ОСІНЬОблітають квіти, обриває вітер пелюстки печальні в синій тишині. По садах пустинних їде гордовито осінь жовтокоса на баскім коні. В далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь їде навмання. В’яне все навколо, де пройдуть копита, золоті копита чорного коня. Облітають квіти, обриває вітер пелюстки печальні й розкида кругом. Скрізь якась покора в тишині розлита, і берізка біла мерзне під вікном. Володимир Сосюра
Осінь (яка?) щедра, багата, чарівна, казкова, барвиста, багряна…Погода (яка?) тиха, привітна, прохолодна, дощова …. Небо (яке?) синє, сіре, безхмарне, ласкаве, прозоре, низьке, похмуре…Дерева (які?) золотисті, замріяні, святково вбрані, горді, різнобарвні, позолочені, в очікуванні, багряні…Листя (яке?) золоте, бурштинове, жовте, червоне, багряне, зелене, різьблене…Словникова робота
Мовна скарбничка. Оберіть словосполучення, які використаєте у своїй роботіЖовто-зелена сукня; тривожно-червоне вбрання; тремтять листочки; стоять непокірно; танцюють замріяно; обриває безжалісно; золотокоса чарівниця; сиплеться золоте намисто; замовкають пташині хори; торкнулася непомітно; неначе човники; мов зірочки; неначе метелики; баский* кінь______________________*Баский – дуже швидкий, прудкий, жвавий.
Складання плану. Пригадайте, діти, з яких частин складається текст?Текст складається з трьох частин.1. Зачин – речення, у яких висловлюється загальне враження про предмет чи явище.2. Основна частина – речення, у яких називаються ознаки предмета чи явища.3. Кінцівка – речення, у яких робиться висновок до всього сказаного; висловлюється ставлення автора до описуваного предмета чи явища.
1. Добери заголовок до свого твору.2. Дотримуйся структурних частин твору (зачин, основна частина, кінцівка). Пам’ятай, що кожна частина тексту пишеться з абзацу.3. Користуйся матеріалом словникової роботи та мовної скарбнички.4. Текст твору уважно опрацюй на чернетці, а потім запиши в робочий зошит. Самостійна робота