Вища нервова діяльність людини. Темперамент. Характер. Біологія 8 клас Урок №52
Номер слайду 2
мета уроку: Ці знання допоможуть вам: Краще пізнати самого себе;Зрозуміти від чого залежить поведінка людей;Навчитися спілкуватися з людьми, враховуючи їхні індивідуальні особливості.
Номер слайду 3
“ Пізнай самого себе ” На колоні при вході до храму Аполлона у місті Дельфи, що в Греції, викарбовано напис: “ Пізнай самого себе ”. Ці слова були гаслом цілого філософського вчення. Це вчення давньогрецьких філософів можна сьогодні трактувати так: для проникнення в таємниці природи і навколишнього світу велике значення має самопізнання. Греція, м. Дельфи,Храм Аполлона
Номер слайду 4
Афоризм: «Віднайди всьому початок i тоді ти зрозумієш усе». Епіграф до уроку.
Номер слайду 5
Згадайте такі терміни: ЦНС, ПНС, рефлекс, аналізатор
Номер слайду 6
Вправа «Відтермінована відгадка»
Номер слайду 7
Термінологічний словничок. Поведінка людини- це складний комплекс пристосувань, спрямованих на задоволення потреб її організму. Психіка –це внутрішній світ людини, її відчуття і сприйняття, уява, мислення, почуття, пам’ять, воля. ВНД– це сукупність взаємопов′язаних нервових процесів, що відбуваються в головному мозку і забезпечують перебіг поведінкових реакцій людини. Психофізіологія – наука, яка вивчає вищу нервову діяльність, фізіологію психічних процесів та поведінку людини. Збудження- Гальмування-
Номер слайду 8
Історична довідка. Вчення про вищу нервову діяльність розробив Іван Петрович Павлов – видатний російський фізіолог, академік (з 1907 р.), лауреат Нобелівської премії (1904 р.)І. П. Павлов вважав, що відмінності людей залежить від особливостей вищої нервової діяльності: сила нервових процесів- здатність нервових клітин довго працювати; працездатність нервової системи. врівноваженість процесів збудження і гальмування збалансованість процесів збудження та гальмування. рухливість нервових процесів- швидкість переходу процесу збудження у гальмування i навпаки.І. П . Павлов
Номер слайду 9
Типи темпераменту
Номер слайду 10
Яка була б ваша реакція?
Номер слайду 11
Німецький психолог В. Вундт вважав,що в буденному житті треба бути сангвініком, під час важливих подій - меланхоліком, здійснювати пошук оптимальних рішень повинні холерики, а виконувати власні рішення краще за всіх зможе флегматик. Який темперамент кращий?
Номер слайду 12
Формула темпераменту. Перед якоюсь важливою для мене подією я починаю нервувати. Я працюю нерівномірно. Я швидко переключаюсь з однієї справи на іншу. Якщо треба я можу спокійно чекати. Мені потрібна підтримка і співчуття, Коли мені щось не вдається або коли труднощі. З рівними собі я нестриманий та запальний. Я легко роблю вибір. Я завжди доводжу почату справу до кінця.
Номер слайду 13
Формула темпераменту.м=1+5 Х=2 +6 С=3+7 Ф=4+8 РЕЛАКСАЦІЯ
Номер слайду 14
Вправа «Відтермінована відгадка» Червоний, колір вогню, - обирає холерик. Жовтий, колір сонця, - сангвінік. Зелений, колір лісу та трави, - флегматик. Синій, колір глибокого моря, - меланхолік.
Номер слайду 15
Характер- це сукупність відносно сталих психологічних рис людини, які виявляються в різноманітних сферах її життя. Характер- це те, в чому виявляється напрям воліЛюдина без волі нагадує автомобіль без двигуна: все начебто і виглядає солідно, а користі ніякої. На формування характеру впливають: спадковість, соціальне середовище, стан здоров′я, самотренування.
Номер слайду 16
Вправа «Квітка класу»на аркуші паперу намалювати ромашку, на пелюстках якої потрібно написати свої позитивні якості характеру, а в серединці своє ім’я. Кожен учень кладе квітку до кошика і промовляє написане.
Номер слайду 17
Домашнє завдання Високий рівень — учні повинні «попрацювати психологами»: протестувати своїх батьків та визначити їх тип темпераменту. Зробити висновок про наслідування рис темпераменту. Сторінка у підручнику 222. Достатній рівень — враховуючи власні риси темпераменту, розробити рекомендації відносно органiзацiї навчання, майбутнього вибору професії, збереження здоров’я тощо. Середній рівень – скласти власну темпераментну характеристику особистості, визначивши сильні й слабкі сторони. Початковий рівень — опрацювати § 43, вивчити причинно-наслiдковi зв’язки між типом нервової дiяльностi, типом темпераменту і характером