Презентація до уроку у 5 кл. "Приголосні дзвінкі і глухі, тверді й м'які"

Про матеріал

Мета уроку: закріпити знання учнів про звуки мовлення, навички правильно вимовляти голосні й приголосні звуки; формувати вміння розрізняти приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі; розвивати мислення, вміння узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, відбирати головне.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як звуки мови виникають? Що творить їх і де? Повітря до гортані З легень спочатку йде. Там звуки завібрують – І голос всі почують. Шість звуків вільно можна Співати як пісні. Ці звуки кожен знає. Як звем їх?Назвіть голосні звуки і проспівайте кожен з них. Чому ми не можемо проспівати приголосні?

Номер слайду 2

Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі

Номер слайду 3

М е т а:закріпити знання учнів про звуки мовлення, навички правильно вимовляти голосні й приголосні звуки;формувати вміння розрізняти приголосні тверді й м’які, дзвінкі й глухі;розвивати мислення, вміння узагальнювати й систематизувати вивчений матеріал, відбирати головне.

Номер слайду 4

Запам’ятайте!З 32 приголосних звуків в українській мові22 твердих і 10 м’яких. Деякі приголосні звуки становлять пари за твердістю-м’якістю. [Й] завжди м’який і не має парного серед твердих. Губні [б], [п], [в], [м], [ф], шиплячі [ж], [ч ], [ш ], [дж] та звуки [г], [к], [х], [r] не мають парних м’яких. Ці звуки можуть пом’якшуватися перед [і], а зрідка й перед іншими голосними: біг, місто, чітко, шість, гірко, хімія, свято, річчю, роздоріжжя.

Номер слайду 5

Дзвінкі глухі не мають пар:[б] - [п] [л][д] - [ т] [м][з] - [с] [н][дз] - [ц] [р][ж] - [ш] [в][дж] - [ ч][г] - [х][r] - [к] - [ф]

Номер слайду 6

Вибірковий диктант. У І колонку записати слова, що починаються дзвінкими приголосними, у ІІ - глухими. Спитати, фронт, кобзар, розсипати, йод, скеля, легко, чітко, місток, подруга, дзвінок, свято, безнадійний, фіолетовий, джерело,розмова.

Номер слайду 7

Гра «Четверте зайве»у кожній групі звуків закреслити зайве[д ], [г], [ж], [ф][й ], [в], [д], [б][а ], [о], [н], [у][ц'], [з], [с'], [д'][ г], [к], [х], [ф][г], [ш], [ф], [и]

Номер слайду 8

До поданих доберіть слова, які відрізняються від них тільки м’яким, парним твердому приголосному звуком. Запишіть пари слів. Шал, красен, сіл, постіл, лак, раса, п’ят.

Номер слайду 9

У словах першої групи замінити початковий, а другої – кінцевий дзвінкий приголосний на глухийІ група. Билина, голод, драп, душ, rава, зірка, жити.ІІ група. Гриб, проріз, міг, мимохідь, газ, лоб, серб. Зразок. Дон – тон; паз – пас.

Номер слайду 10

Кросворд. Вписати букви, які утворюють слова, що відрізняються тільки одним звуком – парним глухим або дзвінким приголосним{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} г х ж ш

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}каrазаса

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Вивчити § 15 (с.131, 133), написати вправу 246

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Жайворонок Наталія Валеріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Натха Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
46199
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку