Презентація до уроку розвитку мовлення Тема "Фразеологізми"

Про матеріал

Мета: дати учням загальні відомості про фразеологізми; вчити пояснювати значення фразеологізмів, правильно використовувати їх у мовленні; ознайомити із фразеологічним словником української мови; розвивати культуру мовлення, образне мислення; виховувати бажання здобути знання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ознайомлення з деякими найпоширенішими фразеологізмами. Урок розвитку зв’язного мовлення3 клас

Номер слайду 2

уважність і кмітливість;швидкість мислення;винахідливість;витримка і взаємодопомога

Номер слайду 3

Номер слайду 4

У царстві Нептуна – читайте газети! –Є й інші дива, таємниці, секрети. Але там панує мовчання велике,Бо в царстві Нептуна живуть без’язикі. А хто з язиком, той уміє роками. Надійно тримати язик за зубами.

Номер слайду 5

Фразеологізми – нероздільні стійкі словосполучення. Їх можна замінити одним синонімічним словом. Народ скаже, як зав’яже, а слово народу завжди правдиве.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«КРОКОДИЛЯЧІ СЛЬОЗИ»Цей вираз ґрунтується на старовинному повір’ї, начебто крокодил перед тим як з’їсти свою жертву плаче. Крокодилячі сльози – про удаване, нещире співчуття кому-небудь, лицемірні сльози.

Номер слайду 11

Гімнастика для очейза професором Ждановим

Номер слайду 12

РОБОТА В ГРУПІ

Номер слайду 13

ДОБРИЙ І ПОКІРНИЙБоже теля. Хоч мотузки крути. Хоч до рани прикладай. Хоч мички мич. Мухи не скривдить

Номер слайду 14

БАГАТОКури не клюють. Хоч лопатою горни. Як піску морського. Як цвіту по всьому світу. Ні проїхати , ні пройти

Номер слайду 15

ВТЕКТИДати драпака. Дати ногам волю. Накивати п’ятами. Аж п’яти горять. Унести ноги

Номер слайду 16

ЛЕДАРЮВАТИБайдики битиҐав ловити. Ані за холодну воду. Сидіти склавши руки. Сім неділь на тиждень справляти

Номер слайду 17

СХОЖІ, ОДНАКОВІОдного поля ягоди. Одного гніздечка птиціОдним миром мазаніЯк дві крапліОбоє рябоє

Номер слайду 18

РОЗУМНИЙ, ЗДІБНИЙМає голову на плечах. Світла голова. Має розум у головіГолова варить. Розуму палата

Номер слайду 19

РОБОТА В ПАРІ

Номер слайду 20

Добери до кожного фразеологізму антонімічну пару. Кіт наплакав. Рукою подати. Набрати в рот води. На сьомому небіЖити на широку ногу. Останнє віддасть. Розв’язати язика. Перебиватися з хліба на воду. Кури не клюють. У чорта на рогах. З батька рідного здере. Осипати попелом голову. Кури не клюють. У чорта на рогах. Розв’язати язика. Осипати попелом голову. Перебиватися з хліба на воду. З батька рідного здере

Номер слайду 21

Жив-був Краб-Словоїд.Їв слова він на обід. Ось поїв і наші з чаєм. Встав, яких не вистачає.

Номер слайду 22

_________ ЧЕСАТИЯЗИКА ЧЕСАТИ

Номер слайду 23

КУПУВАТИ ________ В МІШКУКУПУВАТИ КОТА В МІШКУ

Номер слайду 24

ЯК ______ НАПЛАКАВЯК КІТ НАПЛАКАВ

Номер слайду 25

ЖИТИ ЯК _____ З СОБАКОЮЖИТИ ЯК КІТ З СОБАКОЮ

Номер слайду 26

ЗАРУБАЙ СОБІ НА _________ЗАРУБАЙ СОБІ НА НОСІ

Номер слайду 27

ВПІЗНАЙ ФРАЗЕОЛОГІЗМ

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

ЯЗИК ДО КИЄВА ДОВЕДЕ

Номер слайду 31

ДОМАШНЄЗАВДАННЯ

Номер слайду 32

Добери до кожного фразеологізму синонімічну пару і заміни одним словом. Золоті руки. Як оселедців у бочціІ за холодну воду не братися. Знімати стружку. Ні пари з вуст. Точити ляси. Правити теревеніТримати язик за зубами. Намилити шию. Майстер на всі руки. Сидіти склавши руки. Яблуку ніде впасти

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ковальова Олена
    Дякую! Чудовий матеріал)))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Крицька Любов Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
5253
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку