Рей Бредбері - один із найвідоміших американських письменників-фантастів XX століття. Він написав близько 400 творів різних жанрів. Його твори перекладені на 38 мов світу. За мотивами його творів знято понад 50 фільмів і телесеріалів. У 2000 році астероїду, відкритому в 1992 році, присвоєно ім'я Рея Бредбері.
Р. Д. Бредбері народився 22 серпня 1920 року в простій родині (батько Леонард Сполдінг - Бредбері працював електромонтером, мати за національністю шведка, особливо захоплювались кіномистецтвом). Світ фантастики полонив Рея ще з дитинства. Ім'я Дуглас дали хлопчику на честь знаменитого актора кіно Дугласа Фербенкса. Виховувався у великій сім'ї, оточений люблячими родичами. Почав писати, за його словами, у дванадцять років.
З 1942 року Бредбері повністю присвячує свій час літературній роботі, створюючи до 52 оповідань на рік. Р. Д. Бредбері писав фантастичні твори; розробляв інтер’єр космічного корабля; виступав з публічними лекціями з питань науково-технічного прогресу; консультував представників різних професій: від спеціалістів космічної галузі до чиновників; брав участь у створенні мультиплікаційних фільмів, телесеріалів. Бредбері бачить все більший розвиток науки і техніки, нових технологій, з'являються нові захоплення у людей. А поряд все менша увага до Землі, до природи, до мистецтва. Він пише фантастичні оповідання, бо фантастика про майбутнє допомагає жити в теперішньому. Рей Бредбері стверджував, що "Фантастика - це реальність, доведена до абсурду".
Шедевр (фр.chef-d`oeuvre) - “вища робота”, “вінець праці”) - унікальне, неперевершене творіння, вище досягнення мистецтва майстерності. Фанта́стика (від дав.-гр. φανταστική — мистецтво уяви, фантазія) —жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих уявних елементів створюється світ, відмінний від світу сьогоденного, реального. Абсýрд (від лат. absurdus — немилозвучний) — безглуздість, нісенітниця, те, що суперечить здоровому глузду. Також незвичайний, нелогічний, дивний випадок або феномен, котрий не має сенсу, значення у розумінні людини та вважається протиріччям. Си́мвол (з грец. знак) — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття. Словникова робота.
“Мона Ліза” («Джоконда»)Повна назва картини “Портрет пані Лізи дель Джокондо”. Картина знаходиться в Луврі (Париж, Франція). Вона прийшла до нас з XV століття. Це портрет Лізи де Антоніо де Нольдо Герардін , дружини дворянина з Флоренції Франческо дель Джокондо. А посмішка Джоконди — одна з найвідоміших загадок в історії живопису. Кожен сприймає цю посмішку по-своєму, комусь вона здається ніжною, комусь грайливою, сумною, іронічною — трактувань безліч. Саме усмішка Джоконди стала “героєм” оповідання американського письменника Рея Бредбері “Усмішка”.
Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка»Оповідання Рея Дугласа Бредбері «Усмішка» гостро заторкує проблему руйнування духовних цінностей. Занепад цивілізації: Зображення світу, де люди втратили зв'язок з мистецтвом, красою, знаннями. Панування радіоактивних пусток, руїн, ворожості. Знищення книг, картин, музики - символів духовної культури. Деградація особистості: Люди втратили сенс життя, мету, емоції. Панують примітивні інстинкти: страх, жорстокість, байдужість. Знищення краси стає нормою життя. Втрата зв'язку з минулим: Люди не цінують історичну спадщину, руйнують пам'ятки. Нехтування знаннями, наукою, мистецтвом.Існування в темряві безграмотності та примітивності.
Висновок: Оповідання «Усмішка» - це застереження людству про небезпеку втрати духовних цінностей. Це заклик до збереження культурної спадщини, творення добра, краси, людяності. Мистецтво - це сила, яка може змінити світ на краще. Бредбері вірив, що духовні цінності - це основа людської цивілізації. Збереження та розвиток цих цінностей - це запорука щасливого майбутнього для людства.