Імпресіонізм Від французького impression – враження. Виник у французькому живописі, характеризується тим, що відтворює не саму дійсність, а те, як вона впливає на людину, її емоції, душевний стан. Отже, імпресіоністам було важливо простежити, як людська душа відгукується на добро і зло, на красу й потворність, на будь-які подразники зовнішнього світу.
Номер слайду 2
Імпресіонізм у малярстві Клод Моне. Враження. Схід сонця. Ця картина дала назву стилю
Номер слайду 3
Ренуар Танок під час перебування в селі
Номер слайду 4
Гюстав Кайботт На мосту Європи
Номер слайду 5
К. Піссарро Міст в Руані. Дощовий день Руан Вулиця. Ефект сонячного світла
Номер слайду 6
У малярстві з імпресіоністичною домінантою помічаємо: намагання схопити і зафіксувати миттєве враження від пейзажу або людини; розмитий малюнок, мерехтіння, нечіткі лінії, барви взаємопроникають; визначальні на картинах не кольори, а гра світла; немає чітких меж між об’єктами, контури розмиті.
Номер слайду 7
Літературному імпресіонізму властиві ознаки: у центрі – емоційна, вразлива людина,здатна чутливо сприймати світ; розкривається краса природи, невичерпної у своїх виявах; світ мінливий і розмаїтий, людина живе з ним одним життям; високе і низьке,прекрасне і потворне взаємопереливаються одне в одне; часопростір ущільнений;
Номер слайду 8
Імпресіонізм у літературі домінує відмова від ідеалізації та ідеалу; сюжетові притаманна настроєвість; переважають кольорово – звукові характеристики; асоціювання ускладнене, наявні оригінальна тропіка, інверсії, уривчастість синтаксичних конструкцій тощо.
Номер слайду 9
Зарубіжна література Жуль де Конкур Едмон де Конкур Гі де Мопассан
Номер слайду 10
Українська література Василь Стефаник Ольга Кобилянська Михайло Коцюбинський
Номер слайду 11
Михайло Михайлович Коцюбинський 1864 - 1913 Ніхто ніколи ні до Коцюбинського, ні після нього не створював пластикою слова такого виключного враження, і саме в тому нам бачиться немеркнуча велич його художніх тканин. Валерій Шевчук
Номер слайду 12
Психологічний стан головного героя новели “ Цвіт яблуні “ Трагедія Фіксує Страждає Роздвоєння свідомості Письменник Батько
Номер слайду 13
Кольористика новели “Цвіт яблуні ” Чорний,сірий (“чорні вікна”, “чорні простори ”, сірий ”,сумний колорит ”,” сірі меблі ”) Чорний символізує розпач і зневіру; сірий – колір нудьги, хвороби; маскує емоції страху та гніву
Номер слайду 14
Зміна кольору впродовж новели Зелений “ зелені луки “; жовтий “ жовте полум’я свічки “; золотий “ сонце золотить повітря “; білий “ крізь білий цвіт виднілося синє небо “ колір заспокоєння, розслаблення; колір інтелекту; колір очищення і зцілення, чистої інтуїції; колір очищення, просвітління,найвищого духовного досягнення
Номер слайду 15
Сенкан Письменник дивний, стривожений зневажає,помічає,фіксує записує картину смерті творчість Батько скривджений, одинокий страждає, жаліє, втрачає має в серці горе серце
Номер слайду 16
Людина – творець має інші очі В хвилину розчарування та розпуки мене раз у раз рятувала моя незвичайна любов до природи. М. Коцюбинський Клод Моне “ Фонтенбло ”
Номер слайду 17
Сенкан Коцюбинський вразливий,емоційний живе, переживає,створює шанувальник краси природи і почуттів Сонцепоклонник Імпресіонізм чутливий, оптимістичний спостерігає, відчуває,виражає культ краси та яскравої миттєвості Враження
Номер слайду 18
На відкритті пам'ятника І. П. Котляревському в Полтаві Зліва направо: М. Коцюбинський, В. Стефаник, Олена Пчілка, Леся Українка, М. Старицький, Г. Хоткевич, В. Самійленко
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Літературно-меморіальний музей М.Коцюбинського у Вінниці