Презентація до уроку "Трагедія "Ромео і Джульєтта" В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів."

Про матеріал
Урок починається з розповіді про театр шекспірівської доби, тому презентація містить фото сучасної реставрації театра "Глобус", розповідь про джерела трагедії "Ромео і Джульєтта". Діти вже знайомі зі змістом трагедії, тому аналізуємо текст, спираючись на окремі уривки, що надані у підручнику. Надаю ілюстрації, щоб учні визначили, який з епізодів проілюстровано.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Трагедія “Ромео і Джульєтта” В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. ТЛ Поглиблення поняття про трагедію

Номер слайду 2

Театр шекспірівської доби. У 1576 р. столяр Джеймс Бербедж, батько знаменитого драматурга Річарда Бербеджа, побудував у передмісті Лондона стаціонарний театр. Протягом недовгого часу з'явився другий. А до кінця століття у Лондоні налічувалося вже 9 театральних споруд. Найбільшим із них був «Глобус», який побудував у 1599 році той же Бербедж.«Глобус» за своєю архітектурою нагадував поріг готелю: великий овальний простір був огороджений високою дерев'яною стіною. Під час вистави двір заповнювався бідняками — платили за вхід усього одне пенні. Вздовж внутрішньої стіни були влаштовані галереї для багатих жителів міста. Дехто міг сидіти прямо на сцені. Передня частина сцени була розташована просто неба, задня частина — прикрита навісом. Декорацій у сучасному розумінні цього слова не було. За часів Шекспіра іноді навіть писали на папері: «Ліс» або «Площа»; вивішували надписи, щоб глядачі зрозуміли, де відбувається дія п'єси. Однак дуже багатими були костюми акторів: їх шили з шовку та атласу, прикрашали справжніми перлинами. Як і за часів давньогрецьких театрів, в англійському театрі усі ролі виконувалися чоловіками. Якщо вистава затримувалася, глядачі жартували: «Королева голиться».

Номер слайду 3

«Глобус» (в перекладі означає «земна куля») вважався самим більшим з лондонських театрів, він підняв завісу в 1599р. Споруда «Глобус» виглядала так, як показано на фото (наступний слайд). Театр було прикрашено великим глобусом з надписом: «Увесь світ лицедіє». Шекспір писав для різних верств населення, але основною його аудиторією були глядачі з народу. У 1613р. дерев’яна будівля «Глобуса» згоріла ( під час вистави «Генріха VІІІ» театральна гармата невдало вистрелила, вогонь запалив солом’яний навіс над сценою). Театр було збудовано з каміння і відкрито знову в 1614р. У 1642р. «Глобус» звкрився, а через два роки будівлю знесли. Ознайомлення з театральним словником. Театр – (з грец.) місце для видовищ та й саме видовище. Драматургія - література для сцени. Лицедіяти – 1)грати на сцені, 2)прикидатися. Трагедія – жанр драми. В її основі зіткнення сильних характерів, яке обов’язково закінчується смертю героїв.

Номер слайду 4

Театр “Глобус”. Сучасна реконструкція

Номер слайду 5

Історія створення трагедії “Ромео і Джульєтта”Сумніших оповідей не знайдете,Ніж про любов Ромео і Джульєтти. В. Шекспір (пер. І. Стешенко) Історія створення трагедії Шекспіра «Ромео і Джульетта» сягає своїм корінням у народні сказання про двох італійських закоханих і їх художні обробки (Луїджі де Порто «Новознайдена історія двох благородних закоханих і їх сумної смерті, що сталася у Вероні за часів синьйора Бартоломео делла Скалло» (1524); Маттео Банделло «Чотири книги новел» (1554); Луїджі Ґрото «Адріана» (1578). Сюжет п’‎єси був розроблений Шекспіром на основі поеми Артура Брука «Трагічна історія Ромеуса і Джульєтти» (1562).

Номер слайду 6

Зміст трагедіїПодії драми Шекспіра, як і старовинної легенди. відбуваються в італійському місті Вероні за часів герцога делла Скала. Вже пролог п’єси створює у читача (глядача) відповідний настрій і вводить його у створений фантазією митця світ, де вирують глибокі почуття, яким стають на заваді закони родової помсти та феодальна мораль. Прочитайте пролог (у перекладі Василя Мисика). Два доми, рівно поважа́ні й славні,в Вероні красній, місці наших дій,знов починають свої чвари давній чужою кров’ю кроплять розлад свій. З лон тих домів — рокована, нещасна —коханців пара у життя іде,і їх загибель — люта, передчасна —край ворожнечі батьківській кладе. Любов, що їм життя розбити має,і довга ворожнеча двох родин, що тільки з смертю їх дітей сконає,за дві години наш перейдуть кін. Прислухайтеся ж вухом небайдужим,ми працею всі вади надолужим.

Номер слайду 7

Ромео і Джульєтта борються за своє щастя; в цій боротьбі вони приречені на загибель: «Сумна їх доля привела до згуби!» Але у творі великого гуманіста навіть їхня смерть стає гімном коханню. «Головна пропаганда її, - писав про трагедію Іван Франко, - той чар молодості і свіжості, те поетичне сяйво, яким облито всі фігури…”- Розкажіть, з чого починається трагедія. Які факти говорять про те, що ворогування сімей Монтеккі та Капулетті обтяжують їх представників?Чому слуги обох родин намагаються влаштувати бійку?Як реагують господарі на сварку між слугами обох родин?

Номер слайду 8

В трагедії відображене кровне ворогування між двома знатними родинами. Ніхто не пам’ятає, з чого воно почалося, але лише тільки стикаються слуги, так з домів вибігають господарі і починається взаємне вбивство, гинуть люди, ні в чому не винні (Меркуціо). - Як ви розумієте передсмертне прокляття Меркуціо: «Чума на ваші дві родини»? (дія ІІІ, сц.1) Це ворогування отруює життя усій Вероні. Її ненавидять усі горожани! Недарма, почувши шум наступної битви, біжать люди, хватаючи в руки що попаде. Таке ж відношення до неї в освічених людей. Вмираючи, Меркуціо й говорить ці слова. Але кровна ворожнеча не завадила Ромео і Джульєтті покохати один одного. Згадайте, коли й за яких обставин це сталося. Чому Капулетті, почувши від Тібальта, що Ромео знаходиться у його будинку, наказує терпіти?Прочитайте діалог Ромео і Джульєтти зі сцени 5 (підр. сс. 194 – 195). Коли для закоханих відкрилася жахлива правда?Сцена 2 другої дії читається у особах (сс. 195 – 197 підручника).

Номер слайду 9

- Чому Лоренцо, духівник Ромео, погодився повінчати закоханих таємно?Які страшні події затьмарили щастя молодят?Батьки Джульєтти домовляються з графом Парісом про весілля з Джульєттою через три дні. Чому вирішено діяти так поспішно?Яку несподівану пораду отримує Джульєтта від брата Лоренцо? (Дія 4, сцена 1)Чи склалося все так, як загадав брат Лоренцо?Чому Ромео змушений убити Паріса?Ромео бачить Джульєтту в склепі. Він не знає, що вона не померла, й вкорочує собі віку. Яким чином?Брат Лоренцо приходить на кладовище, бачить страшну картину, й тут прокидається Джульєтта. Що він їй пропонує?Чи послухалася Джульєтта ченця?Прочитайте фінал трагедії. Чи можна вважати його оптимістичним?

Номер слайду 10

Композиція твору. Композиція трагедії на рівні фабули має симетричну побудову. У першій дії відбувається зіткнення між слугами Капулетті і Монтеккі, потім між племінниками останніх — Тибальтом і Бенволіо, далі на сцені з’‎являються голови ворогуючих сімей, князь Верони і Ромео. У третій дії зіткнення між Капулетті і Монтеккі повторюється: цього разу в бійці беруть участь родич князя і друг Ромео — Меркуціо і Тибальт, а також Тибальт та Ромео. Результат першої дуелі — смерть Меркуціо, результат другої — смерть Тибальта. Зіткнення закінчується виходом на сцену подружжя Капулетті і Монтеккі, а потім князя, який виголошує вбивче для Ромео рішення про вигнання з Верони. Друга і четверта дії п’‎єси присвячені розвитку любовної лінії: у другій дії відбувається зізнання Ромео і Джульєтти та підготовка їх до вінчання, у четвертій — Джульетта, яка намагається уникнути повторного шлюбу, встає на страшний шлях возз’‎єднання з коханим чоловіком. Смерть дівчини в кінці твору є природною і з погляду історичних норм, і з позиції описаної пристрасті: Джульетта не могла жити без Ромео, не стало Ромео — не стало й Джульєтти.

Номер слайду 11

Які епізоди твору проілюстровані?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Фінальна сцена трагедії

Номер слайду 17

Робимо висновки. Ми побачили, що забобони призвели до загибелі багатьох людей, але сумуємо насамперед за Ромео і Джульєттою, тому що вони виявилися вищими за упередження та ворожнечу. Основна ідея п’‎єси полягає в утвердженні нових моральних цінностей, притаманних людині епохи Відродження. Герої, почуттями яких керує пристрасть, виходять зі звичних рамок традицій: Ромео йде на таємний шлюб, Джульетта не розігрує із себе сором’‎язливу леді, і обоє вони готові йти проти волі батьків і суспільства, щоб бути разом.

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Простежити за еволюцією образів Ромео і Джульєтти. Скласти сенкани “Ромео”, “Джульєтта”.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Венета Любов Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шепілко Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Поїзд Валентина Савівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Абрамчук Катерина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Черняєва Наталія Василівна
    Щиросердечно дякую!Чудова робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
23206
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку