Допоміжний матеріал-план до уроку "Створення діалогу за аналогією" допоможе вчителю методично правильно спланувати роботу на уроці української мови в 3 класі.
Створення діалогу за аналогією до зразка
підготувала вчитель початкових класів Запорізької гімназії № 93
Чилигіна Вікторія Вікторівна
Вчитель – Сьогодні на уроці нам треба створити діалог за аналогією до зразка.
Учень. ( Текст – це речення , які зв’язані між собою за змістом і розміщені в певній послідовності. )
Вчитель. - Що таке мета?
Учень. ( Мета тексту – головне , про що хотів сказати автор )
Вчитель. -Тема тексту ?
Учень. ( Тема тексту – те, про що розповідають всі речення разом. Тема часто називається в заголовку. )
Вчитель. -Які стилі мовлення ви знаєте ?
Учень. ( Розмовний, науковий, художній, публіцистичний, діловий. )
Вчитель. - Який стиль ми називаємо розмовним ?
Учень. ( Розмовний стиль – це використання розмовної лексики, складається з простих речень. )
Вчитель. - А науковий стиль?
Учень. (Науковий стиль – логічний і послідовний виклад, відсутність розмовних слів.)
Вчитель. – Перед вами знаходяться записи . Давайте ознайомимся з ними і виконаємо завдання .
( Діти читають )
Вчитель. - Чи можна їх назвати текстами ? Доведіть.
Учень. ( 1-й текст логічно і послідовно викладений , речення об’єднані однією темою, мета цього тексту : довести , що Європа – це континент , на якому розташовані багаті і розвинуті країни. )
Вчитель. – Де можна зустріти такий текст ?
Учень . –( У підручнику з природознавства, в енциклопедії )
Вчитель. – Тому до якого стилю мовлення можна його віднести ?
Учень. – ( До наукового)
Учитель. – А який це тип тексту ?
Учень. – ( Це – розповідь )
Вчитель. – Так. Це – розповідь.
Учень. ( Другий текст записаний в розмовному стилі, бо він складається із питань і відповідей. Це текст – діалог. )
Вчитель. – До якого стилю мовлення можна віднести діалог ?
Учень. ( До розмовного стилю. )
Вчитель. – Що об’єднує ці два тексти ?
Учень. ( Об’єднує тема: розповідь про Європу )
Вчитель. – Зараз ви переглянете презентацію про Європу , і відомості з неї та інформацію текстів використаєте у діалогах, які будете самостійно складати в парах.
( Перегляд презентації )
Вчитель. – Тепер приступаємо до роботи.
( Учні складають діалоги)
Бажаючі учні розказують або зачитують складені діалоги в парах.
Підсумок.
1