27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Презентація до уроку у 5 кл. "Приголосні дзвінкі і глухі, тверді й м'які"

Про матеріал

Мета уроку: закріпити знання учнів про звуки мовлення, навички правильно вимовляти голосні й приголосні звуки; формувати вміння розрізняти приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; розвивати мислення, вміння узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, відбирати головне.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як звуки мови виникають? Що творить їх і де? Повітря до гортані З легень спочатку йде. Там звуки завібрують – І голос всі почують. Шість звуків вільно можна Співати як пісні. Ці звуки кожен знає. Як звем їх?Назвіть голосні звуки і проспівайте кожен з них. Чому ми не можемо проспівати приголосні?

Номер слайду 2

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі

Номер слайду 3

М е т а:закріпити знання учнів про звуки мовлення, навички правильно вимовляти голосні й приголосні звуки;формувати вміння розрізняти приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі;розвивати мислення, вміння узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, відбирати головне.

Номер слайду 4

Запам’ятайте!З 32 приголосних звуків в українській мові22 твердих і 10 м’яких. Деякі приголосні звуки становлять пари за твердістю-м’якістю. [Й] завжди м’який і не має парного серед твердих. Губні [б], [п], [в], [м], [ф], шиплячі [ж], [ч ], [ш ], [дж] та звуки [г], [к], [х], [r] не мають парних м’яких. Ці звуки можуть пом’якшуватися перед [і], а зрідка й перед іншими голосними: біг, місто, чітко, шість, гірко, хімія, свято, річчю, роздоріжжя.

Номер слайду 5

Дзвінкі глухі не мають пар:[б] - [п] [л][д] - [ т] [м][з] - [с] [н][дз] - [ц] [р][ж] - [ш] [в][дж] - [ ч][г] - [х][r] - [к] - [ф]

Номер слайду 6

Вибірковий диктант. У І колонку записати слова, що починаються дзвінкими приголосними, у ІІ - глухими. Спитати, фронт, кобзар, розсипати, йод, скеля, легко, чітко, місток, подруга, дзвінок, свято, безнадійний, фіолетовий, джерело,розмова.

Номер слайду 7

Гра «Четверте зайве»у кожній групі звуків закреслити зайве[д ], [г], [ж], [ф][й ], [в], [д], [б][а ], [о], [н], [у][ц'], [з], [с'], [д'][ г], [к], [х], [ф][г], [ш], [ф], [и]

Номер слайду 8

До поданих доберіть слова, які відрізняються від них тільки м’яким, парним твердому приголосному звуком. Запишіть пари слів. Шал, красен, сіл, постіл, лак, раса, п’ят.

Номер слайду 9

У словах першої групи замінити початковий, а другої – кінцевий дзвінкий приголосний на глухийІ група. Билина, голод, драп, душ, rава, зірка, жити.ІІ група. Гриб, проріз, міг, мимохідь, газ, лоб, серб. Зразок. Дон – тон; паз – пас.

Номер слайду 10

Кросворд. Вписати букви, які утворюють слова, що відрізняються тільки одним звуком – парним глухим або дзвінким приголосним{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} г х ж ш

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}каrазаса

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Вивчити § 15 (с.131, 133), написати вправу 246

pptx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
8598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку