там є збіг приголосних?
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Самостійна робота Виписати слова з апострофом. Черв..як, дзв..якнути, електрозв..язок, духм..яний, реп..ях, мавп..ячий, сором..яз-ливий, медв..яний, тім..я, бур..як, верб..я, кр..якати, арф..яр, др..юк, дит..ясла, Р..єпін, узгір..я, п..юре, шістдесят п..ятий, б..юро, ар..єргард, М..юнхен. АР'ЄРГА́РД – частина війська або флоту, яка під час походу йде позаду головних сил з метою охорони їх від нападу.Із перших букв виписаних слів має утворитися фразеологізм, що називає нечулу, байдужу людину. Черства душа.
Вставити замість крапок потрібні слова. Прочитати прислів'я, слова з апострофом записати у зошити транскрипцією. В чужій хаті і __________ б'ється. В ноги кланяється, а за _________ кусає. У нього грошей, як у _______ пір'я. Усолодився, як _________ у хроні. Як усе __________, то не буде чого ковтати. Поки зайця вб'ють, то вола ______________. Довідка: п'яти, черв'як, святкувати, тріска, з'їдять, жаби.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Лінгвістична гра «Закодоване слово»Той, що має сильний, приємний запах; синонім до слів ароматний, запашний, пахучий. Зародок квітки, листка або пагона рослини. Той, що яскраво горить, палає; охоплений полум'ям. Духмяний. Пуп’янок. Полум’яний