Презентація до уроку української літератури в 6 класі НУШ "Володимир Арєнєв. «Сапієнси». Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби і обов'язку у творі»

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення уроку української літератури "Володимир Арєнєв. «Сапієнси». Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби і обов'язку у творі» в 6 класі НУШ за Модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.: різні види організації навчальної діяльності, що спонукають аналізувати літературно-мистецький матеріал по темі, аналізувати твір, висловлювати та доводити власну думку, формувати уважного, свідомого читача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Володимр Арєнєв «Сапієнси». Пригоди друзів Сашка Ненарока й Мишка Неборака. Проблема дружби й обов’язку у творі.

Номер слайду 2

До якого жанру належить твір «Сапієнси»?Науково-фантастична повість — середній за обсягом фантастичний епічний твір, у якому змальовано не реальні, але науково вірогідні явища і події. Доведіть, що повість «Сапієнси» за жанром пригодницька науково-фантастична. Поясніть назву твору. Підказка: Ноmо sapiens-розумні люди. Мабуть, вона відображає одну з головних тем твору - що робить нас людьми і чи завжди ми поводимося розумно. Герої намагаються знайти відповідь на це складне філософське запитання. ПРИГАДАЙМО

Номер слайду 3

У лабіринті прочитаного. Де і коли відбуваються події повісті?Опишіть, якою показана Україна через 150 років. Події ж відбуваються в далекому майбутньому — 2178 році. У ньому змінилося все: транспорт літає, роботоняні працюють у школі, експонуються виставки марсіанських хижих орхідей, повучі бігають вулицями міста, попередають про погану поведінку учня. Вони надсилаються вчителями до батьків. А вигляд у них! Чорно-помаранчева конструкція, схожа на суміш павука та оси. Має вісім еластичних ніг та надміцний корпус із камерами. І це не всі зміни, які чекають у майбутньому читачів. Смартфони замінили фродики, а всесвітню павутину — Грибниця. На перервах дітлахи грають у поттербол, щось на кшталт славнозвісного квідичу. Та є і те, що залишилось незмінним. Це реклама: така ж надокучлива та лунає гучно і звідусіль.

Номер слайду 4

Чи є проблеми, які залишились такими ж, як і в наш час? Так. Наприклад, як приховати від батьків зауваження вчителя, як завести дружбу, як розібратися зі своїми почуттями. У лабіринті прочитаного. Якими ми бачимо школярів майбутнього?Для них не проблема злітати в космос, дізнатися будь-яку інформацію, під’єднавшись до удосконаленого варіанту інтернету — до Грибниці, чи політати на реактивному наплічнику. Які із зазначених у творі винаходів уже почали деякою мірою застосовувати в наш час? Клонування, висаджування на інші планети, паски безпеки.

Номер слайду 5

Досліджуємо сюжет повістіЗав’язка:хлопці вступають у Школу зореплавства. Експозиція:знайомство із головними героями повісті Мишком та Сашком, їх родинами, полювання на повучів. Розвиток дії:пригоди друзів на кораблі; зустріч з люстерником; зникнення Сашка; боротьба з аватарами люстерника. Кульмінація:загибель адмірала Оксеника. Ров’язка:учні повернулися на борт корабля, зустріч Мишка та мами, аварійний стрибок..

Номер слайду 6

Вправа «Асоціативний кущ»Отже, яким ми уявляємо майбутне, створене фантазією письменника? Загадковим. Космічним. Технологічним Науковим. Веселим. Небезпечним. Фантастичним. Оптимістичним

Номер слайду 7

Характернизуємо героів повістіПорівняйте друзів Мишка Неборака та Сашка Ненарока. Зверніть увагу на їх вік, стосунки з батьками, друзів, вчинки, ставлення до реальності, риси характеру

Номер слайду 8

трохи відкритіший і бешкетніший,безтурботний, багато фантазує,хизуєтьсяреаліст,обережний, переживає за батька,піддає сумніву слова Сашка,більш відповідальний, розумний і потаємний сучасні, дотепні, кмітливі й розумні, здатні на самопожертву, сміливі, допитливі, не позбавлені сумнівів, цікавляться технікою. Опановуємо компаративістику. Сашко Ненарок: Мишко Неборак:

Номер слайду 9

Охарактеризуйте подругу хлопців Алісу Шелдон. Аліса Шелдон -  рішуча, врівноважена, і також не в тім’я бита, як і хлопці; вона неодноразово витягує друзів-бешкетників із халепи. Чимось вона схожа на улюбленицю багатьох поколінь читачів Герміону, от тільки дівчина не настільки зациклена на навчанні. Дівчина-підліток, яка має розум, сміливість та рішучість. Вона є однією з небагатьох, кому Мишко розповідав майже все і яка взяла на себе обов’язки капітана під час критичних ситуацій. Ставлення Ненарока до Аліси можна описати як повагу та довіру, які він проявляє, призначаючи її капітаном у важливий момент. Підтвердження цього можна знайти у фразі: «Ти тепер капітан — і маєш поводитися бездоганно. А ми вже в разі чого подбаємо, щоб ти лишилася поза всякими підозрами.»Хоч вони різні, та їх об’єднує дружба. Що об’єднує цих героїв?Хоч вони різні, та їх об’єднує дружба.

Номер слайду 10

Чи сподобалися вам головні герої твору? Чому?Чи важливою для людини є дружба однолітків?Чи цінуєте ви дружбу однокласників? Чи завжди готові прийти на допомогу?Вправа «Внутрішній голос»Вправа «Асоціативний кущ»Доберіть асоціації до поняття «дружба». відповідальністьвірністьпідтримкачесністьвзаємодопомогаприязньінтересизахоплення

Номер слайду 11

Рефлексія. Вправа «Займи позицію»Чи можна назвати Сашка, Мишка та Алісу гарними друзями?Я вважаю, що в майбутньому люди зуміють домовитися жити в мирі та злагоді, робити все для щасливого життя. ТАКНІЧАСТКОВО

Номер слайду 12

Обери смайлик. Я прочитав/ла твір і сьогодні гарно працював/ла. Я знаю зміст повісті, але міг/могла би працювати краще. Я не прочитав/ла твір, але уважно слідкував/ла за ходом уроку і все зрозумів/ла. Самооцінювання:оціни свою роботу на уроці

Номер слайду 13

Домашнє завдання на вибір. Дати розгорнуту відповідь на питання: Чи необхідні нам, людям, дослідження космосу, які потребують величезних коштів?АБОВиконати творчий проєкт «Марсіанські хроніки Школи зореплавства»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сівер Лілія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Курліна Зоя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
5 лютого
Переглядів
3744
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку