Презентація до уроку "Пряма мова, розділові знаки в реченнях з прямою мовою"

Про матеріал
Презентація до уроку "Пряма мова, розділові знаки в реченнях з прямою мовою"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

- Встаньте, діти, ви рівненько,Посміхніться всі гарненько. Настрій – супер, погода –клас,До роботи – в добрий час. Девіз Не просто слухати, а чути, не просто відповідати, а міркувати. Отож часу не гаймо. А урок розпочинаймо.

Номер слайду 2

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові

Номер слайду 3

Мета: - навчальна: сформувати в учнів поняття про пряму мову; розглянути правила постановки розділових знаків при прямій мові; формувати вміння розрізняти пряму мову та слова автора;- розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси учнів; удосконалювати вміння складати висловлювання типу опису й розповіді, вміння школярів працювати колективно та самостійно; логічне мислення, творчу уяву; мовленнєві навички;- виховна: виховувати любов до рідного слова

Номер слайду 4

Послухаємо лінгвістичну казочку про Пряму мову. Жили собі Лапки - дві сестриці. Їхньою мамою була строга, відверта і, разом з тим, ніжна та лагідна Пряма мова. Дві донечки ніколи не розлучалися і дуже любили свою маму. «»

Номер слайду 5

У них були друзі: Кома, Тире і Двокрапка. Щодня приходили до їхньої мами, Прямої мови, в гості Слова автора. І дівчатка-близниці запрошували до себе своїх друзів. Збиралися всі вони за одним столом, розмовляли, обмінювалися емоціями - чудово проводили час. , - :

Номер слайду 6

Але Пряма мова завжди позначала місце: де, хто має сидіти за дружнім столом, і ніхто не смів їй перечити. Дві сестрички сиділи по обидва боки біля мами. Поряд завжди сиділа Кома. Якщо приходила в гості Двокрапка, то сідала після Слів автора, яких Пряма мова садовила на початок столу. Тире також мало своє місце - після Прямої мови біля однієї з донечок. У такому разі Слова автора з трохи сумним обличчям сідали на край столу. , - :«П», – а. А: «П».

Номер слайду 7

Та коли були святкові дні, а Двокрапка була відсутня, то Пряма мова запрошувала Слова автора усередину, а по обидва боки їх розміщувала Тире з його рідним братом. Інколи за столом ставало дуже гаряче від різних думок і питань, тоді друзів провідували Знак Оклику і Знак Питання. Так і жили всі дружно,поки одного разу не трапилося нещастя., - :«П, – а, – п». "П?!"- а. А: "П?!"«П! – а. – П».

Номер слайду 8

Так і жили всі дружно, поки одного разу не трапилося нещастя. Зла чарівниця Помилка позаздрила такій ідилії і вирішила нашкодити. Темної ночі прокралася у будинок прямої мови і викрала двох сестричок. Пряма мова безмежно сумувала, не знала , як своєму горю зарадити.

Номер слайду 9

Вона сьогодні звертається до вас, учні: " Допоможіть мені врятувати донечок. Виконуючи завдання, ви знайдете ключ до дверей у підземелля Помилки, який складається з цифр. Під кожною цифрою заховане завдання, яке допоможе вам засвоїти навчальний матеріал і врятувати їх. Бажаю успіху!"

Номер слайду 10

Мозковий штурм.

Номер слайду 11

Рефлексія «Очікування від уроку»Які цілі ми ставимо?Дізнатися про …Навчитися ставити …Навчитися складати …

Номер слайду 12

Пряма мова-це висловлювання певної особи, передане дослівно,без змін. Пряма мова супроводжується словами автора,які вказують ,кому вона належить.

Номер слайду 13

Речення з прямою мовою складається з двох частин: прямої мовислів автора об'єднуються за змістом та інтонаційно, без допомоги сполучників

Номер слайду 14

Пряму мову записують з великої літери й беруть з обох боків у лапки.«Саме добра пора на полювання!» — подумав Лис Микита (І. Франко). Цар Плаксій велів сердито: «Хай із ними день при дні плачуть всі вкраїні діти» (В. Симоненко). Мовне спостереження

Номер слайду 15

Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то розділові знаки ставляться так: А : «П». А : «П?»А : «П!»

Номер слайду 16

Якщо пряма мова стоїть перед словами автора, то розділові знаки ставляться так:«П»,-а.«П?»-а.«П!»-а.

Номер слайду 17

Каже батько: «Сину , бережи свою країну!» «Сину, бережи свою країну!»-каже батько. Колективна робота Перепишіть речення, назвіть слова автора; поясніть розділові знаки

Номер слайду 18

Фізкультхвилинка. Встали враз рівненько, діти, Будемо ми всі радіти, Бо вже чогось ми навчились, Але трошечки втомились. Нахилились в лівий бік,Та ще вправо потяглися,Покрутились, покрутились, Стали рівно, зупинились. Аплодуймо всі собі! Допоможем всім в біді!Сіли разом знов за партуІ виконуєм завдання!

Номер слайду 19

Робота в групах1. Із окремих частин складіть речення з прямою мовою, пригадайте, з якого твору подані речення Проскануйте код, складіть одне речення з прямою мовою за захованим малюнком. Робота поодинці

Номер слайду 20

1. Пряма мова - це А власне мовлення. Б частина художнього тексту. В чуже мовлення, передане дослівно, без змін.2. Пряма мова супроводжується: А реплікою. Б власними словами. В словами автора3. Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченніА «Приступіть ближче, я вам усе розповім», — лагідно й солодко говорив Лис. Б Гарний соковитий баритон співає по радіо — «Моя душа, немов черешня». В «Не гальмуй, снікерсуй!» — підбадьорює мене на кожному кроці реклама. Г Маленький принц подумав: «З такої високої гори я зразу побачу всю планету». Виконайте тестові завдання. Робота в парах із взаємоперевіркою

Номер слайду 21

4. Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченніА «Нікого не чекаєш?» — у Бориному голосі звучить непідробне здивування. Б Наталочка зніяковіло пролепетала: «Ви, здається, говорили про шаблю?»В Кругловидий товариш мовив: «Казав я тобі, що справа темна». Г «Навряд чи там є щось, крім лісу,» — засумнівався тато.5. Позначте речення, що відповідає схемі А: «П, (... !?)» (розділові знаки опущено, велика літера замінена малою). А «Княже, - несподівано голосно вигукнув Добриня, - не вір цьому чоловікові». Б «Не чуєш, як літо пішло нашим городом?» - дивується мати. В Я відразу впізнаю Любин голос підводжуся на санях і гукаю через став: «Любо, не застуди голос!?» Г «Михайлику, хочеш побачити диво», - обертається до мене дядько Себастіян і грає засніженими віями.6. У реченні "Чого зажурився, мій любий козаче?" — питає дівчина вродлива слова автора стоять: А перед прямою мовою; В усередині прямої мови;Б після прямої мови; Г немає слів автора. Виконайте тестові завдання. Робота в парах із взаємоперевіркою

Номер слайду 22

Рефлексія Вправа «Долонька»

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Виберіть одне із завдань відповідно до своїх можливостей. Дібрати схеми до поданих речень1. «Земле мила, ти даси мені крила?» - питаю.2. Обіцяв я ланам і полям: «Я вернуся до вас, мої рідні!»3. З гордістю промовлю: «Я Україні син».4. Іду та людей питаю: «Де тут дорога до рідного краю?»5. «Повертайся в рідну хату», - шепоче сину тато.2. . Перепишіть речення та розставте розділові знаки. Викладач спитав Який сьогодні день? 2. Я відповів Дуже спекотний(О. Скрипка). 3. Хто це? почувся голос по той бік зачинених дверей (Д. Загул). 4. Бідолашний Недороль, йому таки самотньо подумала Аля (Г. Малик). 5. Стефа зауважила У нашому парку завелися білки (І. Коваль).3. Скласти речення за схемами1. «П», – а. 2. А: «П». 3. "П?!"- а.4. А: "П?!« 5. «П, – а, – п».

pptx
Додано
11 серпня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку