Презентація до уроку української літератури у 5 класі "Творимо загадки". Діти вчаться складати власні загадки за допомогою творчих завдань, розвиваючи свою уяву, мислення, зв'язне мовлення .
Одне з найповніших зібрань для масового читача «Українські народні загадки», К., 1963 Загадки — своєрідний і дуже давній вид народної творчості. В сиву давнину загадкам надавали магічного значення, вони були пов'язані з культовими обрядами й звичаями, в них помітні сліди первісного світогляду. Вміле відгадування загадок вважалося ознакою розуму і щасливої вдачі. Загадки служили засобом випробовування мудрості, зрілості людини. Усіх загадок, складених українцями, і не порахувати. Однак у нас є можливість поповнити скарбницю мудрості нашого народу новими перлами за допомогою своєї фантазій та ерудиції.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 2
Щоб скласти загадку потрібно знати: Загадки можуть бути побудовані у формі розповідного чи питального речень. Загадки можуть бути написані як прозовою, так і віршованою мовою. Загадки можуть складатися за такими ознаками: за зовнішнім виглядом об'єктів зображення; за дією, яку вони виконують; за властивостями чи призначенням предметів; на основі протиставлення. За тематикою загадки є дуже різноманітними: про явища природи, про людину, про рослинний та тваринний світ, про духовне життя людини, про трудову діяльність, про предмети побуту, про знаряддя праці.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 3
Розминка для розуму Перетворіть прислів’я на загадки. Прислів’я. Загадка. Праця людей годує. Що годує людей?У страху очі великі. Вовка ноги годують. Земля найбагатша, вода найсильніша. Наймиліше у світі – сон. Правда у вогні не горить, у воді не тонеstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 4
Знайдіть схожість. У польової ромашки та яскравого сонечка. У літнього дощу і грона стиглого винограду. У ранкової роси та розсипаного намиста. У сніжинок на вітах дерев та пухнастих котиках, що дрімають. У срібного місяця на зоряному небі та гострого серпика, яким жнуть пшеницю. В осіннього листочка, що впав у воду, та маленького кораблика, що пливе по морю. У блискавки та Жар- птиці.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 5
Творимо загадку разом І. Обираємо об’єкт для зображення. ІІ. Даємо відповіді на запитання: 1) Який цей об’єкт? Яскраве, гаряче, палюче, вогненне, кругле… Сонечко 2) Які дії виконує? Вдень світить, вночі ховається, гріє, палає, котиться по небу… 3) Яке призначення, які має властивості?Зігріває землю, освітлює все навколо, приносить радість, дарує життя… 4) На що схожий?Колесо, паляницю, тарілку, ромашку… style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 6
ІІІ. Поєднуємо за змістом отримані відповіді: Вогненне колесо по небу котиться. Гаряча паляниця до столу згодиться. На небі палає – землю зігріває. Кругленька тарілочка, як ясная зірочка,Вдень яскраво сяє, вночі спать лягає. Розцвіла ромашка на небеснім полі,Світла й радості принесла доволі. Склади власні загадки про блискавку, сніжинки, місяць та зорі, дощ, росу, осіннього листочка. style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type