Дана презентація підійде для проведення мультимедійного уроку з історії України у 9 класі, на якому використовуються проектний, інтегрований, інтерактивний, проблемний методи навчання.
Тема уроку. Ліквідація кріпацтва та реформи 1860-1870-х рр. у Наддніпрянській Україні
Номер слайду 4
Проблема уроку. Чи спавдилося пророцтво Великого Кобзаря. Чи побачила мати свого сина і уродливого , і багатого, не одинокого , а жонатого на своїм , а не чужім полі?
Номер слайду 5
ПЛАНРеформи 60-70-х рр. ХІХ ст. – спроба модернізації адміністративно-політичного управління. Наслідки та історичне значення реформ.
Номер слайду 6
Після уроку ми зможемо. Пояснювати причини проведення буржуазних реформ 60-70-х рр. ХІХ ст. Характеризувати зміст реформ. Визначати наслідки реформ, давати їм історичну оцінку. Оперувати поняттями “гласний суд”, “земство”, “міська управа”, “загальна військова повинність”.
Номер слайду 7
Коло ідей. Що ви знаєте про ситуацію, яка панувала у соціально-економічному житті у середині ХIХ ст. у Російській імперії? Яким чином можна було б її змінити?
Номер слайду 8
Реформа ( від лат. – перетворюю, поліпшую) – політичне, економічне чи інше перетворення, що здійснює влада заради зміцнення чинного ладу.
Номер слайду 9
Цар-реформатор. Старший син Миколи І. За скасування кріпосного права отримав у російській історіографії епітет Визволитель. Здійснив ряд реформ: військову, земську, судову, 1861 скасував кріпосне право. З 1863року перейшов до реакційної внутрішньої політики, на його життя неодноразово відбувалися замахи, і в 1881 він був убитий терористичною групою народовольців. Олександр ІІ 1855-1881рр.
Номер слайду 10
Проблема уроку. Чи стали реформи Олександра ІІ першим кроком реформування Російської імперії?
Вивчення нового матеріалу 19 лютого виповнюється 160 років з часу скасування кріпацтва. З цієї нагоди одне з відомих видань має видрукувати спецвипуск газети. Сьогодні ви спробуєте себе у ролі редколегії та під моїм керівництвом створимо макет газети з нагоди цієї події. Назва нашої газети перед вами.(Тема уроку). Ви отримали домашнє випереджальне завдання, підготувати інформацію до своєї рубрики. Рубрика – одна із реформ Олександра ІІ. Вашим завданням було вивчити реформу, визначити її наслідки та придумати гучний заголовок у газету. (Учні представляють свої замітки у газету)
Номер слайду 14
Селянська реформа 1861 року. Сенсація. Росія програла, а селяни виграли: Кримська війна поклала початок звільненню кріпаків
Номер слайду 15
Селянська реформа 1861 року. Селяни заплатили за землю та за свою волю.(наслідки реформи)
Номер слайду 16
Заповнюємо таблицю Освітня реформа 1863 – 1864рр. Нарешті. Це сталося . Всі до школи навчатися. Курсистка. Художник М. Ярошенко, 1893 р. Фундуклеївська жіноча гімназія. Київ. З листівки початку XX ст М. Богданов-Бельський.”Усний рахунок”
Номер слайду 17
Заповнюємо таблицю Військова реформа 1864 – 1883 рр.Імперія формує міцну армію. Відмінили рекруцтво!!!Юнкер кавалерійського училища
Номер слайду 18
Земська реформа 1864 р. Детальніше про... діяльність земств. Земства опікувалися будівництвом шляхів сполучення місцевого значення, налагодженням поштової служби; утримували початкові та професійні школи, навчання в яких було безкоштовним; створювали лікарні, сиротинці; сприяли підвищенню культури землеробства селян, зокрема постачали насіння, сільськогосподарські машини, започатковували курси, виставки, сприяли розвиткові кооперативного руху та кредитних установ. Більшість справ земства фінансували самі. Засідання Херсонського земства — першого в Україні
Номер слайду 19
Судова реформа 1864 року – створює можливості для захисту гідності, здоров’я, майна у суперечці із представником будь – якої верстви. Буковецький Є.”У суді”
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Цензурна реформа 1865 р.
Номер слайду 22
Газета, яку створюємо під час виступів
Номер слайду 23
Метод «мозковий штурм»: обговорення проблемних питань. Чи справдилося пророцтво Великого Кобзаря. Чи побачила мати свого сина і уродливого , і багатого, не одинокого , а жонатого на своїм , а не чужім полі. Чи стали реформи Олександра ІІ першим кроком реформування Російської імперії? Яке значення мали реформи 60 – 70 років у Російській імперії?
Номер слайду 24
Значення реформ 60 – 70 – х рр. Реформи були першим кроком на шляху реформування Російської імперіїВони ознаменували перехід від феодалізму до капіталізму. Реформи створили основу для переходу від феодально – станового устрою Російської імперії до буржуазно – представницького. Вони прискорили розвиток капіталізму. Піднесли роль закону і права. Було закладено основи громадянського суспільства. Вони законодавче закріпили громадянські права населення. Виникли умови для економічного і політичного розвитку країни.style.colorfillcolorfill.typefill.on
Номер слайду 25
«Учнівський репортаж»Українські землі пережили не одну аграрну реформу. Як ви думаєте, чи сьогодні сільське господарство України потребує реформування? Якби ви були міністром сільського господарства, що б ви змінили негайно?
Номер слайду 26
https://naurok.com.ua/test/start/649914 Онлайн тест на платформі «На урок»
Номер слайду 27
Відео. Книга – мандрівка. Цукрові королі. Терещенки
Номер слайду 28
Домашнє завдання. Опрацювати параграф, дати відповідь на питання до нього. Заповнити таблицю. Вивчити основні поняття теми та дати.*Підготувати повідомлення на тему “Українські підприємці-меценати Харитоненки, Терещенки, Яхненки-Симеренки”.
Номер слайду 29
Заповнюємо таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реформа, дата її проведення. Зміст. Наслідки та історичне значення