Мета: повторити , закріпити , поглибити, удосконалити знання та уміння учнів із розділів мовознавства «Лексикологія» та «Фразеологія»; узагальнити засвоєний мовний матеріал; формувати навички усного мовлення, уміння швидко орієнтуватися у запропонованій ситуації; розвивати в учнів пам'ять, аналітичне та образне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до вивчення української мови
"БЛІЦ-ОПИТУВАННЯ"Що вивчає лексикологія? Що називають лексикою?Що розуміють під лексичним значенням слова?На які групи за значенням поділяють слова?Що вивчає фразеологія? Які слова називать неологізмами?На які групи поділяють застарілі слова?Які ви знаєте групи слів за походженням? За вживанням?Що таке діалектизми?
Завдання до тексту: виписати історизми та архаїзми. Першим рушає вперед воєвода Рубач, за ним крокує старша дружина, ідуть ринді* (*Ринді — прапороносці.) — вони несуть знамено князя Святослава, на якому змальовано два перехрещені списи, а під ним — меч його і щит. Князь Ярополк прийняв знамено, у нього затремтіли руки, коли він узяв, вийняв з піхов меч свого батька.
ІНСТРУКЦІЯПідняти капот, надіти клему - це півхвилини. Не перемикаючи швидкість у нейтральне положення, витиснути зчеплення й повернути ключ запалення. Якщо звичайного гудіння не почуєте, значить погано притиснули клему. Якщо стрілка амперметра лежить на крайній точці під позначкою "мінус", значить струм не надходить до стартера.