Урок "Створення діалогу за аналогією"

Про матеріал

Допоміжний матеріал-план до уроку "Створення діалогу за аналогією" допоможе вчителю методично правильно спланувати роботу на уроці української мови в 3 класі.

Перегляд файлу

Створення діалогу за аналогією до зразка

підготувала вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 93

Чилигіна Вікторія Вікторівна

 

Вчитель – Сьогодні на уроці нам треба створити діалог за аналогією до зразка.

  • І перш ніж ми приступимо до цієї роботи , давайте повторимо, що таке тема і мета тексту , які бувають стилі мовлення залежно від ситуації.
  • Ці знання нам знадобляться, щоб зіставити тексти, визначити тему, мету, стиль мовлення і скласти діалог, використовуючи подану інформацію.
  • Що ми можемо назвати текстом?

Учень. ( Текст – це речення , які зв’язані між собою за змістом і розміщені в певній послідовності. )

Вчитель. - Що таке мета?

Учень. ( Мета тексту – головне , про що хотів сказати автор )

Вчитель. -Тема тексту ?

Учень. ( Тема тексту – те, про  що розповідають всі речення разом. Тема часто називається в заголовку. )

Вчитель. -Які стилі мовлення ви знаєте ?

Учень. ( Розмовний, науковий, художній, публіцистичний, діловий. )

Вчитель. - Який стиль ми називаємо розмовним ?

Учень. ( Розмовний стиль – це використання розмовної лексики, складається з простих речень. )

Вчитель. - А науковий стиль?

Учень. (Науковий стиль – логічний і послідовний виклад, відсутність розмовних слів.)

Вчитель. – Перед вами знаходяться записи . Давайте ознайомимся з ними і виконаємо завдання .

  • Прочитайте записи.

( Діти читають )

Вчитель. - Чи можна їх назвати текстами ? Доведіть.

Учень.  ( 1-й текст логічно і послідовно викладений , речення об’єднані однією темою, мета цього тексту : довести , що Європа – це континент , на якому розташовані багаті і розвинуті країни. )

Вчитель. – Де можна зустріти такий текст ?

Учень . –( У підручнику з природознавства, в енциклопедії )

Вчитель. – Тому до якого стилю мовлення можна його віднести ?

Учень. – ( До наукового)

Учитель. – А який це тип тексту ?

Учень. – ( Це – розповідь )

Вчитель. – Так. Це – розповідь.

  • Що ви можете сказати про другий текст ?

Учень. ( Другий текст записаний в розмовному стилі, бо він складається із питань і відповідей. Це текст – діалог. )

Вчитель. – До якого стилю мовлення можна віднести діалог ?

Учень. ( До розмовного стилю. )

Вчитель. – Що обєднує ці два тексти ?

Учень. ( Обєднує тема: розповідь про Європу )

Вчитель. – Зараз ви переглянете презентацію про Європу , і відомості з неї та інформацію текстів використаєте у діалогах, які будете самостійно складати в парах.

( Перегляд презентації ) 

Вчитель. – Тепер приступаємо до роботи.

( Учні складають діалоги)

Бажаючі учні розказують або зачитують складені діалоги  в парах.

Підсумок.

 

 

1

 

docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
2373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку